Funkar Armada ARV som telisskida?
Har åkt på mina gamla Elan Bobcat nu i för många år, har varit riktigt nöjd med dem.
Tyckt de funkat bra i både pisten och utanför.
Men, var i Gränsen under Valborg i år och sjönk igenom i smöret så fort man lämnade pisten. Brukar vara där tidigare på säsongen, så jag har aldrig upplevt det så tidigare.
Hyrde då i stället bredare skidor och hade roligt.
Väger nu ~80 kg, 180 lång och åker ganska djupt och hårt. Surfa runt offpist och härliga skärande svängar i pisten.
Så nu hade jag tänkt köpa lite bredare skidor, och har kommit över ett par Armada ARV 175 som jag funderar på.
Funkar de som telisskida?
Upplevde dem något mjuka...när jag stod och böjde i dem.
Kom gärna med synpunkter på dessa eller gärna även förslag på annan bredare telisskida (med twintip).
Någon invändning mot Rottefella Cobra R8 bindning?
Tyckt de funkat bra i både pisten och utanför.
Men, var i Gränsen under Valborg i år och sjönk igenom i smöret så fort man lämnade pisten. Brukar vara där tidigare på säsongen, så jag har aldrig upplevt det så tidigare.
Hyrde då i stället bredare skidor och hade roligt.
Väger nu ~80 kg, 180 lång och åker ganska djupt och hårt. Surfa runt offpist och härliga skärande svängar i pisten.
Så nu hade jag tänkt köpa lite bredare skidor, och har kommit över ett par Armada ARV 175 som jag funderar på.
Funkar de som telisskida?
Upplevde dem något mjuka...när jag stod och böjde i dem.
Kom gärna med synpunkter på dessa eller gärna även förslag på annan bredare telisskida (med twintip).
Någon invändning mot Rottefella Cobra R8 bindning?