Frontflip

jibberdeluxe

Ny medlem
Frontflip
Tja jag gjorde min första frontflip idag och jag gjorde det i en bigjump. Jag kom typ runt men jag landa inte så jättebra. Vad ska man tänka på?

Frontflip
MathiasWiklund sa:
tänk inte..gör det bara?
helt rätt det där han säger.

men tryck i från mer ?
trycker du i från med båda eller 1 fot ? om du trycker i från med 1 fot får du oftast snabbare rotation. om du nu underroterar... det framstår inte i det du har skrivit, men ja antar att det är underrotation vi snackar.
tryck i från med 1 fot sen gruppera.
hur stort är hoppet om man får fråga ? kan vara bra och veta lixom

Frontflip
KnixeN sa:
MathiasWiklund sa:
tänk inte..gör det bara?
helt rätt det där han säger.

men tryck i från mer ?
trycker du i från med båda eller 1 fot ? om du trycker i från med 1 fot får du oftast snabbare rotation. om du nu underroterar... det framstår inte i det du har skrivit, men ja antar att det är underrotation vi snackar.
tryck i från med 1 fot sen gruppera.
hur stort är hoppet om man får fråga ? kan vara bra och veta lixom
Asså ja hoppet är ganska stort ja och ja det blir lite underrotation:

Frontflip
Jag stod jämfota till en början och drog volten med armarna, sen provade jag att dra en fot bakåt och sätta rotationen med den och det är så jävla enkelt med frontflips nu! :)

Frontflip
Om du kom ganska bra så är det väl bara att nöta? har aldrig gjort eller ens försökt på frontflip själv men det ser ju ut som att alla drar bak en fot och trycker ifrån med andra istället för att bara slänga sig frammot

Frontflip
Om det är snowboard vi pratar om så brukar jag göra en nollie för att komma snabbt runt en framåtvolt. Sen är det att rulla i luften som du gör en kullebytta på marken

Senast ändrad:
Frontflip
paata sa:
men om du nu klara dint frontflip och kom runt men inte satte landningen e de väl fan bara träna?!
Eller så kan han ju fråga folk på freeride som kan just frontflip och höra vad dom har för tips för att inte slå sig på halvt lyckade landningar.

Sen kan du ju lära dig att stava, eller om du nu kan stava att du läser igenom inlägget innan du trycker på spara knappen.

Samt att om det bara är hat du ska skriva så kan du ju låta bli.

Frontflip
linder sa:
paata sa:
men om du nu klara dint frontflip och kom runt men inte satte landningen e de väl fan bara träna?!
Eller så kan han ju fråga folk på freeride som kan just frontflip och höra vad dom har för tips för att inte slå sig på halvt lyckade landningar.

Sen kan du ju lära dig att stava, eller om du nu kan stava att du läser igenom inlägget innan du trycker på spara knappen.

Nu är det ju du som hatar.
Han frågade en simpel fråga - och hans mening går att förstå och därför kanske hans stavning inte är så relevant. "...e de väl fan bara träna?"

Frontflip
oscarius sa:
linder sa:
paata sa:

Nu är det ju du som hatar.
Han frågade en simpel fråga - och hans mening går att förstå och därför kanske hans stavning inte är så relevant. "...e de väl fan bara träna?"
Kan nästan ge mig på den men okey.

Hur går det med frontsen nu då? Provat något mer?

Frontflip
lillbazze sa:
hoppa i 20m hopp så sätter du det
Då slår han nog med största sanorlikhet ihjäl sig...

Man vill inte landa på rygg/nacke efter 20m, ännu mindre vill man överrotera och göra magplask.

jibberdeluxe sa:
Jag testade det idag och tröck ifrån med en fot och då klarade jag det på första försöket så nu är jag typ säker:P
Grattis! :)

Kinkan sa:
jibberdeluxe sa:
Jag testade det idag och tröck ifrån med en fot och då klarade jag det på första försöket så nu är jag typ säker:P
haha, lite kul att du skrev att det var ditt första försök :P
första försöket för dagen kanske? ;D

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp