frammonterat

HannesK

Ny medlem
frammonterat
Hej, jag undrar varför man monterar bindningarna framför den centrerade punkten ibland. Har hört att man lättare snurrar då?

frammonterat
jag har typ 0.5cm frammontering, hade 3cm förra året

det blir skönare att åka switch.
puderåkningen blir lite svårare dock
annars funkar de fint, handlar mäst om smak

Senast ändrad:
frammonterat
Han menar frammonterat^^? Shit

försök inte leka cool för att du kan så svåra ord

Senast redigerad av en moderator:
frammonterat
jag beställde true ski center på conrad, då blev de lite frammmonterade, lr det ser ut som det iaf

Senast ändrad:
frammonterat
jeppenator sa:
varför monterara du bindningarna bak om du åker framlänges??!

samma anledning som du monterar dom fram om du åker Fakie
Jo men man åker ju inte mer fakie än framlänges.
Procentuellt åker man ju mkt mkt mer framlänges än fakie.
Jag ser ingen större nytta i att frammontera, mittmontering kan jag se nytta i då man får jämvikt när man snurrar.

frammonterat
man frammonterar om man är tävlingsåkare och bara kör park! i pisten är det helt meningslöst med frammonterade bindningarr..

det underlättar fakiesnurrarna och då man får mera poäng för baklängeshopp än framlänges hopp så är de klart man kör baklänges.

om man bara har ett par skidor så bör man mittmontera.. men har man 2 par kan man väl ha ett par fammotnerade

frammonterat
jeppenator sa:
man frammonterar om man är tävlingsåkare och bara kör park! i pisten är det helt meningslöst med frammonterade bindningarr..

det underlättar fakiesnurrarna och då man får mera poäng för baklängeshopp än framlänges hopp så är de klart man kör baklänges.

om man bara har ett par skidor så bör man mittmontera.. men har man 2 par kan man väl ha ett par fammotnerade
jo det har du rätt i.

Men beror ju i så fall på vad man använder skidorna till.

frammonterat
Man känner väl själv hur man vill ha det? tex du kankse tycker det e skönare att snurra med frammonterat , eller raila, eller att baila? :P

frammonterat
Deespin sa:
Han menar frammonterat^^? Shit

försök inte leka cool för att du kan så svåra ord
aha förlåt ja e jätteledsen gubben han menar juh frammonterat så klart tänkte inte på de :(. stort förlåt till deespin som faktiskt e cool o inte som jag försöker leka cool... my bad FÖRLÅT

frammonterat
Hehe,, då blir ju kärnan bakom tyngdpunkten vilket resulterar i att skidan går av lättare och att det blir inte lätt att carva fint!xD

frammonterat
det finns bara ett ställe där man kan montera bindningen på skidan! DEAD CENTER!

frammonterat
jeppenator sa:

tvekis visst märks skillnaden men att säga att det är menngslöst är väll onödigt. jag kör mest park men kan köra pist också åkt i klubb var väll inge vidare men jag kan åka. och visst man tappar men det är absolut inte meningslöst det funkar. sen ska man väll ändå inte åka så mkt pist med twintips? vill man bara åka pist åker man nog inte TTs. då e de lika meningslöst där..

frammonterat
a_ahlnas sa:
jeppenator sa:

tvekis visst märks skillnaden men att säga att det är menngslöst är väll onödigt. jag kör mest park men kan köra pist också åkt i klubb var väll inge vidare men jag kan åka. och visst man tappar men det är absolut inte meningslöst det funkar. sen ska man väll ändå inte åka så mkt pist med twintips? vill man bara åka pist åker man nog inte TTs. då e de lika meningslöst där..
Jag tror knappt de stora grabbarna kör på frammonterat i parken. Så varför ska average joe göra det?
BTW Ahlnas, du skriver som en kratta!

Tillbaka
Topp