me_mogul sa:
Alldrig gjort det men slääng dej, dra in benen till kroppen å draaaa till du ser landningen!
Piis
fan du måste ju va helt cp? kan du läsa eller? han har inte frågat hur man gör, utan hur det gick första gången man provade! alltså ska du inte svara i denna tråden. Utan du borde bli fett avstängd.
OnT...
Första gången va 14 feb .. :D rätt litet hopp kanske ½m - 1m hög kick och sen typ ingen landning efter... utan vanligt backe .. :D helsämst hopp i stan alltså
iaf så gjorde jag felet att jag började rotationen efter kicken/i luften...
min enda känsla va, varför ser jag inte landningen när jag kollar bakåt, och när jag inte såg den efter ett tag så tänkte man oshit jag bailar, fan va dum jag är och inte snurrar tidigare... då drog jag in huvet mot kroppen och landade på ryggen/nacken...
Mådde lite smått kass men jag fick hjälp av lite småkids med skidorna och stavarna.
När man väl hade grejjerna ihop så gick man upp till kicken och kompisen visade vart han börjar snurra och sen satte sig han och skulle filmade mitt andra försök...
jag fortsatte gå upp och stod där och pustade ut... de va ett redig gäng som stod och tittade då man bailade så hårt första vändan .. :D
sen pustade jag ut och bara åkte..
och såhär blev det
http://www.linder.be/film.php
edit: har rapporterat me_mogul's inlägg nu, får man inget vettigt svar på den rapporteringen så är fan freeride.se sämst.
edit2: och kallar ni det där överrotation så håller jag med men räknar det ändå som första gången jag satte det då man åkte vidare efter.. :D
dock gör det så sjukt ont att både under och överrotera...
dock va nog första försöket värst, men när man väl har satt en b-flip så är det fan inte svårt alls.. dock är det jobbigt att sätta skidorna i platån och faceplanta eller överrotera o slå sönder smalbenen o slå i tummen.. xD