Filosofiska tankar angående switch backflip

Viktor7

Ny medlem
Har tänkt lite. Vet inte hur men plötsligt frågade jag mig själv en sak. Går det egentligen att göra en switch backflip? Det känns som en omöjlighet då man om man roterar framåt, gör det bakåt men ändå är det blir det väl en frontflip.. Och om man roterar bakåt, landar man baklänges ändå. Erkänn att detta är förvirrande. Hela min samtid brinner sakteliga ner då alla mina värderingar vänds upp och ner, när jag begrundar detta! Så ta er gärna an rollen som psykolog och förklara för mig hur det ligger till..

Det är som att göra frontflip bara att du är bakochfram i luften, hoppar switch och landar switch.

kolla på ski movie 2, där äre en kille som åker in switch, gör en backflip sen en 180 och en fronflip efter de.

deru :P

men egentligen... borde det inte heta fakie/sw frontflip? eftersom du voltar frammåt (i åkriktingen)?

och då för att göra en fakie/sw backflip borde man snurra bakåt (mot åkriktningen) med nunan uppåt backen, no?

hehe intressant ifrågasättning, Viktor7! xD tåls att funderas på!

Jag tycker att det ar en utmarkt fragestallning. Det ar sadana tankegangar som skiljer oss fran djuren...

fattar inte hur folk har fått för sig att en switch backflip är när du åker fakie och kastar sig mot skidnosarna, alltså samma rotation som du skulle göra framåtvolt när du åker vanligt.

En switch backflip är när du åker fakie och kastar dig bakåt, alltså mot skidtailarna.

Hela begreppet switch blir knas när det bara finns en ordinarie åkstil: näsan framåt. Till skillnad
från skate/snowboard där man har fakie och goofy. Mao kan man åka framåt men med två olika
stance. Ett trick görs fakie när åkaren gör det åkandes baklänges. Ett trick görs switch när det utförs
spegelvänt mot sin normala stance. Eller?

men jag säger som jag sa förut.....

en swith (eller fakie) backflip (där man egentligen roterar åt samma (frammåt) håll som i en vanlig frontflip) är ett tufft och coolt trick..

MEN jag har då aldrig sett en switch (eller fakie) frontflip (då man skulle rotera i samma riktning som när man gjorde en vanlig backflip, alltså bakåt mot åkrintningen)

en switch frontflip (för man måste räkna från den position man är i när man utför tricket)..

Switch frontflip verkar vara SJUKT svårt asså...

:)

/Pinn

En switch backflip är helt klart att man åker switch/fakie och kastar sig bakåt.

JonkeL: När man åker baklänges (ryggen mot backens nedre del) kan man kalla det fakie eller switch. Det är samma sak. När man gör ett trick spegelvänt jämfört med ordinarie håll blir det backside istället för frontside.

Dom flesta här verkar inte fatta vad han menar,jag fattar inten heller helt men jag tror inte att du inte visste om att det GÅR att göra switch backflip,men att det borde heta nått annat typ..?

hahahhhahahaha, seriöst, det spelar ju ingen roll hur du åker in mot hoppet, du gör ju fortfarande en backflip med kroppen, det är ju det som räknas

psykat...

ska till åre snart får pröva alla olika förslag ioch sen se vad som känns mest "rätt" haha

Det det där med att det är kroppens rörelse som räknas. Hur är det då egentligen med switch rodeo? Jag tycker ju att kroppens rörelse mer påminner om en misty än en rodeo.

Backflip=Bakotvålt och kan aldrig bli en framåtvålt, oavsett åkriktning innan hoppet...tänk att ni tar av er skidornaoch springer baklänges och gör en bakotvålt..d e väl ändå inte en framåtvålt, lr?
thats all folks

precis som du säger Oll-e. man åker mot kicken fakie och sedan gör man bara en vanlig bakåtvålt och landar fakie igen. inte svårareän så...

Du verkar tro att en switch backflip är när man åker in baklänges och gör en framåtvolt.
Men man åker in fakie och slänger sig bakåt.

(Blir en switch bakåtvolt en framåtvolt, borde bli men så är det inte, för gör du en bakåtvolt baklänges är det en framåtvolt :P)

Jo nån stans har det blivit fel. För om nu tricket switch back ska heta just switch back, så borde switch rodeo byta namn till switch misty och vise versa. För gör du en switch rodeo så är det en misty bara att du åker in i hoppet baklänges/switch. och en annan fråga.. Kan man verkligen åka switch på skidor? borde man inte stå bak o fram i bindningarna då fär att det ska bli rätt? Med tanke på hur man åker switch på skate.. så många frågor och så lite svar...

Patrik_L en sw rodeo är inte alls en sw misty om man gör den på rätt sätt... sw mistyn drar du som en vanlig misty 5a fast du kör in fakie och sw rodeon så gör du som en sw cork fast inverterar mer...det blir ungefär samma spin som i en vanlig rodeo. Och en bakåtvolt snurrar du alltid bakåt, även om du åker in baklänges framåt eller med sidan före.

Tillbaka
Topp