Fraktur Th7

Krisse

Medlem
Fraktur Th7
Hej.

För 12 dagar sedan lyckades jag få en kompressionsfraktur på 7:de bröstkotan.. Tänkte höra mig för om det finns någon annan här som råkat ut för samma sak och som kan berätta lite om hur lång tid det tog att rehablitera sig osv. Det enda jag vet i dagsläget är att jag måste gå med en förbannat obehaglig ställning i 2 månader men att jag kan åka skidor redan nästa år.

Jag har if som försäkringsbolag, inte t"rygg" hansa!

Fraktur Th7
Tjena Krisse!

Har nog inte varit med om samma sorts ryggtrauma som du men väl något liknande. Hoppade i ett fullständigt felkonstruerat hopp, i Ulricehamn av alla ställen, som hade en skitbrant kick och nästintill flack landning. Dessutomochmed var det is... Ryggen fick sig en jäkla knäck när jag landade. Trillade inte utan fortsatte åka. Senare var det lite tufft att flytta benen i sidled. Detta bådade inte gott inför min stundande USA-resa en vecka senare. Gick i tre dar dubbelvikt med riktigt ont i ryggen. Synen i spegeln var inte så vacker då kroppen närmast såg ut som ett "S". På chefens inrådan uppsökte jag en kiropraktor och röntgade även ryggen hos en läkare. Inget var till synes brutet. Jag gav mig fasen på att bli bra till min resa. Efter en vecka, tre kiropraktorbesök, ett gäng Diclofenac, en jäkla massa liniment och 1500 spänn fattigare var jag fit-for-fight för USA-tripen. Det funkade utan problem.
Hoppas du repar dig snabbt.

Krya på dig!

Fraktur Th7
Jag har samma skada, fast jag hade en blödning istället för en fraktur. Nacken var väl stel i ungefär en vecka, men jag har fortfarande (ca 2-3 mån) problem med nacken. (Knakar när man vrider osv..)

Hoppas du kryar på dig snart, och att du inte blev allt för skrämmd!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp