Första försöket på backflip

jag satte det. fast jag säckade ihop efter jag landat för jag flör över landningen. jag tänkte bara på att komma runt fort som fan och sparka fram fötterna har jag för mej

Första försöket landade jag på mage, andra försöket lite bakåtvikt i landningen å sen satte jag de på tredje försöket.

well, vi hadde fixat oss ett ganska fint hopp snurrade lite och sånt landnigen blev bara hårdare och hårdare, till sist var den ganska hård...
hadde satt 3-5 cleana fronflips och adrenalinet var som högst och korkad som jag var fick jag för mig att jag skulle testa en backflip taggad som fan satsade jag ner för backen, speedcheckade och drog till utav bara helvete i upphoppet... fick överrotation + att jag lyckades trycka till en snurr på det hela.. slutade iaf att jag landade RAKT på nyckelbenet så det lät (som när man tittar fort åt ett håll så det låser sig) och jag tappade luften... blev inga mer försök den dagen.. klarade mig dock från att bryta nått som tur var

första frontflippen jag klarade cleant var förövrigt över en quarterpipe rakt ner i ett snår med buskar och skit :) då var man glad :)

min snurr blev bra, jag landade på fötterna men inte direkt i snön utan på en liten uppstickande stubbe. Andra försöket satte jag den grymt men körde efter landningen in i ett liggande träd. Skriv till mig om ni vill se film på båda delarna.

första tveka jag hur höll på att landa på nakce sen klara det kanske på 4 gången :P

Senast ändrad:
landa rakt på huvet så ja tröck ihop ryggraden och spräckte en kota, så ja får aldrig mer åka skidor sårligt nog .... );

nee ja skojja, ja har aldrig provat :) men jag ska de tidsnog <)

(har APtråkigt just nu därför skrev ja denna "lustiga"inlägg d;

jag överroterade min första bflip i ett hopp med stenhård isig landning och gjorde illa min sjärt och mina smalben, men sen så satte jag den efter runt 5-6 försök =)

landa på magen men sen på tailanara 2 gånger sen gick de hur lätt som häls........ i dag stt ja de på ett halm meters hopp:):)

1 - perfektrotering, men fick nåt cp fel och snurra 90 grader i slutet.. :S
2 - överrotera, landa på tailarna
3 - överrotera, landa på tailarna
4 - satt den cleeaaant.

körde i ett big jump btw,
8meters platå typ.
rätt mjukt

Senast ändrad:
me_mogul sa:
Alldrig gjort det men slääng dej, dra in benen till kroppen å draaaa till du ser landningen!:)

Piis
fan du måste ju va helt cp? kan du läsa eller? han har inte frågat hur man gör, utan hur det gick första gången man provade! alltså ska du inte svara i denna tråden. Utan du borde bli fett avstängd.

OnT...

Första gången va 14 feb .. :D rätt litet hopp kanske ½m - 1m hög kick och sen typ ingen landning efter... utan vanligt backe .. :D helsämst hopp i stan alltså

iaf så gjorde jag felet att jag började rotationen efter kicken/i luften...

min enda känsla va, varför ser jag inte landningen när jag kollar bakåt, och när jag inte såg den efter ett tag så tänkte man oshit jag bailar, fan va dum jag är och inte snurrar tidigare... då drog jag in huvet mot kroppen och landade på ryggen/nacken...

Mådde lite smått kass men jag fick hjälp av lite småkids med skidorna och stavarna.
När man väl hade grejjerna ihop så gick man upp till kicken och kompisen visade vart han börjar snurra och sen satte sig han och skulle filmade mitt andra försök...
jag fortsatte gå upp och stod där och pustade ut... de va ett redig gäng som stod och tittade då man bailade så hårt första vändan .. :D
sen pustade jag ut och bara åkte.. :)

och såhär blev det http://www.linder.be/film.php

edit: har rapporterat me_mogul's inlägg nu, får man inget vettigt svar på den rapporteringen så är fan freeride.se sämst.

edit2: och kallar ni det där överrotation så håller jag med men räknar det ändå som första gången jag satte det då man åkte vidare efter.. :D
dock gör det så sjukt ont att både under och överrotera...

dock va nog första försöket värst, men när man väl har satt en b-flip så är det fan inte svårt alls.. dock är det jobbigt att sätta skidorna i platån och faceplanta eller överrotera o slå sönder smalbenen o slå i tummen.. xD

Senast ändrad:
snortpowder sa:
me_mogul sa:
Alldrig gjort det men slääng dej, dra in benen till kroppen å draaaa till du ser landningen!:)

Piis
Bra att dela ut tips när man inte själv har gjort en BF!
Man kan väl fortfarande veta hur det går till i teorin. Bara att man kanske inte klarar det i praktiken. Sluta klaga på folk å försök få upp stämningen i stället?

Jag har aldrig gjort en BF jag heller. Men skulle gärna vilja klara det. Alla tips åck idéer är varmt välkommna! =)

landa på magen:( men sen överroterade ja 2 gågr men sen stt ja de hur lätt som häls tup över allt!!!:D

landa på magen:( men sen överroterade ja 2 gågr men sen stt ja de hur lätt som häls tup över allt!!!:D

Pettssson sa:
hur gick dit första försök på backflip? och hur gjorde du? klarade du det på första?
BraedarN sa:
snortpowder sa:
me_mogul sa:

Piis
Bra att dela ut tips när man inte själv har gjort en BF!
Man kan väl fortfarande veta hur det går till i teorin. Bara att man kanske inte klarar det i praktiken. Sluta klaga på folk å försök få upp stämningen i stället?

Jag har aldrig gjort en BF jag heller. Men skulle gärna vilja klara det. Alla tips åck idéer är varmt välkommna! =)
me_mogul och BraedarN ... hur svårt kan det vara att läsa en rad's text?

Pettssson som startade denna tråden är inte intresserad av teoretiska tips utan praktiska första gången berättelser... så klanka inte ner på folk som klankar ner på rätt grejer och skydda dom som gör fel.

Vill du lära dig B-flip så är det bara att prova.

Kan lova dig att du lär aldrig sätta B-flip om du sitter vid datorn ... Jag visste mycket väl att jag skulle ta i som fan på kicken, men mitt mod fanns bara inte utan slängde mig försent vilket gjorde att jag landade på nacken .. men det va bara ställa sig upp och köra igen ..

Alltså måste du först veta hur man gör en bakåtvolt, vara säker på att du har kapaciteten att klarar det och sen är det största problemet att våga..

Kidzen i stan brukar gapa "sätt nått svårt.." så drar man 360, 540, 720 typ .. men sen säger dom typ .. "varför gjorde du inte backflip för?.." och av den enkla anledningen att B-flip är lättare än 360 osv bara att det är lättare att våga prova 360 än b-flip...

Senast ändrad:
prövade backflip första gången jag stod på skidor iår, hemma hos en kompis på baksidan :P satte det på 11 försöket tror ja ^^ haha faceplanta dom 3 första :) men nu sätter jag det cleant ;D pröva dubbel istället mera feeling :D

klararde min första tänkte ba nu jävlar ska jag sätta de sen drog jag bara bakåt me armarna och lutade bak ryggen och landa i puder:P fast skidan skar ner efter jag landat typ 4-5 meter så jag baila dära hah xD

Jo provade i lite puder i ett 5 minuters egenbyggt hopp i USA för några dagar sedan.
Jag kom runt på första försöket men landade lite på sidan.

Efter 3 försök så gick det ganska bra, men eftersom det var puder så tog det ju tvärstopp så det gick inte åka vidare. Dagen efter vågade jag inte prova i parken.

Det blev något snea. Jag sträckte ut för sent, hade inte huvudet med ritigt. Men man måste ha ganska mycket fart. Det underlättar nog också om det är fint väder ute så man ser skillnad på himmel och snö ;)

Tillbaka
Topp