Finns det fjäll i Danmark?

Velin

Ny medlem
Hallå
Jag gled precis in på forumet och läste nordiska fjäll och där ingick danmarks fjäll. Vilka fjäll? Danmark har väl varken berg eller fjäll, det mesta dom har är väl en kulle på 140 meter eller nåt.
Jag vet inte säkert men antar att det mesta dom har är väl en ankarlift nån stans där danskarna kan roa sig men någon skidort har dom väl knappast.
Så ta och skippa danmark i den kategorin.
Bra på att ordna resor e dom dock men fjäll har dom inga.

När gud skapade världen insåg han redan då att danskarna aldrig skulle bli bra på att åka skidor, han såg det på dem helt enkelt.
Han valde då att helt enkelt göra Danmark till ett platt land utan några fjäll. (eller bra berg)

Då de första Danskarna insåg detta blev de upprörda och vrede utbröt mellan människorna och gud.
En ung man vid namn Admund valde att göra uppror.
Människorna samlades och lät sin klagan nå gud som på den tiden inte alls kunde hantera kritik, hans reaktion blev hård och skoningslös.
Många Danskar dog innan gud blev lugn igen. Danskarna lovade att aldrig åka skidor igen och gud uppmuntrade detta med att ge dem andra goda egenskaper (öl t.ex.)

Om ni nu ser en Dansk skidåkare så glöm inte att påminna honom om att han trotsar hela profetian och guds vilja, ingen bra sak att göra...

jag tror att danskar är nödvändiga för att dom svenska fjällen ska betala sig... det är ju nästan lika många danskar som svenskar, i sälen iaf

Jag tror det är fler danskar som åker ner till Alperna än till Svenska fjällen. Det va en jävla massa danskar på tågen som jag åkte ner till Hintertux med.

...sidan finns det inga berg/fjäll i Sverige heller. Jo, några enstaka, men inte mycket mer fallhöjd än danska Vallåsen! Då föredrar jag Norge. Hela det landet är ett enda fjäll...

PS.Fast jag tror inte det är fjällen i sig som hjälper en att utvecklas som skidåkare, utan tillgången till snö...

;-)

Dunder: det var det bästa jag har läst..hahaha

men det finns väl nåt konstgjort berg med typ 20 meters fallhöjd???

Man skulle ju kunna hävda att det är kontinentaldriften som har givit danskarna sin för skidåkning ogynnsamma topografi. Fast det är bra mycket lättare och roligare att skylla på gud. Var i Val Thorens(marknadsförs som vinterns Ibiza hos Danska researrangörer, vilket givetvis får vissa konsekvenser)förra våren då Danskarna arragerade sitt eget nationsmästerskap. Det var väl inte den högsta kvaliteten kan man lugnt säga!

Jag jobbar som skiduthyrare på vallåsen och kan garantera att danskarna inte har något att åka på mer än vallåsen. Danmark är platt som en pannkaka och är rena mardrömmen för utförsåkaren.

Det finns ju faktiskt en torrbacke i Danmark så de kan åka på sommarna det kan ju inte vi!!!!
Och Dunder det var det roligaste jag läst och jag lovar och svär att det ska framföras!!!

Tillbaka
Topp