Folk att jibba med en säsong i USA?

• Trådstartare Trådstartare jorre
  • Start datum Start datum
J

jorre

Guest
Har börjat spåna lite på att göra säsong i USA, typ bear mnt eller mt hood eller något liknande. Men söker folk att styra upp det hela med och så klart åka en jävla massa park och puder med.

någon som e taggad, eller har erfarenhet och tips?!

ps.
Efter att ha sett det här http://www.vbs.tv/video.php?id=489236344 blev jag även sjukt sugen på att avsluta det hela med att lifta/roadtrippa ner längs kusten eller något liknande.

fred

kolla me håååte eller ja H-T som han heter på freeride, han ska dit å säsonga.. me några polare, kolla me dom?;)

Tips: skippa mthood var där i en månad i mars, inget vidare att vara där. Vi hade lite otur med bilar som bröt ihop och kom mittemellan vintersäsongen och vårsäsongen. Det närmsta man kan bo till Mt hood meadows är 20km bort i Government Camp 350 pers bor där men ganska trevlig atmosfär, de flesta som bor där jobbar för resorten på ett eller annat sätt.

Ganska begränsad åkning och parkerna är inte dåliga men en linje består av tre-fyra mediumhopp och 3 räcken/boxar en annan linje två små boxar och två largehopp.

Pipen där är jäkligt bra och välshapad så länge den inte blir söndersnöad.

Som jag sa kom vi dock efter vintersäsongen så vinterparken var nerplockad. Stället kan dock fungera bra för ett par veckor på våren väldigt billigt med liftkort då. Men att spendera en hel säsong där är nog inte att rekommendera

Tja !

Är själv halvägs till USA. Är sugen på Breckenrige Co Sejs ha grym par hela sesågen!

HUr länge har du tängte va där?
Var är du i från?
HUr har du tängt finasiera resan?
Vad åker du?
När tängte du boka allt?

Mvh Lowe

loweandersson sa:
Tja !

Är själv halvägs till USA. Är sugen på Breckenrige Co Sejs ha grym par hela sesågen!

HUr länge har du tängte va där?
Var är du i från?
HUr har du tängt finasiera resan?
Vad åker du?
När tängte du boka allt?

Mvh Lowe
Stay in school...

tja Lowe
hur e breckenrige med puder? ungefär vad räknar ni att det kommer gå på med boende osv? har ni det mesta fixat?

vet inte riktigt hur det funkar med visum osv, men jag skulle villja vara där nov/december-april/maj, ungefär då.
Jag är ifrån enköping, bor i stockholm
åker bräda, gjorde min första säsong i vintras i österrike.
Jag tänker söka efter jobb som shaper då jag praktiserade som det i vintras, men räknar inte med att få det så jag hade tänkt dra till norge och spara ihop så jag klarar mig.
skulle va skönt att ha det bokat så tidigt som möjligt, men det e lite svårt att säga i nuläget när det skulle vara alltså.

Var i och runt south lake tahoe i 90 dagar säsong 2008. Mycket bra parker på nästan alla orter däromkring. Spenderade även några dagar i Mammoth, som såklart var grymt bra.
Grym pipe och några riktigt pheta hopp i sierra at tahoe

Säsong i norra California är jan - slutet mars.
Grymt bra väder alltid.
Sjysta folk i backarna.
Väldigt bra offpist i t ex Kirkwood.
Billigt att vara där ,. billig mat, billiga säsongskort och dylikt
Slösade väl upp typ 60 000 kr på en person på 90 dagar
>90 dagar är jobbigt p ga visum

Skall tillbaka säsong 08/09

Jag har varit i Breckenridge och Keystone(samma liftkort om någon undrade) och ska troligtvis dit i vinter igen. Bara fråga om ni undrar nåt. Fast kommer nog inte ha koll på tråden så det är lättare om ni skriver till mig direkt.

uppar tråden

ja typ lake tahoe eller något liknande verkar ju grymt. någon som har boende till övers då?

Tillbaka
Topp