Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fish tail? Jag tror att du menar sådana swallowtails som dom har i bohemeskidorna och bohemebrädorna. Det är en klyven tail, eller hur?jeffa4everYEAH sa:Jag blir mobbad av vissa skidbyggare för att jag vill ha fishtail på en ynka skida. Borde jag stå på mig eller ska jag lägga ner?
För och nackdelar?
Testat att fråga om du kan få det på båda skidorna?jeffa4everYEAH sa:Jag blir mobbad av vissa skidbyggare för att jag vill ha fishtail på en ynka skida. Borde jag stå på mig eller ska jag lägga ner?
För och nackdelar?
Jo han är emot det. Det blir inte bra enligt honom.Vurpollon sa:Hendryx verkar inte ha något emot att göra swallowtails på skidorna. Fina grejjer
http://www.hendryxskis.se/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=26
Fisk flyter inte! Det skulle se väldigt konstigt ut i våra hav och sjöar om dom gjorde det...Peter_K sa:Testat att fråga om du kan få det på båda skidorna?jeffa4everYEAH sa:Jag blir mobbad av vissa skidbyggare för att jag vill ha fishtail på en ynka skida. Borde jag stå på mig eller ska jag lägga ner?
För och nackdelar?
(ledsen, den var för uppenbar
Vilken sorts fisk är det du vill ha? Jag har hört att lax flyter grymt bra. Plattfisk borde också funka.
Nej jag menar inte Swallowtail. Det är inte riktigt samma sak.SverigeTomten sa:Fish tail? Jag tror att du menar sådana swallowtails som dom har i bohemeskidorna och bohemebrädorna. Det är en klyven tail, eller hur?jeffa4everYEAH sa:Jag blir mobbad av vissa skidbyggare för att jag vill ha fishtail på en ynka skida. Borde jag stå på mig eller ska jag lägga ner?
För och nackdelar?
de fungerar allra bäst i puder, alltså inget att ha i Sverige. Ska du åka till Schweiz, Österrike eller Frankrike (Eller USA & Canada, med mera) då rekomenderar jag högt att du köper sådana skidor. Dskidor med klyven tail funkar perfekt på puder.
www.boheme.fr
värt en titt
Tailen sjunker mer (SWALLOW tail) och du får inte samma "kick" ur svängen som du kan annars kanDustbin_Dan sa:Vad är ditt argument för att du skall ha det?
Klart de gör. Testa att släng i en död fisk i havet så ska du se att den flyter.jeffa4everYEAH sa:Fisk flyter inte! Det skulle se väldigt konstigt ut i våra hav och sjöar om dom gjorde det...
Swallowtail vet jag hur det funkar! Jag vill höra trådskaparens motivering varför han vill ha FISHTAIL!oscarius sa:Tailen sjunker mer (SWALLOW tail) och du får inte samma "kick" ur svängen som du kan annars kanDustbin_Dan sa:Vad är ditt argument för att du skall ha det?
få.. Blir mer surfish.
Hört många som bara tycker det är onödigt, men jag håller minsann inte med...
Edit. Stavfel och förklaring
Ha ha ha.... I sann forums anda så blir man ombedd att argumentera för vad man vill.Dustbin_Dan sa:Vad är ditt argument för att du skall ha det?
Nej... En död fisk flyter inte. Om du sett en flytande fisk så beror det på att den fortfarande har syre kvar i sig. http://sv.wikipedia.org/wiki/ArkimedesPeter_K sa:Klart de gör. Testa att släng i en död fisk i havet så ska du se att den flyter.jeffa4everYEAH sa:Fisk flyter inte! Det skulle se väldigt konstigt ut i våra hav och sjöar om dom gjorde det...
Eller har du tänkt ha en levande fisk bak på dina skidor?
Nyfiken på om skidorna kommer att gå att åka på eller? Dom borde hugga fast rätt bra. Och i djup lössnö få bakspetsarna att sträva uppåt istället för som syftet med swallow att sjunka och skapa balans.jeffa4everYEAH sa:Ha ha ha.... I sann forums anda så blir man ombedd att argumentera för vad man vill.Dustbin_Dan sa:Vad är ditt argument för att du skall ha det?
Anledningen till att jag vill ha fishtail är att jag är nyfiken.
"borde"Dustbin_Dan sa:Nyfiken på om skidorna kommer att gå att åka på eller? Dom borde hugga fast rätt bra. Och i djup lössnö få bakspetsarna att sträva uppåt istället för som syftet med swallow att sjunka och skapa balans.jeffa4everYEAH sa:Ha ha ha.... I sann forums anda så blir man ombedd att argumentera för vad man vill.Dustbin_Dan sa:Vad är ditt argument för att du skall ha det?
Anledningen till att jag vill ha fishtail är att jag är nyfiken.
Jag fånar mig mest (hittills iallafall, nu ska jag bli seriös för omväxlings skull).jeffa4everYEAH sa:Läs på och släpp fiskdiskussionen.
Vad för argument? Varför skid-byggaren ska bygga det? Det borde väl räcka med att vifta med en tillräckligt stor sedel-bunt?jeffa4everYEAH sa:Saknar dock fortfarande några bra argument.
Kan inte säja att jag vet för jag har aldrig provat en sådan skida! Men jag har åkt lite skidor och kan nog gissa ganska bra hur en sådan skida kommer bete sig. Och jag gissar att i pist kommer den vara väldigt knepig om man inte bygger en twintip där fishtailen inte vidrör snön. Kan inte se nån fördel i puder heller. Kommer att bli konstig balans om men inte bakmonterar ordentligt för att skapa balans. Men nån fördel kan jag inte se.jeffa4everYEAH sa:Vet du eller gissar du????
Quad 1111 funkar ju bra i pisten.Dustbin_Dan sa:Kan inte säja att jag vet för jag har aldrig provat en sådan skida! Men jag har åkt lite skidor och kan nog gissa ganska bra hur en sådan skida kommer bete sig. Och jag gissar att i pist kommer den vara väldigt knepig om man inte bygger en twintip där fishtailen inte vidrör snön. Kan inte se nån fördel i puder heller. Kommer att bli konstig balans om men inte bakmonterar ordentligt för att skapa balans. Men nån fördel kan jag inte se.jeffa4everYEAH sa:Vet du eller gissar du????
http://www.katinsurf.com/Fishtail-58-White-wide-swallow-tail-p-16974.htmlMountain_Man sa:Ähumm ... vad sjutton är en fishtail? Är det månne en rockad och splittad swallowtail med fena i snön? Eller? Någon som kan presentera en bild ...
/MM
Det där är inte vad jag kallar fishtail. Skulle kalla det splittail eller swallow.jeffa4everYEAH sa:http://www.katinsurf.com/Fishtail-58-White-wide-swallow-tail-p-16974.htmlMountain_Man sa:Ähumm ... vad sjutton är en fishtail? Är det månne en rockad och splittad swallowtail med fena i snön? Eller? Någon som kan presentera en bild ...
/MM
Ehhh???? Ok..... Så vad skulle du då uppfatta som fishtail.Dustbin_Dan sa:Det där är inte vad jag kallar fishtail. Skulle kalla det splittail eller swallow.jeffa4everYEAH sa:http://www.katinsurf.com/Fishtail-58-White-wide-swallow-tail-p-16974.htmlMountain_Man sa:Ähumm ... vad sjutton är en fishtail? Är det månne en rockad och splittad swallowtail med fena i snön? Eller? Någon som kan presentera en bild ...
/MM
Men för fan ge dig! Du vill höra åsikter men när man har det så duger det inte.jeffa4everYEAH sa:Lite tråkigt att alla wannabee forumdiktatorer aldrig kan hålla sig till ämnet utan alltid måste försöka hävda sig genom att gå in på detaljer......
Gör ett försök igen!
För och nackdelar?