Full tilt Booter eller Salomon spk kreation 08?

Lima-ko sa:
aenoerd sa:
Vilka Full Tilt ? Man vill ju inte ha för mjuka pjäxor och sen finnsa dom bara i 28.5 här..
Det geniala med Full Tilts alla pjuk, och även Dalbellos Krypton-serie, är att det går att byta ut tungan, och således ändra pjäxans flex radikalt. Med andra ord kan man ha en riktigt mjuk och en riktigt styv pjäxa i samma sko. Det gör dem helt unika gentemot alla andra pjäxor, oavsett användningsområde. Sen att Intuition innerskorna även ger bättre passform än alla andra original innerskor på marknaden ser jag också som något unikt och helt oslagbart.

Vad har du för storlek på vanliga skor?
runt 45-45.5

OWester sa:
...men det finns en stor skillnad mellan dom båda.
när jag och matte skulle sätta på oss pjäxorna, så tog det ca 1 minut för mig att sätta på mig spk:orna och 10 min för matte mde fill tilt:arna. alltså går det sjukt fort att ta på sig spk, och lång tid att ta sig full tilt.

peace
hahaha vadå lång tid? det tar högst 40 sekunder att dra på sig en fulltilt pjäxa!!

OWester sa:
när jag och matte skulle sätta på oss pjäxorna, så tog det ca 1 minut för mig att sätta på mig spk:orna och 10 min för matte mde fill tilt:arna. alltså går det sjukt fort att ta på sig spk, och lång tid att ta sig full tilt.

peace
Det känns mer som att jag bryr mig om pjäxans prestanda än tiden ted tar att spänna på sig de.

midgetboi sa:
OWester sa:

peace
hahaha vadå lång tid? det tar högst 40 sekunder att dra på sig en fulltilt pjäxa!!
jag håller med, killen som tog på sig dom på 10 min kan ju inte varit så värst klyftig

Har en kompis som har full tilt pJäxa och han säger att dom är hur sköna som hellst han bruka ha probelm med smalbenen och när han bytte till full tilt har han inte ont längre.

Jag kör med full tilt hot dogger sen 10 dagar tillbax och känner lite i smalbenen nu efter 10 dagar hoppning ... medans med mina gamla pjäxor hade jag ont efter 30min!

Så skaffa ett par i rätt storlek och ha kul!

Nojlas sa:
Då tar man en 28,5 och lästar ut skalet. Att gå på en större pjäxa för att få plats på bredden blir heltokigt. En bra skidbutik hade redan förklarat det för dig...
Värt att veta om storlek 29,0 är att den kommer att töja ut sig till 29,5 efter en del åkning. Visst, 29,0 kommer alltid att vara mindre, men skillnaden är minimal.
aenoerd sa:
Lima-ko sa:
Vad har du för storlek på vanliga skor?
runt 45-45.5
Värt att belysas igen, 45 motsvarar 28,5, således ska du absolut inte ha större pjuk än 28,5, då kommer de bli för stora efter några veckors åkning.

Tillbaka
Topp