Funkar det att åka utan?

Florre

Ny medlem
Funkar det att åka utan?
Hello!

Stod i liftkön tidigare idag och skulle göra mitt första åk för året. Rätt som det var råkade jag trampa till lite på ena bindningen och hör en smäll, jag kände verkligen att något gick sönder och vågade knappt tittar ner.
Men där låg den, den jäveln...Jag hade sparkat/klivit/trampat av själva "vadstödet" på bindningen och tänkte att "det var den dagen de" Trots det åkte jag ändå och tyckte jag inte märkte någon större skillnad.
Det som gick sönder var alltså denna

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/BINDNING.jpg

Nu är frågan om man vågar åka och stå på med det här? Eller får jag inte tillräckligt med "stöd"?
Jamena, den sitter ju där av någon anledning.

mvh
Florre

Funkar det att åka utan?
Är ett stöd för hälskären! Personligen skulle jag nog köpa en ny bindning, men om du inte känner någon skillnad finns ju ingen anledning att köpa en ny! En ide kanske att montera bort den andra så de blir jämnt? Eller vadvet jag ha aldrig hänt mig =), men som sagt om du inte märker någon skillnad finns det det väl ingen anledning att byta ut den...

Funkar det att åka utan?
som du säger den borde ju sitta där av en anledning, tror det är för att ge extra stöd i största allmänhet

Funkar det att åka utan?
Ja precis! Tack för svaren! Blir nog att beställa en ny sån (om det går?) när jag ska till Åre.

(k)

Funkar det att åka utan?
eeeeh.. ni måste ju skojja..

har du trampat av hälkappan.. ??? då går det ju för faaan inte att åka snowboard OM du inte har nån bakkappa för in i helvette..

har du kvitto kvar ??? reklamera skiten (om den inte är gammal gammal)

annars så köper du en ny bakkappa eller ett par nya bindningar... en jävla bakkappa skall faaan inte bara gå sönder så där... faaan vilken dålig kvalitet..

å skäms på er som svarade ovan mig... man kan ju faaan inte köra utan en bakkappa eller utan båda fattar ni väl ??!!

/Pinn

Funkar det att åka utan?
KÖP EN NY .. snålfan som säger med silvertejp.. ta bort den andra.. KÖP NY ELLER REKLAMERA

Funkar det att åka utan?
Haha!
Ja om du inte känner någon skillnad när du åker utan bakkappa så skulle jag råda dig att prova ett par andra bindningar!
Det är ju bakkappan som gör att du får någon kraft i hälsvängarna utan den så blir ju hela foten slapp!!!

Funkar det att åka utan?
asså sitter fossingen fast ordentligt å bootsen är hårda ska de väl som inte vara några problem egentligen? men då dojjorna viker sig bakåt över kanten då får du problem :P

Funkar det att åka utan?
Köp nya eller ny sen när du monterat den så borde det finnas en sak där bak på bakkappan där man ställer hur mkt den ska luta vilket = ju mer vinkel ju tidigare får du respons på hälsvängen låter som du ska trycka fram den ett par hack.............

Funkar det att åka utan?
Anledningen att du inte märker någon skillnad kan vara att du har riktigt styva boots...eller så trycker du inte ifrån i svängarna utan "feg-broms-svänger" som många nybörjare...
Oavsett ska du nog satsa på ny kappa! ;D

Funkar det att åka utan?
Inte för att jag är nån expert men belastar man inte pjäxan mer utan kappa. I så fall kanske det är bättre att köpa ny kappa snart innan ena pjäxan viker.

Bara en tanke...

Funkar det att åka utan?
Klev du AV bakkappan?? Hur jäkla hårt ställde du dig på den?? Hoppade du på den eller?
Annars har jag svårt att tro att den bara skulle gå av hur som helst.
Jag har trampat av en strap (dålig kvalle) en gång men för att trampa av kappan skulle jag typ få be nån annan om hjälp....

Köp nya bindningar eller bakkappor om det finns att köpa löst för ditt märke. Reklamera vet jag inte, de skulle säkert hävda att du varit vårdslös.

Tillbaka
Topp