Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det finns så jävla många inom grenen freestyle där det är puckel big jumping som går ut på att man ska åka utan stavar å dra så många flippar å snurrar man bara kan men sen så finns de "New school"skidåkning som jag tror de flesta på freeride.se håller på med där är de vanligase grenarna slopestyle big air quarterpipe och half pipe men de som är mycket silnad mellan freestyle å New school skidåkningen är att i freestyle dömer domarna mest efter snurrar å volter men ns(new school) dömmer domarna mer efter stilen.....Hoppas du har lärt dig någe
Hmmm. Lycklig blir jag när jag ser att oldschool freestyle inte är helt glömt. Vi va inte så många, vi skottade hopp och åkte upp puckelspår för att dagen efter se att pistmaskinen mejjat ner allt. Randig åtsittande overall med utsvängda byxor de va grejjer det. Fan va kul vi hade med våra K2 balletskidor med plattbindningar på. Konstigt , idag med facit i handen så har jag svårt att se mig själv göra stavvolter med skruv , och lyckas innpa på brudarna med det Första gången i ett oldschool bigjump höll på att kosta mig livet. Jag är ingen bakotsträvare och skidåkningen har aldrig varit roligare en de är nu. Men fan va roligt hotdoging va. PowPow på er alla // Rickard
I Fis freestyle grenar finns det puckel,skicross ,aerals och halfpipe. inom newscool finns det även big air och slopeestyle men det tävlas inte i Fis freestyle. Halfpipe grenen har vuxit, och blivit större och större. och de skall nu försöka få med grenen i OS 2010.
Iår har dom även börjat med The Ski Tour (TST) som skall hjälpa halfpipen att bli större.
Även iår har halfpipe kommit med i junior VM i freestyle. I det stora freestyle VM gör halfpipe sin andra "debut". Här i Finland har de sattsat på ett Halfpipe landslag på skidor.
Har ni i Sverige något halfpipe landslag på skidor? De har även iår WC i halfpipe i Oslo och veckan efter ett FIS race i Voss tror jag. Så som det ser ut nu tror jag att halfpipe
är största Newschool grenen om några år. HEJ SVEJS!