G4, tripple x, Arno Adam?

enzo

Ny medlem
vad skall man köra på?
Grymt sugen på G4:an men hatar längderna 188-198.
Vill ha typ 193... Sen tycker jag att tripple x är trist när man tvingas köra pist. Vad sägs?

Har kört x-scream tidigare, less på den...för smal och mjuk..

Andra förslag?

Det är till att vara kräsen med längderna. Personligen rekomenderar jag lite uppfräshning av tekniken alternativt styrkan, inställningen, attityden, modet eller alla ovanstående. Gör som jag och välj 198:orna av G4(1). Du får garanterat en riktigt bra stabilitetskänsla.

Skall du åka där det är trångt, ta 188:an. Den är inte fy skam den heller. Förutom att vara smidigare ger den också snäppet mer distinkt feedback i pisten, ligger liksom mer under foten. När det blir puder känns inte detta lika mycket.

Själv betraktar jag mig som en rätt liten kille med mina 65 kilo och 176cm, men 198:an känns ändå bra. Lite längd är inte så farligt som du tror...

HWC HitMe

Mannen, Myten, Menisken

ha ha, jo jag har ju förummat ett år utan ngn aktiv åkning...suttit hemma och varit allmänt mesig, men nu är suget värre än någonsin...styrkan e ju lite tam...men den hinner jag fixa.

Någon som har feedback på andra lagg, alternativt vet av något test som man kan läsa på webben?

Hallå va.

Tänkte bara lägga till lite om mina skidor Fisher BigStix, nästan identiska mått med G4 men betydligt mjukare. G4 kommer att ge ig en del att bita i eftersom de kräver en del av sin åkare men de är roliga. Eftersom du tycker att tripple X är för mjuka tror jag att BigStixen kommer var det likaså.

Men å andra sidan är det många som tror att man absolut måste ha hårda skidor för att vara en bra åkare. Det är klart att det har sina fördelar men smaken är ju som baken.

Hade Oskar

Tillbaka
Topp