Fundering K2 Mindbender 108Ti eller Reckoner 112

Joad

Medlem
Hej, har ett par Mindbender 108Ti som jag generellt är grymt nöjd med egentligen. Funkar både bra i pisten samt utanför pisten, en jäkligt styv och aggressiv skida enligt mitt tycke. Håller med flertalet recensioner på skidan som ibland lyder "Vill du mörda pisten eller bomba hela berget är detta din skida)
Dock är jag jäkligt sugen på nya Reckoner 112 som ska vara något mer lekfull och mindre styv. Gör jag en downgrade till denna skida och kommer bli besviken om jag byter bort mina mindbenders mot reckoner.
Har egentligen inget behov av att byta men ni vet ju hur det är med prylbegären och suget efter nya grejer :)

Om dom inte gjort om Reckoner är ju dessa, för mig iaf, helt olika typer av lagg. Så köp Reckoner men behåll 108Ti :)

Jag brukar hålla Mindbender som en löjligt lekfull charger.

Reckoner å andra sidan är en väldigt väldämpad (till punkten att jag kan tänka mig att vissa upplever den som död) bc-jibber som tål en del stök, mycket tack vare dämpningen.

Som @Always-Sunny skriver är det väldigt olika skidor så valet borde inte vara så svårt egentligen och att ha båda och välja efter humör är inte en dålig ide.

Hur som är en Reckoner inte en nedgradering, bara annorlunda

108 eller 112, varför inte något med större skillnad? Och från ett märke som inte bygger sina skidor i Kina?

Tillbaka
Topp