Fodrade ziphood?:)

InspXshiifty

Ny medlem
Hej!

undrar vart man kan få tag i typ fodrade skid/snowboard ziphoods:P istället för jacka alltså ^^
vill ha en ganska baggy har tex letat på hollywood.se hittade inget där eller junkyard.se det var bara vanliga zip hoods...... jag skulle vilja ha en fodrad typ ..... alltså dom ska precis vara som en ziphood men fodrade av bågot slag :P

vad har ni som bara åker i ziphoods?:P

Senast ändrad:
Men för helvete, allvarligt talat. Gör om, gör rätt, gör rätt från början som en fänrik sa en gång i tiden.

1. Google?
2. Precisera och beskriv?
3. Fodrade tröjor?!

Senast ändrad:
Fråga Hyllengren på freeride om hur man klär sig rätt till hoods, den killen körde jacka en gång i vintras och de var typ -30 flera veckor i sälen. Han lever fortfarande och vad jag vet har han ingen fodrad hood än!

En toutourial för hur lagerprincipen skall göras för att funka bäst vore kanske på sin plats här!
Vet att man kan klä sig som föjer: http://www.naturkompaniet.se/Info/ReadMore.aspx?id=6662

Men står inget om talltees där.. någon som kan droppa lite knowledge om hur det skall göras bäst om man inte äger underställ eller andra lager utan endast bomulls tees?

jeppenator sa:
Fråga Hyllengren på freeride om hur man klär sig rätt till hoods, den killen körde jacka en gång i vintras och de var typ -30 flera veckor i sälen. Han lever fortfarande och vad jag vet har han ingen fodrad hood än!

En toutourial för hur lagerprincipen skall göras för att funka bäst vore kanske på sin plats här!
Vet att man kan klä sig som föjer: http://www.naturkompaniet.se/Info/ReadMore.aspx?id=6662

Men står inget om talltees där.. någon som kan droppa lite knowledge om hur det skall göras bäst om man inte äger underställ eller andra lager utan endast bomulls tees?
jag har en teknik jag kallar för mad cotton layering, sjukt ofunktionellt i teorin, men mad ill i praktiken!

underställ + underställ + tall tee + tall tee + tall tee + hoodie.. då är du god för 30 minus

hyllengren sa:
jeppenator sa:

jag har en teknik jag kallar för mad cotton layering, sjukt ofunktionellt i teorin, men mad ill i praktiken!

underställ + underställ + tall tee + tall tee + tall tee + hoodie.. då är du god för 30 minus
underställ är för mesar, endast tall tee om man är true

PNyberg sa:
Mullman sa:
PNyberg sa:
jag tycker du borde spana in Streetfighter jkt från Sweet. Jag har så mkt ha begär över den jackan!
http://www.sweetprotection.com/snow/outerwear/all/jackets/mens/?p=streetfighter-jacket&pid=72
Vet du vart man kan få tag på den? :)
Närmsta återförsäljare av sweet I hope :P Har bara sett den på nätet och en annons här på Freeride so far.
Har du sett den på någon svensk internetbutik?

E-rik sa:
vet att nomis gjorde en zip hood förra året med värme i värmen gick på batteri och funkade bra
Herregud, lär dig använda punkter.

Om du vill åka i ziphood så är det väl bara till att köra lager på lager. Körde själv nog större delen av förra säsongen i endast hoods. Inget att rekommendera på blåsiga dagar eller utanför pisten dock.

Om du vill vara gangster kan du dra och köpa en fodrad arbetsskjorta på jula.

Väldigt stora storlekar och en rutig skjorta är aldrig fel, billigt som tusan dessutom. Kan vara värt att spana in.

Körde i hood HELA förra säsongen, Ingenting att rekommendera men men..
Dubbla underställ, En tunn vår vindjacka som stoppar vinden och 2 tall tees.
Funkar hyfsat om du har en bra vindjacka!

OBS: Du kommer frysa k*ken av dig när det är -30.
Köp en jacka ist och kör med hood när våren kommer!

Mullman sa:
PNyberg sa:
Mullman sa:
Vet du vart man kan få tag på den? :)
Närmsta återförsäljare av sweet I hope :P Har bara sett den på nätet och en annons här på Freeride so far.
Har du sett den på någon svensk internetbutik?
Ringde till Skistore tidigare idag och frågade om de skulle ta in den. Det verkade då som att jag inte var den första som hade frågat om den jackan så det verkar som att de ska försöka ta in den :D:D:D:D

larssaa sa:
Körde i hood HELA förra säsongen, Ingenting att rekommendera men men..
Dubbla underställ, En tunn vår vindjacka som stoppar vinden och 2 tall tees.
Funkar hyfsat om du har en bra vindjacka!

OBS: Du kommer frysa k*ken av dig när det är -30.
Köp en jacka ist och kör med hood när våren kommer!
körde också bara med hoods, var sjukt kallt! köp jacka tycker jag men annars finns ju http://www.ridestore.se/oakley--geo-drama-hood-red-line-p-13483-c-1107.aspx den:)

Tillbaka
Topp