Flowbindningar på Burtonbräda?

• Trådstartare Trådstartare sannanas
  • Start datum Start datum
S

sannanas

Guest
Har en Burton Gtwinbräda som främst ska användas för freestyle snowkiting, och har fått ett schysst pris på ett par flowbindningar (flow är bra för snökiting då det går snabbt och enkelt att få in fötterna vid start samtidigt som du måste hålla draken)

Är det någon som har koll på om det är värt det, funkar det? Och vilken bindning är bäst till en mjuk twintip?

Tacksam för svar!
Sanna

ja det funkar i teorin men i praktiken kommer det strula och du kommer inte att lyckas dra fast dom tillräckligt hårt vilket kommer resultera i glapp och annat JOBBIGT skit.. ett tips kan vara att använda locktite men då kan jag inte garantera att du kan få lås bindningarna sen..

men pröva du, kan dock INTE rekommendera det...

men alltså Ja det går! ;-)

ha d gott!

Du måste först skaffa plattor så du kan använda flowbindningar på burton bräda, flow har 4 skruvhål och burton 3 !

Har själv flowbindingar på en Burton Indie bärda. Har fungerat kanon de år jag haft den. Om det ev. skulle kunna bli glappt när man kajtar är inget jag har erfarenhet av, men puder och freestyleåkning fungerar iaf för mig.

nej, krongla inte o köp flowbindningar. visst det är väldigt skönt att man snabbt kan sätta in fötterna och köra men nej köp det inte. jag hade flow ett tag.. tills jag fick damp på dom....

Egentligen, vem köper en bra Burton bräda för att sen förpesta den med Flowbindingar? Vill du nu (tvunget) ha step-in bindingar finns det många andr (bättre) märken som är byggda som "vanliga" bindningar med nerfällbar bakkappa.. lär kännas "normalare" än flows konstiga stora spänne över hela foten..
Generellt sett tycker jag inte om ideen med step-in då man inte får samma känsla som med vanliga bindingar (t.ex. Burton Cartel) men måste man så måste man...

blizzy sa:
Egentligen, vem köper en bra Burton bräda för att sen förpesta den med Flowbindingar? Vill du nu (tvunget) ha step-in bindingar finns det många andr (bättre) märken som är byggda som "vanliga" bindningar med nerfällbar bakkappa.. lär kännas "normalare" än flows konstiga stora spänne över hela foten..
...
Just dessa flowbindningar är precis ett par sådana, de ser i stort sett ut som ett par vanliga, speciellt gjorda för kiting. Men ja, jag fattar poängen. Det är alltså inte värt det.
Tack!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp