Funkar K2s public enemy skida som en offpist skida

Svensso-n

Ny medlem
hej jag undrar om K2s public enemy skidor är bra för offpist eller om jag ska välja head monster 82?

tack på för hand : )

Senast ändrad:
har inte provat någon av skidorna men ska du använda skidan enbart i offpisten skulle jag valt en bredare skida än både enemyn och monstern.

Vill du ha vettiga svar är det bra om du ändrar på frågan så den blir lite lättare att svara på.
Vad menar du med bra? Bra nog eller bättre än andra twintips? Finns många saker som är bra men som jag och många andra inte skulle använda ens om vi fick dem gratis.

Mer info om dig behövs också, vad menar du med offpist t ex? Sverige eller alper? Väger du 50 eller 100kg, är du van vid offpist, har du provat några skidor som du gillade offpist osv?
Ska du åka mest park och nån gång ibland om du har tur åka lite puder ?

jag är 174 lång och väger mellan 70-75 kg jag kommer nog mest åka i dom svenska fjällen. jag testade att åka offpist vid julen i en vecka ungefär.. jag kommer nog mest åka skogsåkning

hade valet stått mellan dom skidorna skulle jag ha valt monster82an, den funkar bra i pist och även bättre utanför pisten. lämpar sig bättre för en som inte hänger i parken eftersom man jämför en parkskida med en allroundskida

om du ær 14 år och parkråtta - PE. men isgreppet - som ær ett måste i sverige- ær obefintligt på k2 skidor. før mjuk och wobblig skida før svensk vindpackad offpist.

inte parkråtta - ta head monster. lættåkt, mjuk men stabil skida med okej isgrepp.

Jag skulle säga att public enemy är bättre för offpist än 82an, men skillnaden i bredd och liknande är inte stora. Men jag skulle också säga att båda är mer eller mindre värdelösa om man kan sjunka ner i snön.

Varför är PE bättre än M82 Monis?
PE suger fett, varför då Hasse?

Utan varför hjälper Era åsikter inte speciellt mycket tror jag.

om det finns andra alternativ till pe och monster, kan jag rekomendera völkl bridge, 90 mm midja, 18 m radie, riktigt bra isgrepp, och bra i offpist.

jag kör på public enemy, tycker att den funkar ganska bra i puder visst man sjunker ner lite väl mycke ibland men om du är som jag ingen jätte avancerad puder åkare så funkar den alldeles utmärkt

spaceduck sa:
jag kör på public enemy, tycker att den funkar ganska bra i puder visst man sjunker ner lite väl mycke ibland men om du är som jag ingen jätte avancerad puder åkare så funkar den alldeles utmärkt
Jag skulle nog vilja säga tvärtom, e man en duktig skidåkare så kan man åka på alla skidor.... det underlättar bara med ett par bredare i offpisten.
Körde själv på ett par P.E i 2 säsonger, bland annat i österrike och hade dem då som en allround och mycket i offpisten när tillfället gavs och jag skulle nog vilja påstå att dom funkar utmärkt i svenska fjällen.

Väger själv 75 kg o tyckte dom var lagom hårda då jag inte tyckte jag tryckte igenom skidorna utan dom funkade utmärkt att carva med. nu har jag ju iof aldrig provat head skidorna, men jag har provat atomic tweak o k2 fujative som referens punkt, o dom skidorna tyckte jag var på tok förmjuka o man tröck igenom ganska lätt vilket gjorde att skidorna inte svänger så mycket som man ösnkar. men men ser nu att det blev ett långt inlägg o rundar av här.
fråga om du undrar något!

lycka till

Tillbaka
Topp