freeride i Indien - intresserad?

skifelix

Ny medlem
Jag planerar en resa till Indien, antagligen i Gulmargs skidort (2700m). De har en ny lift i år som går upp till 4500m - den högsta liften i världen... Jag planerar att spendera mars månad där för att freerida och gå på tur. En av de billigaste destinationerna om man vill åka skidor!

Jag söker mer information om Gulmarg och intresserade medresenärer!

/Felix

nej men så trevligt.
informationen som du hittat glisseur var toppen.
det var mer information än den jag hittat.

Jag planerar en resa nån gång nästa år (hösten -05?). Hoppas att någon av er hinner göra resan innan, så man kan få lite färsk information.

Av någon anledning gillar jag inte det sistnämnda här...
"Take Gulmarg, India, the best resort in the Himalayas: The service is friendly, the powder light and the prices cheap. (Your only concern is possible kidnapping by Kashmir separatist guerrillas.) "

I övrigt verkar det ju grymt! Himlaya är grymt i övrigt. Otroligt vacker miljö och vänliga människor till största delen.

Kollade lite på Indiska ambassadens hemsida:

På grund av rådande osäkra politiska läge avråder Utrikesdepartementet från icke nödvändiga resor till den indiska delstaten Jammu och Kashmir.

- - -

Ambassaden vill erinra om att för resor till Assam och de övriga nordöstra delstaterna erfordras särskilt tillstånd av indiska myndigheter.

Vid resor i Indien bör man vara uppmärksam och undvika folksamlingar och religiösa eller politiska manifestationer.

Resenärer uppmanas att följa nyhetsbevakningen noggrant och, om de så önskar, meddela sina kontaktuppgifter och resplaner till ambassaden i New Delhi eller de svenska honorärkonsulaten i Mumbai (Bombay), Kolkata (Calcutta) och Chennai (Madras).

Ambassaden följer utvecklingen i landet kontinuerligt och reviderar sina resråd när skäl för detta föreligger.

Men skidåkning är väl alltid nödvändigt :))

Tillbaka
Topp