frontflip vs backflip

• Trådstartare Trådstartare jibb-j
  • Start datum Start datum
frontflip vs backflip
Unknown_Telemark sa:
JAg började med frontflip i ett ca 5-7metersplatå-hopp. (gb) de va ganska nice, vurpa första , men körde på någon gång till... klarade de andra-tredje försöket..

skönt men läskigt trick blir som svårt eftersom man inte ser landningen.. + att jag dämpar ganska mycket när jag gör de så måste ha ganska mcyket fart...

backflip satte jag också nyligen (i gb igen) var riktigt läskigt dom gånger jag pröva men ett riktigt skönt trick...

skulle vilja sammanfatta båda tricken som:
FRontflip: grymt skönt , men läskigt i landningen.
Backflip: grymt skönt de med, men läskigare i upphoppet..

vet inte vilket som är snyggast men jag tycker nog att dom har sin egen sköna stil!

(vet inte om jag länkade rätt nu men här är iallfall jag å mina första backflipförsök i slutet av filmen, för dom som är intresserade alltså, haha)

lycka till med flipandet!
sweeeeeeeet film, men lite dålig kvalite...

frontflip vs backflip
front är snyggar på skidor men inte så snyggt på mattan.

Om man åker till dom lite större fjällen så är det vanligt att man ser b-flip så då tycker jag att det inte e lika coolt, men sätter du på t ex truckdriver på din b-flip så är det mycket mera steez på de:D

frontflip vs backflip
när du väl vågar slänga dig runt i en backflip blir det mycket lättare....är det någon som har sett någon göra en stillastående frontflip på marken?? ;)

frontflip vs backflip
Jag tycker att Backflip e de lättaste tricket på matta!! snyggast av frontflip och back så e nog backflip fan så mkt snyggare!!

frontflip vs backflip
i en backflip följer du ju kickerns lutning vilket gör att du inte behöver snurra exakt 360 grader runt. du snurrar alltså mintdre än ett helt varv. måste ju vara mycket lättare?

frontflip vs backflip
Allele sa:
ja tycker backflip är mkt lättare än frontflip.. på en bckflip ser du vart du ska landa mkt tidigare än på en front..
det tycker jag är läskigt, för det jag ser är för det mesta att jag kommer landa på kanten!
hehe

frontflip vs backflip
frontflip är skitsvårt?:S

jag kan backflip på marken, men knappt front på studsmatta..

backflip är snyggare å lättare

frontflip vs backflip
asså backflip e sjukt mycket lättare. De e bara att våga.. Man gör preecis som på studsmatta. (känns samma med fasst mkt skönare). Frontflip kommer man ut blint så de e svårt att landa. Men b-flip e iaf typ samma sak som en trea i svårighetsgrad.

frontflip vs backflip
jeppenator sa:
frontflip är skitsvårt?:S

jag kan backflip på marken, men knappt front på studsmatta..

backflip är snyggare å lättare
jeppe du får nog träna lite på att landa ja sätter själv double front nu :)

frontflip vs backflip
front är lätt lättast jag drar nästan dubbel front men kan inte den j*vla backflipen

frontflip vs backflip
backflip är lättare det kan man nästan göra överallt men frontflip är ganska lätt på skider bara man har mod och bra rotation på skider tycker jag att frontflip är snyggast så jag svarar Backflip är lättare på allt medans frontflip är svårare och att man måste ha mycket mer mod och rotation

frontflip vs backflip
F-flip= krävande men lätt att våga.
B-flip= lättare men svårt att våga (första gången)

Senast ändrad:
frontflip vs backflip
backflip är helt klart nsyggare man jag kan bara front flip på marken tycfker det är mycke lättare jag blir säärrt när jag ska dra back på marken har lite taskig teknik för det..

frontflip vs backflip
Unknown_Telemark sa:
JAg började med frontflip i ett ca 5-7metersplatå-hopp. (gb) de va ganska nice, vurpa första , men körde på någon gång till... klarade de andra-tredje försöket..

skönt men läskigt trick blir som svårt eftersom man inte ser landningen.. + att jag dämpar ganska mycket när jag gör de så måste ha ganska mcyket fart...

backflip satte jag också nyligen (i gb igen) var riktigt läskigt dom gånger jag pröva men ett riktigt skönt trick...

skulle vilja sammanfatta båda tricken som:
FRontflip: grymt skönt , men läskigt i landningen.
Backflip: grymt skönt de med, men läskigare i upphoppet..

vet inte vilket som är snyggast men jag tycker nog att dom har sin egen sköna stil!

(vet inte om jag länkade rätt nu men här är iallfall jag å mina första backflipförsök i slutet av filmen, för dom som är intresserade alltså, haha)

lycka till med flipandet!
cleant med frontflip, backflip och 720 på telemark

frontflip vs backflip
backlip är svårare att lägga än frontflip men när man väl kan backlip så är det lättare å snyggare om man drar den med en fet truckdriver^^

Snödjup

Tillbaka
Topp