Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Direkt under trådens rubrik finns knappen "bevaka tråd".MarkusO sa:Måste man svara på ett inlägg för att kunna prenumerera på det?
Ah. Missade den. Tack.johan sa:Direkt under trådens rubrik finns knappen "bevaka tråd".MarkusO sa:Måste man svara på ett inlägg för att kunna prenumerera på det?
Tack för tipset. Nu ska problemet vara borta.riro sa:Ändrade hemmabacke och då dyker detta upp högst upp:
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/httpd/www/freeride/freeride.se/my/index.php on line 76
Tips: Slå av varningar på servern... de flesta webbhotell kör utan varningar och man får explicit peka ut (i koden alltså) att man vill få varningar. Ungefär: error_reporting(E_ALL);
jcca sa:Kan ha varit något tillfälligt eller något för nu funkar det att kolla verkar det som.
Det klippet som inte funkade sist var i alla fall:
Va bra att det funkar nu. För mig funkar det också med Mac + Safari. Är det någon annan som har problem med något videoklipp? skriv isåfall videolänk + webbläsare + dator/mobil
Kika gärna på vilken version det är av Android, tyvärr är det väldigt fragmenterat med många versioner ute samtidigt.Jarle sa:Jag har enorma problem med sidan öht från mobilen, HTC sensation xe - android (version okänd, kan kolla om den informationen behövs, senaste uppdateringen iaf), sidorna som laddas är tomma, alt innehåller något enstaka inlägg och webbläsaren gillar att krascha vid besök.
4.0.3johan sa:Kika gärna på vilken version det är av Android, tyvärr är det väldigt fragmenterat med många versioner ute samtidigt.Jarle sa:Jag har enorma problem med sidan öht från mobilen, HTC sensation xe - android (version okänd, kan kolla om den informationen behövs, senaste uppdateringen iaf), sidorna som laddas är tomma, alt innehåller något enstaka inlägg och webbläsaren gillar att krascha vid besök.
Jag rekommenderar varmt att ladda ner en annan webbläsare, androids är ingen hit....Jarle sa:4.0.3johan sa:Kika gärna på vilken version det är av Android, tyvärr är det väldigt fragmenterat med många versioner ute samtidigt.Jarle sa:Jag har enorma problem med sidan öht från mobilen, HTC sensation xe - android (version okänd, kan kolla om den informationen behövs, senaste uppdateringen iaf), sidorna som laddas är tomma, alt innehåller något enstaka inlägg och webbläsaren gillar att krascha vid besök.
Mobilsidan fungerar verkligen apkasst, även med Chrome for Android 32.0.1700 kört i Android 4.4.2 KitKat. Dvs the latest and the greatest. Saker hoppar runt och har sig, så det princip är omöjligt att pricka rätt länk. Likadant på båda mina lurar (Nexus 5 och Moto G) med nämnda versioner.Alfakrull sa:Jag rekommenderar varmt att ladda ner en annan webbläsare, androids är ingen hit....Jarle sa:4.0.3johan sa:Kika gärna på vilken version det är av Android, tyvärr är det väldigt fragmenterat med många versioner ute samtidigt.
Nu är Nyligen +Gillade för video och foto ändrat. Det gör att ett videoklipp/foto bara kan synas en gång.PhatFred sa:Det var det här jag menade. Oavsett hur bra Olov och Felkan är, är det verkligen intressant att se länkbild fyra resp. tre gånger? Är det inte bättre att få se fem andra exempel på nygillade filmer?PhatFred sa:Om man sorterar videos på nyligen gillade läggs varje "gillning" upp i listan. Varje film kan alltså vara med ett antal ggr i listan, det verkar väldigt onödigt! Jag tycker att bara senaste gilla-tillfället borde registreras i sorteringen.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/cd07dcbbdec48e5aef09d52e46f94f90.jpg[/url]
Nu har videoavdelningen fått tillbaka en egen sökruta. Klickar man på avancerad sökning får man upp de alternativ som låg överst förut:leek123 sa:kan man inte söka efter endast videos? funkar ju bara att söka på hela freeride??
Går otroligt långsamt för mig också men det är bara kring 20-22:00 som det går så sakta.Primary sa:Är det bara jag som tycker att sidan verkar mycket slöare? tar längre tid att ladda sidan, samt nu på senare tid har det inte gått att komma in på sidan vissa gånger! Kanske servrarna behöver uppgraderas? eller också är det något lokalt hos mig.
Tycker det går långsammare (jämför med förra designen) även andra tider, dock inte lika långsamt som nu på kvällen. På kvällen kommer jag knappt in då det tar så otroligt lång tid, antar att detta har med att det är flest folk inne då och då lär det ju vara servern/servarna som behöver uppgraderas, antar också att det den nya designen är större än den förra?PaperPlane sa:Går otroligt långsamt för mig också men det är bara kring 20-22:00 som det går så sakta.Primary sa:Är det bara jag som tycker att sidan verkar mycket slöare? tar längre tid att ladda sidan, samt nu på senare tid har det inte gått att komma in på sidan vissa gånger! Kanske servrarna behöver uppgraderas? eller också är det något lokalt hos mig.
Bra förslag tycker jag! Nu är det möjligt att bläddra fram bilder med de vanliga piltangerna.Gomorran sa:Inte direkt en bugg men vore smidigare om man när man bläddrar bland foton i ett visst album kunde komma till nästa/föregående bild med piltangenterna istället för att behöva trycka med muspekaren på knappen "nästa".
Kanske lite petigt men gör det jobbigt att bläddra igenom många bilder i hyfsat tempo.

Nu tror jag vi lyckas få upp farten på sajten så den har blivit som vanlig igen. Jag har några förbättringar på g som kommer öka hastigheten ytterligare. Tänkte bara kolla så att ni upplever sajten snabbare igen?Primary sa:Tycker det går långsammare (jämför med förra designen) även andra tider, dock inte lika långsamt som nu på kvällen. På kvällen kommer jag knappt in då det tar så otroligt lång tid, antar att detta har med att det är flest folk inne då och då lär det ju vara servern/servarna som behöver uppgraderas, antar också att det den nya designen är större än den förra?PaperPlane sa:Går otroligt långsamt för mig också men det är bara kring 20-22:00 som det går så sakta.Primary sa:Är det bara jag som tycker att sidan verkar mycket slöare? tar längre tid att ladda sidan, samt nu på senare tid har det inte gått att komma in på sidan vissa gånger! Kanske servrarna behöver uppgraderas? eller också är det något lokalt hos mig.
Håller med. I iphone 5 är bredden helskum. Man måste scrolla enormt mycket i sidled. Något har hänt.Joye sa:@johan
Har du lekt med inställningarna för mobilsidan? Min platta tycker att sidorna ska vara väldigt breda och tvingar mig att zooma ut för att se hela bredden...
Vilken kodrad ändrade du på för att det på mobilen inte längre går att klicka länge på en länk och öppna i ny flik?johan sa:Vem är det som pajar sidan hela tiden =) Ursäkta strulet, men nu ska funka bättre igen i mobilen.
Ladda upp din egna neutrala bajgrund. Problemet löst!la_grave sa:Kan ni ta bort den där fula schablonbilden från min profilsida tack. Jag vill ha en neutral bakgrund.
Nu ska anmäla-inlägg-rutan fungera igen.limegreen sa:Dock (bugg?), jag anmälde nyligen ett forum-inlägg jag själv postat, och då kom jag till en ruta med gamla FR-layouten. Och oklart om anmälan kom fram.
Det är egentligen ingen rubrik eftersom man skriver hela recensionen i ett fält. Vi tar bara X antal tecken och gör de i fetstil bara för att göra det snyggare. Men hela texten finns direkt under "låtsas"-rubrikenPrimary sa:På Recensioner av skidorter så kan man inte se hela titeln (titeln som görs utav den som skriver recensionen) eller det betyg de gav. Är det något jag har missat eller ska det vara så?
Man kan se betyg på "framsidan" utav en skidort men ej om man går in på "recensioner".
Observant och bra rapporterat! Nu är chatten fixad.Joye sa:https://www.freeride.se/chat/ ;-)