Freeride:s Elit (fixad)

• Trådstartare Trådstartare Ewasx
  • Start datum Start datum
Carled sa:
hen-ke sa:
Carled sa:
Nej Henke, vi vill inte att folk bara droppar ur sig ett namn och gör detta till ännu en skitrolig tråd som urartar på grund av 14-åringar... Blir Freeride bättre av att vi får fram en exakt och korrekt lista över vilka som är bäst och mest? Svar kolon nej! Satsa istället på att få 2-3 meningar mer i varje inlägg så blir Freeride bättre, det kan jag lova...
Säg vilka ni tycker är bra och varför, resonera och argumentera (det kommer ni ändå behöva i gymnasiet så det är lika bra att börja öva nu...) så blir tråden fortsatt skitrolig!
De 2 inläggen ovanför mitt inlägg med min röst hade skrivigt ungerfär lika mycket som jag men du tar mig antagligen mig som exempel för att jag är i åldersgruppen 13-15 år.
Jag förstår dig helt eftersom alla här på freeride i den åldern är helt intellegensbefriade
och saknar förmåga att skriva vettiga inlägg! Det vet alla!
Du skall inte ta det som att jag klankar på dig, absolut inte! Det jag var ute efter är att folk inte bara skall skrika ut vad de tycker, utan ge förklaringar... Jag tyckte bara att ditt inlägg var väldigt fokuser på att få ett resultat, så att vi snabbt, snabbt, snabbt kan se vem som är bäst så att tråden kan dö...

OT är alltid kul sålänge det har nån form av innehåll som mer än 1 person kan ha kul åt, bara man kan hitta tillbaka till tråden så småningom.

Personligen så känner jag att alla som är över 40 och skriver i forumet är automatiskt med på listan. Det krävs cohones för att göra det med tanke på hur freeride ser ut nu.

Sen har vi ju alla "experter" som kan det mesta om det mesta, typ MnO och Nojlas.

Sen så har vi de riktigt inbitna åkarna som säsongar för att: ja-det-var-ung.-14-år-sedan-de-hade-ett-boende-i-Sverige-i-mer-än-3-månader-så-Alperna-är-deras-enda-fasta-plats-i-livet. De tar även ett par nya fetingar framför pensionssparande 11 ggr av 10. Hasse tror jag är ett ganska bra exempel på detta...;-)

De andra som förtjänar en plats på listan ligger någonstans mellan Hasse och MnO, och de flesta av dem har även yttrat sig i tråden... Ingen nämnd, ingen glömd!
Haha kanske borde argumentera mina svar mer efter det senaste betyget i svenska ;P

jeppenator sa:
...varför inte införa en "tradition" där man utser årets Freeride användare?
Jag har en annan idé på en årlig tävling. Alla kan väl lägga upp bilder på sig själva iförda tomtedräkt så kan vi nu i jultider rösta fram Årets Tomte.

ekdahl sa:
Hjalle_S sa:
Vilken jäkla ålderdiskriminering vi har här på freeride, ni gamla smått hårlösa veternaner som sitter och känner sej så mkt bättre och inteligentare en "dom där" 14 åringarna som alla är likadana.
w0rd, dom där gamlingarna är coola tills dom gör ett litet fall i pisten och bryter benen.
hahahaa! *harkl* hmm.. det var faktiskt lite skojsigt sagt.. ;-)

JockeSki sa:
jeppenator sa:
Jag har en annan idé på en årlig tävling. Alla kan väl lägga upp bilder på sig själva iförda tomtedräkt så kan vi nu i jultider rösta fram Årets Tomte.
haha riktigt underhållande tråd det här måste jag säga, inte så vettig någonstans, men vldigt underhållande! .. Peace! *tänder på*

Både idén med tomtedräkt och årets användare är bra. Dock kan det väl bli lite mycket oseriöst med årets användare... Desto oseriösare desto bättre är det dock med tomtetävlingen!

Dock skulle årets nykomling faktiskt vara en riktigt bra idé. Man kan väl ha omröstningen framåt april-maj då snöns börjar smälta så smått...

Carled sa:
Både idén med tomtedräkt och årets användare är bra. Dock kan det väl bli lite mycket oseriöst med årets användare... Desto oseriösare desto bättre är det dock med tomtetävlingen!

Dock skulle årets nykomling faktiskt vara en riktigt bra idé. Man kan väl ha omröstningen framåt april-maj då snöns börjar smälta så smått...
Dock låter det deprimerande att ha tävlingen vid den hemska tidpunkten på året men inte alls en dum ide.
Man skulle hålla koll på de nya namnen i forumet och se hur de etablerar sig bland de gamla rävarna. Men jag personligen skulle nog uppskatta att få rösta i ett tidigare skede än i vår. Jag skulle nog tycka att runt nyår skulle vara den perfekta tidpunkten beroende på den ultimata vinterkänslan!

Senast ändrad:
jag nominerar EricWibaeus pga att han känner henrik harlaut o då känner han alla o kan ha gangster bilder på folk som kollar på en follow cam från toppen to bottoom lr va fan de va. lr typ har bild när en lutar sig mot ett stängsel. eller sätter egenpåhittade smeknanm på alla åkare du har bilder på. lr för du e så cool när du frågar hur man får fler änn 4 bilder i fotoalbumet som du gjorde förut när man bara kunde ha 4 bilder. om de nu va du så har du all min "STREET CRED""

JockeSki sa:
jeppenator sa:
Och sen kan alla gå ut å göra varsin feting till ängel i snön å ta kort på den och använda som julkort!

ekdahl sa:
jeppenator sa:
EricWibaeus sa:
jeppenator å BigAir e sjukt störda/störande
haha här har vi en som är lite pissed för att han inte uppnått kraven för å få stå med på listan.. stackars lilla eric..
haha, kan lova att lika många om inte fler tycker samma sak om dig mr.profotograf.
Pizzaaugust sa:
jag nominerar EricWibaeus pga att han känner henrik harlaut o då känner han alla o kan ha gangster bilder på folk som kollar på en follow cam från toppen to bottoom lr va fan de va. lr typ har bild när en lutar sig mot ett stängsel. eller sätter egenpåhittade smeknanm på alla åkare du har bilder på. lr för du e så cool när du frågar hur man får fler änn 4 bilder i fotoalbumet som du gjorde förut när man bara kunde ha 4 bilder. om de nu va du så har du all min "STREET CRED""
haha! :D fan rätt asså!

Senast ändrad:
Alltså njaaa, vet inte om jag skulle kunna ranka denna lista som några som skrev massor under 2004??
Okej vissa namn är ju med som t.ex. Noijlas och dr_snow, men de flesta känns som killar som började typ förra året?

Inget illa menat såklart :)
Men hade du ändrat 2004 till 2005/2006 så hade jag kunna hålla med dig...

haha men har ett till bidrag här till någon annan sorts lista eller nåt, den platsar iallafall på typ freerides cleanaste visningsbild! kolla här bara, Robin_Malmros presentation! nån som vet nån snyggare visningsbild på fr? :D

14650.jpg

Senast ändrad:
men tänk om bara johan skulle kunna starta forumräknar funktionen över en dag.. så kan man se hur många inlägg alla har skrivit.. å utav de utnämna freerides mest aktiva medlem? å då får man alltså med hela medlemmarnas tid på denna sida

Två öl till... En undran var är årets nykomling?? DRAKBABIS!!!!!

Olof molin kolla hur länge Glisseur och jag har varit medlemar så..

Håller med JockeSki....

Men var är DrakBabis???

Edit: Krogen nu... Kommer tebax snart så..... Skål...

Senast ändrad:
ekdahl sa:
jeppenator sa:
EricWibaeus sa:
jeppenator å BigAir e sjukt störda/störande
haha här har vi en som är lite pissed för att han inte uppnått kraven för å få stå med på listan.. stackars lilla eric..
haha, kan lova att lika många om inte fler tycker samma sak om dig mr.profotograf.
Hatar att säga det där förbjudna gangsta ordet men här måste jag verkligen få säga det.
WORD WORD^^

Pizzaaugust sa:
Tyvärr stämmer det nog!

BigAir sa:
Pizzaaugust sa:
Tyvärr stämmer det nog!
Måste TYVÄR medela att saken stämmer

Waster sa:
BigAir sa:
Pizzaaugust sa:
Tyvärr stämmer det nog!
Måste TYVÄR medela att saken stämmer
Instämmer..

ekdahl sa:
BigAir sa:
Sjogras sa:
Då var det avgjort!
Som jokie sa:
jokie sa:
men han kan ju trösta sig med att han "känner" bröderna Harlaut.....eller
hehe, sluta tracka ner på honom nu boys. han kan ju bli ledsen.
Saken är den, att mitt hjärta finner inga goda ord för honnom.
Men vi kanske ska lämna han nu, det här är nog ganska så nära personangrepp.
-om det inte redan är det!

Waster sa:
Men vi som ingår i gruppen elite är ju som en enda stor familj nu, vi FÅR ju bråka! haha
Håller med, vi börjar nästan känna oss som en familj här. Jag sätter min röst för att JockeSki eller Hasse får vara pappa. Dom e strängast!

Senast ändrad:
BigAir sa:
ekdahl sa:
BigAir sa:
Sjogras sa:
Då var det avgjort!
Som jokie sa:

Waster sa:
Men vi som ingår i gruppen elite är ju som en enda stor familj nu, vi FÅR ju bråka! haha
Håller med, vi börjar nästan känna oss som en familj här. Jag sätter min röst för att JockeSki eller Hasse får vara pappa. Dom e strängast!
tror på hasse eller dr.snow
mest doktorn för han får man inte göra något för. ;D

analkrut sa:
BigAir sa:
ekdahl sa:

Waster sa:
tror på hasse eller dr.snow
mest doktorn för han får man inte göra något för. ;D
vågar inte riktigt lita på hasse, han kanske vill ta lite extra när han får chansen :) haha

Haha, den här tråden är så förjävla skön. Och så jävla off-topic den bara kan bli.
Skulle inte förvåna mig om våran pappa "Dr_Snow" kommer och stänger den vid halv 7 tiden på morgonen. Dels för att den är så off-topic och för att man inte får missbruka freerideforumet villket vi gör nu genom att nöta den här tråden kvart över 12 en vanlig vardag. Ni har vell läst forumreglerna? Freeride ska alldrig gå före arbete, skola eller sömn!

Nu ska jag snarka, och förhoppningsvis är jag back här vid 8 tiden imorgon och hoppas att tråden fortfarande lever. Hadet!

BigAir sa:
Haha, den här tråden är så förjävla skön. Och så jävla off-topic den bara kan bli.
Skulle inte förvåna mig om våran pappa "Dr_Snow" kommer och stänger den vid halv 7 tiden på morgonen. Dels för att den är så off-topic och för att man inte får missbruka freerideforumet villket vi gör nu genom att nöta den här tråden kvart över 12 en vanlig vardag. Ni har vell läst forumreglerna? Freeride ska alldrig gå före arbete, skola eller sömn!

Nu ska jag snarka, och förhoppningsvis är jag back här vid 8 tiden imorgon och hoppas att tråden fortfarande lever. Hadet!
jag ska sitta uppe hela natten och skriva saker.

ekdahl sa:
BigAir sa:

jag ska sitta uppe hela natten och skriva saker.
Fasen grabbar nu lär vi hålla oss till topicen för denna tråd ska fan inte låsas! :D

Tillbaka
Topp