Fullbag Longboard

Fullbag Longboard
Tack men jag hade helst sluppit allt krångel det verkar vara med att beställa från usa :) Därför tänkte jag om det fanns nån sida inom EU :)

Fullbag Longboard
jaha, missade ditt förutom :D

http://www.fullbag.com/ <- deras hemsida

info@fullbagskates.com <- deras mail, prova att fråga om dom har någon återförsäljare i EU

Annars är det inte så krångligt att beställa från usa , har ett par truckar och en bräda på ingång från 2 olika ställen så vi får se om det blir något problem :D

Fullbag Longboard
Brukar inte vara något krångel med Usa/Canada det enda som är jobbigt är väll tullen ifall du inte får dom att skriva ner kostnaden under 500kr vilket leder till att det inte blir några tullkostnader.

Fullbag Longboard
Vet någon ifall det är krångel att beställa ifrån www.daddiesboardshop.com? Jag är påväg att beställa en Bhangra men undrar om det är lätt att den fastnar i tullen etc? Ifall den skulle fastna i tullen, vad blir tullkostnaderna?
Tacksam för svar! :)

Fullbag Longboard
jsundgren sa:
Vet någon ifall det är krångel att beställa ifrån www.daddiesboardshop.com? Jag är påväg att beställa en Bhangra men undrar om det är lätt att den fastnar i tullen etc? Ifall den skulle fastna i tullen, vad blir tullkostnaderna?
Tacksam för svar! :)
Jag beställde en Bhangra från daddies i våras. Hur smidigt som helst. Jag bad dom skriva ner värdet på paketet så jag betalade 2-300kr tull+moms eller något sånt. Bara skriva det i fältet där man kan skriva övriga grejer då man lägger ordern så ordnar dom det. Slutpriset blev mer än tusen kronor billigare än motsvarande i från Sverige.

Enda nackdelen är väl om nu fraktbolaget tappar bort paketet, då får du bara tillbaka det deklarerade värdet på försändelsen.

Fullbag Longboard
från eu är bhangran 1000kr billigare också så tycker du borde kolla här också lite mer innan du bestämmer dig! :)

Fullbag Longboard
Okej, jag tackar för svar. Men jag måste ändå vara lite jobbig och undrar vilken bräda ni tycker verkar bäst för mig av bhangra och apex 37. Jag kör mainly downhill och håller på att lära mig att slida och sådant. Jag är cirka 1,85 och väger 85 kg cirkus om det skulle vara till någon nytta. ;)

Fullbag Longboard
jsundgren sa:
Okej, jag tackar för svar. Men jag måste ändå vara lite jobbig och undrar vilken bräda ni tycker verkar bäst för mig av bhangra och apex 37. Jag kör mainly downhill och håller på att lära mig att slida och sådant. Jag är cirka 1,85 och väger 85 kg cirkus om det skulle vara till någon nytta. ;)
Vad är downhill för dig? För en lätt carve i 20 är inte dh.

Men för att bidra till frågan så är det inte rekommenderat att köra dh med någon av dom brädorna.
Bhangran funkerar bra till sliding och tricks. Apex skulle jag inte rekommendera att skaffa överhuvudtaget.

Tillbaka
Topp