Freeride Video Awards 2009

Claaees sa:
Bra att du hoppar in och styr upp Johan.. börjar fan bli löjligt det här. Tävlingen går ut på att finna de mest lovande filmmakarna i Sverige. Jag förstår inte varför det här ska behöva en vidare förklaring? Bedömningen ska ske efter filmskaparens film- och klippningsteknik. Alla med lite vett borde insett att Klas Rockberg redan ska ha plockat hem den här tävlingen, precis som förra året.. "Medlemmarnas röster ska avgöra" i all ära, men till nästa år är det fan dags att ta in en jury. Jag tycker mig se redan nu att den här tävlingen kommer sluta på precis samma sätt som i fjol. Antingen görs det något åt formatet på tävlingen eller så får man helt enkelt ta bort "Freeride plockar fram de mest lovande, unga filmarna i Skandinavien", för det är inte vad det handlar om längre.
Jepp det e sant!

Arbetar för närvarande med grafiken till FVA-prisutdelningen på Winter Jam och knåpade nyss ihop en liten bild för skojs skull. Eftersom jag inte kommer använda den i arbetet senare tänkte jag att jag lika gärna kan ladda upp den här så kan den som vill använda den som skrivbordsbakgrund på datorn eller vad som helst.

för nedladdning i 1920x1080: http://www.speedyshare.com/294533512.html

Senast ändrad:
Chilla sa:
gustavlindskog sa:
Chilla sa:
Anledningen till att jag började åka skidor är att, när jag första gången satte på mig skidor på skidtestardagen i Orsa Grönklitt tyckte det var de roligaste jag någonsin hade gjort, jag mådde bra av det och de gav mig en positiv känsla, kan förekomma i olika former; leende, kullerbyttor, hopp, endorfiner etc. Jag hoppas och tror verkligen att det är så här det börjar för alla skidåkare. När man senare ska dokumentera skidåkningen med hjälp av film/fotokameror tycker jag att det är självklart att man ska visa det intrycket man får när man åker. Visst kan det på ett vis vara mäktigt med någon tung remix av \\\"party and bullshit\\\" men när alla, enligt mig överdriver med flygande fåglar och totalt maskerade ansikten så glömmer man bort lite av den egentliga anledningen till skidåkning, att man tycker det är roligt. Jag tycker man ska försöka uttrycka den känslan man har när man åker i filmer/bilder, inte klistra på något som man tror att alla andra tycker är coolt. Är man en \\\"true Gangsta\\\" och känner för att skjuta niggers och åka runt med pistoler och inte le en enda gång så får man väl göra det.
tack och bock
Men alltså era Gudar, simon, T-wall, all of em är thug. Och gangsta ska det vara. Så klart att the Gs get laid, som inte ni får för ni bor i ett träd uppe i varmland någonstans. Thug is the shit. Kolla på Harlaut, han är thug, nu är han en av dom bästa i världen. Vad är jeppenator(inget elakt menat), men liksom. Lägg av nu. Skippa töntig musik i era FVA-filmer. Fram med the g thang. L.A. rules bitches!
Jag har studerat dessa "gangsters". under en tid i diverse edits. jag tror att de faktiskt inte alls är Gangsta, att de i själva verket gör parodi på sig själva. Typ som att de har suttit i en källare och kommit på att de faktiskt kan vända kändisskapet till deras fördel och gett en utsida som verkar gangsta, och som de känns igen för. I någon av alla edits står en av killarna och skär lök, och med ironisk röst säger " I´m I thug, I don't cry" eller något liknande.
Så jag tror dessa "gangsters" i själva verket inte är något man kan hänga i gangstaGranen. Jag tycker verkligen att wallisch och liknande är sjukt bra på att åka, och gör bra edits. De är plagiaten av dem som jag ogillar. Där kvalitén sviker.
Jag måste bara säga en sak här... båda ni är ju dumma i huvudet! GustavLindskog för att han har postat en så genom slut kommentar och Chilla för att du har "studerat dessa gangsters" jaha tack för att du genomfört dina exakta studier och kommit fram till att de inte är gangsters i verkligheten, det är ju vad alla tror att "true gangsters" ja dom åker skidor dom.... jämt och ständigt.

eHolmberg sa:
Jag måste bara säga en sak här... båda ni är ju dumma i huvudet! GustavLindskog för att han har postat en så genom slut kommentar och Chilla för att du har \"studerat dessa gangsters\" jaha tack för att du genomfört dina exakta studier och kommit fram till att de inte är gangsters i verkligheten, det är ju vad alla tror att \"true gangsters\" ja dom åker skidor dom.... jämt och ständigt.
Jag hoppas inte att du trodde jag var seriös?

En sak att tänka på i den stora gangstah frågan är ju musik valen...
Alltså det vi ser mellan t.ex. daylight och power är ju två olika stilar av åkning och redigering. Precis som det finns olika musik stilar.

Det skulle ju vara jätte konstigt att byta ut daylight filmens musik mot powers och tvärtom.

Inget är rätt inget är fel. Inom en snar framtid kanske vi kommer få se ännu mer geners inom just skidfilm. Har vi otur kanske vi till och med får ett gäng som gör skidfilm till typ emocore musik! Då kommer vi få se kanske en helt annan stil på film där dom ska se så ledsna ut som möjligt...
Ne men ni förstår min poäng.

När man klipper en skidfilm så måste man alltid tänka på att klippa till musiken man valt. Musiken man väljer är ju ofta en låt man själv tycker är bra och trivs man inte med en låt som man håller på och jobbar med så blir det ju tråkigt att redigera.

Så om man nu tar en riktig underground hiphop låt eller liknande så passar det ju verkligen inte med att man gör en glad film som visar massa skratt och skit utan man vill få en lite hårdare yta på filmen... (missförstå mig rätt)

Medans i daylight med den glada musiken får man ett gladare tema.
Det är min personliga favorit men självklart så är det ju olika. Smaken är som baken right.

Så egentligen inget att brysig om. Folk har sin åsikt det är två helt olika filmer med helt olika stil.

Men så länge man förmedlar känslan man vill så har man ju lyckats.

Bara lite tankar sådär! Lycka till alla i finalen!
För mig själv gick det ju haha ganska dåligt!

PEACE OUT!

What was that fo das winn! bästa filmningen/redigeringen/tricks. Den kanske inte har några hårda claims men... fortvarande den bäst gjorda filmen.

dock inte menat som att det skulle vara ett dåligt bidrag, men att säga att det är bästa redigeringen är att ta i lite..

What was that? och POWER! Sjukt bra båda två! Resten har inte så mycket med det här att göra :)....

ONWARD !! :D:D:D

Daylight borde vinna. Mycket åkglädje sjukt bra åkning och jävligt bra redigerat. Tycker att alla fyra filmer i fva från ccp har varit skit bra..

Daylight borde vinna. Mycket åkglädje sjukt bra åkning och jävligt bra redigerat. Tycker att alla fyra filmer i fva från ccp har varit skit bra..

Daylight är överlägset bäst enligt mig, sjukt bra redigerad, sjukt bra musik, sjukt bra åkare, en sjukt bra film helt enkelt :D

och i snowboard är fan Playground min favorit ;)

POWER/ DAYLIGHT och ONWARD!!!! kan inte riktigt bestämma mig vilken av skidfilmerna som är bäst ;) tycker dom båda håller bra klass och man blir så jävla pepp av dom alla tre :D

Daylight är stört bra. POWER också, men som filmtävling borde fan POWER vinna, annars MÅSTE de va en jury tills nästa år. Tja.

Tillbaka
Topp