Freeride Reklam

Arvas3

Ny medlem
Freeride Reklam
Så jävla trött på Freeride reklamen nu, kan dom inte skaffa nått jävla Vip medlemskap eller ta boert skiten så man inte behöver kolla på äckliga reklamer, mår ju fan illa hela editen när det är reklam för nått äckligt fotsvamps medel. :mad:
Även när det är Reklam för bildäck eller typ Tele2 får man huvudvärk.

Freeride Reklam
hmmm... Freeride behöver ju reklamen för att få pengar och kunna hålla uppe sidan, men skulle inte vara helt dumt att kunna typ donera en viss summa så man slipper reklamen!

Freeride Reklam
Adblock plus till firefox döljer all reklam på sidan men även bilderna i köp&sälj. att filtrera bort reklamen innan filmerna blir nog svårare.

Annars kan du ju alltid prova med Valium

Senast ändrad:
Freeride Reklam
IngemarH79 sa:
Adblock plus till firefox döljer all reklam på sidan men även bilderna i köp&sälj. att filtrera bort reklamen innan filmerna blir nog svårare.

Annars kan du ju alltid prova med Valium
Även det tar adblock+ till firefox bort med rätt inställningar :)

Freeride Reklam
Om ni tycker vi gör ett väldigt dåligt jobb med Freeride och vill att vi ska lägga ner så tycker jag ni kan installera Adblock.

Det är helt enkelt så att det kostar pengar att driva Freeride. För dig som besökare på Freeride är det helt gratis och det är möjligt tack vare reklamen vi visar.

Freeride Reklam
johan sa:
Om ni tycker vi gör ett väldigt dåligt jobb med Freeride och vill att vi ska lägga ner så tycker jag ni kan installera Adblock.

Det är helt enkelt så att det kostar pengar att driva Freeride. För dig som besökare på Freeride är det helt gratis och det är möjligt tack vare reklamen vi visar.
Äh, ni får ju in kulorna ändå. Ni eller reklammakarna kan ju inte se om vi surfar med ABP eller inte. Ni får betalt per sidbesök antar jag?

Freeride Reklam
Nej, betalningen baseras på antalet annonsvisningar. Blockeras annonsen laddas den aldrig in och vi får bara utgifter för dig.

Freeride Reklam
Ok, men lär dig skilja på förlorad inkomst och utgifter. Jag vill inte gärna utmålas som en tjuv och ABP är inte olagligt.

Freeride Reklam
Självklart är ABP inte olagligt. Men jag vill gärna att du gillar Freeride och därmed hoppas jag att du vill göra det möjligt för oss att driva sajten vidare och göra det möjligt att satsa ännu mera. Enklast är att låta annonserna ligger kvar. Alternativet skulle kunna vara som oggevesterlund var inne på, att ha något vip-medlemsskap som döljer annonserna mot betalning, men de sajter som testat detta koncept har ofta haft svårt att få många att nappa på det. Själv gillar jag hellre att ha en helt gratis sajt som betalas av annonsörerna istället.

Vi har nu tagit bort fotsvampsreklamen som upplevdes äcklig av trådskaparen.

Freeride Reklam
Nu när du är sådär snäll så kan jag faktiskt erkänna att freeride.se är den enda sida som är undantaget ABP på min laptop. Från början var det för att jag ville se bilderna på köp och sälj, men nu har jag någon fler anledning :)

Freeride Reklam
Reklamen stör mig inte så mycket faktiskt, även om jag ogillar "rörlig" reklam på internet så är den rätt lugn här, inga annonser som blinkar i brandgult åtminstone. Och som sagt, det kostar en viss summa pengar att driva en sida och de pengarna måste komma från någonstans. Hade Freeride blivit en betaltjänst så hade jag loggat ut för gott.
Jag hade hellre sett en begränsning i hur många smilies man kan använda i ett inlägg än mindre reklam.
Så nu tycker jag vi alla tar och klickar på ett par annonser så att Johan får råd att ta sig tiden att lösa problemet med inläggsräknaren vs. visade inlägg i trådarna!

Freeride Reklam
johan sa:
Nej, betalningen baseras på antalet annonsvisningar. Blockeras annonsen laddas den aldrig in och vi får bara utgifter för dig.
Jag har väldigt svårt att som studerande "Nätverk och systemadministratör" se att en forumsmedlem bara blir en utgift. Det är medlemmarna här som gör att ni kan tjäna pengar genom att dom existerar och att ni kan säga att vi har såhär och såhär många medlemmar.
Freeride är idag ett av de starkaste varumärkena inom skandinavisk skidmedia. Freeride startades 1998 och är i dag med sina 250 000 unika besökare i månaden Sveriges i särklass största skidsajt
Antar att en skitsumma av pengarna ni drar in går till att hantera just forumet och merparten av pengarna går till artiklar och löner

Vi hade en föreläsning om just informationssystem så som detta och det va en elev som tog upp adblocker som exempel till något som skulle skapa kaos på internet med tanke på att sidorna inte får in pengar genom reklam.
Föreläsaren tröttnade på killen och drog en allmän frånga, "Hur många här inne använder Ad Blocker av någon typ?" 4-5 pers av ca 70-80 pers räckte upp handen. Varpå han svarade "Du behöver inte oroa dig"

Merparten av användarna kommer inte börja med Ad blocker MEN det är inte heller användarna som kostar pengarna utan som sagt era andra hittepå saker

Senast ändrad:
Freeride Reklam
OlaMelin sa:
linder sa:
det är inte heller användarna som kostar pengarna utan som sagt era andra hittepå saker
Skulle du vilja utveckla detta?
Jag antar helt enkelt bara att det kostar bra mycket mer pengar att hålla igång Artikel-delen än forums-delen även om det är forums-delen flest folk hänger och det är folket som gör sidan attraktiv för företagen ur marknadsföringssynpunkt.

Freeride Reklam
Freeride för mig är en portal för allt som har med skidor och skidåkning att göra. Inom ramarna för det forum som det faktiskt är och har blivit, kan jag inte påstå att jag stör mig på om någon vill sälja på mig fler skidgrejor.

Skidutrustning är någonting man aldrig kan ha nog av. Aldrig!

Därför är jag måhända en smula partisk när det gäller reklamen på Freeride. Men jag tycker om att se något märke jag inte hade koll på swischa förbi. Ett erbjudande om något jag egentligen inte behöver. Jag väljer själv om jag vill fokusera på den eller inte. Det stör mig inte mitt i läsningen av någon artikel eller i ett foruminlägg.

Vill jag klicka och veta mer om något gogglesmärke/erbjudande så gör jag det. Vill jag det inte, så gör jag det inte. Möjligen kan jag vara lite otålig när det rullar reklam innan en film där jag vet att jag kommer få se skidåkning, där jag väntar tålmodigt. Som jag ser det , finns det värre problem i min vardag än ett par reklambanners på ett forum som tillför en hel jävla massa saker när det kommer till mina älskade berg.

Senast ändrad:
Freeride Reklam
klart att det behövs reklam för att hålla igång sidan.

Det enda jag stör mig på är att om du ser klart ett klipp och trycker play igen så måste man se reklamen igen.

Ingen reklam. inget freeride

Freeride Reklam
Snälla det är typ 20 sekunder och ibland bara 10 sek.
Gör ett mattetal eller gå och hämta något att äta.

Sluta gnäll.

Freeride Reklam
johan sa:
Självklart är ABP inte olagligt. Men jag vill gärna att du gillar Freeride och därmed hoppas jag att du vill göra det möjligt för oss att driva sajten vidare och göra det möjligt att satsa ännu mera. Enklast är att låta annonserna ligger kvar. Alternativet skulle kunna vara som oggevesterlund var inne på, att ha något vip-medlemsskap som döljer annonserna mot betalning, men de sajter som testat detta koncept har ofta haft svårt att få många att nappa på det. Själv gillar jag hellre att ha en helt gratis sajt som betalas av annonsörerna istället.

Vi har nu tagit bort fotsvampsreklamen som upplevdes äcklig av trådskaparen.
Är det bara jag som tycker det är grym service när reklamen plockas bort så snabbt efter att några användare klagat? Tumme upp.

Freeride Reklam
Då undrar jag hur sidan hölls igång när det INTE var nån reklam innan filmerna.
Ja, jag vet att freeride har blivit mycket större men kan man inte reklama på nått annat sätt, en (ingen reklamknapp) skulle va bra :D

Freeride Reklam
filipper sa:
Ja, jag vet att freeride har blivit mycket större men kan man inte reklama på nått annat sätt, en (ingen reklamknapp) skulle va bra :D
Ge upp. Jag tycker det är konstigt att folk kan störa sig på så små saker. Freeride behöver tjäna pengar för att kunna driva sidan och pengarna får de in via reklamen. Själv så tycker jag inte att det är ett stort problem alls att jag slösar några sekunder av mitt liv på reklamen, men det kanske är hemskt för dig?

Senast ändrad:
Freeride Reklam
jag har inget emot reklamera men går det inte att göra så att det finns lite olika, skolle gissa på att jag har nog sett junkyard reklamen tusen gånger nu börjar bli lite utnött;)

Freeride Reklam
filipper sa:
Anledningen är till största sannolikhet att videodelen är den del som kräver mest bandbredd på hela sidan.
Att den sedan expanderat till både "TV" och implementerad HD-kvalite gör att det behöver finansiera det på något sätt och istället för att lägga det på dom som läser sidan så får dom som kollar på klippen en reklam snutt innan varje klipp för att betala för sig.

Sen är det ju inga problem att tabba till facebook och kolla lite där under tiden. ;)

Tillbaka
Topp