porschepake
Medlem
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Mjuka boots och pistcarving = SupermotoMjukaboots och pudercarving = trike?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mjuka boots och pistcarving = SupermotoMjukaboots och pudercarving = trike?
Skwal = Formel 1Skidor är bil och snowboard är motorcykel. Mjuka boots och freestylebräda är en motocross och alpinbräda en banracer.
Jag brukar köra med hårda boots när jag bara vill köra carving. Man kan köra avslappnat på ett helt annat sätt än med mjuka skor och carva i mycket brantare och stökigare backe.Oavsett så vill jag veta mer om tjusningen och fördelar med Alpin snowboard.
Förutom att tävla i det så förstår jag forfarande inte varför man väljer det framför Skidor eller snowboard med mjuka boots.
Ok. Skall slå till på en Pipeliner då. Utan att testa den först. Håller dig ansvarig om den inte funkarHar en hel del brädor men inga extra boots eller bindningar. Mats (mats@strandasnowboards.com) på Stranda har tidigare både sålt boots och bindningar. Kanske har han något kvar. Rekommenderar Strandas Pipeliner om du tänker köpa nytt. Grym bräda med rejäl midja! Kör den med hardboots förstås (UPZ RC8)
/lars
Ps. Begagnade prylar kan annars hitta här: https://www.extremecarving.com/forum/viewforum.php?f=13
Tack!Och kontakta gärna Mats. Han är trots allt experten och likt du gått från hardboots till soft.
Malamute (Salomon) och Ride El Hefe. Haft den kombon ett par år nu och är helnöjdBtw vilka boots och bindningar kör du med?
Letade Malamute men svåra att få tag på så köpte ett par Burton Driver X förra året. Riktigt besviken, så tog steget till hardboots. SkojTack!
@Mats_Maverick - svara gärna om du ser detta, i tråd eller DM.
Malamute (Salomon) och Ride El Hefe. Haft den kombon ett par år nu och är helnöjd![]()
Kontaktade Stranda via chattfunktionen - och fick svar i princip direkt - mycket trevligt och proffsigtgå in och kolla här https://www.strandasnowboards.com/mens-snowboards/ Och kontakta gärna Mats. Han är trots allt experten och likt du gått från hardboots till soft.
Kontaktade Stranda via chattfunktionen - och fick svar i princip direkt - mycket trevligt och proffsigt
Han tipsade att överväga Cheater 177 också - ser klart intressant ut - någon på forumet som har erfarenhet av den?
Ja, min tanke var att detta skulle vara för just pist och carving (i komplement till Flagshipen för allt-i-allo, och spliten för dom dagarna) - och fortsätta använda Malamute:sen och El Hefe-bindningarna även på denna - vilket väl alltså borde funkaKräver en quiver för den funkar inte optimalt i alla förhållande. Jag åker också flagship, korua otto mfl.
Hej gamle kompanjon!Snart snö igen... Köpte en Stranda Pipeliner för ett år sedan. Grymt bett men tyckte den var för bred för hardboots. 26 cm i midjan. Blir för tungt för låren. Så tänkte klyva den och göra om till splitboard. Då borde den bli lite mjukare och jag kan göra den lite smalare typ 22 cm. Nån här som byggt en egen splitboard för hardboots?
Jag har 23 Burton brädor. En till Stranda bräda kommer inte göra någon skillnad.Ja sälj strandan istället. Den är för fin för att sågas. Jag hade varit spekulant om jag inte redan haft tre brädor från stranda…
Vill du köpa den?Jag har 23 Burton brädor. En till Stranda bräda kommer inte göra någon skillnad.
Nä inte jag. 42 brädor totalt får räcka just nu men @Schoobang verkade vara intresserad.Vill du köpa den?
Kört med nedre. Inte haft några problem. Tror de ligger hemma i Borlänge klara att användas fortfarande..Klickat på beställknappen nu. Swoard 175 Medium. Blir spännande, premiär på skidtestarhelgen i Sälen. Men, måste köpa bindningar också. Har F2 Race Titamium idag på andra brädan.
Visa bilaga 27584
Men sugen på Intec för snabbare komma i dem efter liften. Finns ny häl att skruva på UPZ-pjucken för få låssprintarna. MEN är det lika pålitlig med de där små sprintarna i hålen? Att en pjäxa lossnar från brädan i full fart vore ingen höjdare, vill inte ens tänka på hur knä och annat skulle se ut efteråt...
Visa bilaga 27583
Vad väljer ni av ovanstående två alternativ?
Hejsan!Klickat på beställknappen nu. Swoard 175 Medium. Blir spännande, premiär på skidtestarhelgen i Sälen. Men, måste köpa bindningar också. Har F2 Race Titamium idag på andra brädan.
Visa bilaga 27584
Men sugen på Intec för snabbare komma i dem efter liften. Finns ny häl att skruva på UPZ-pjucken för få låssprintarna. MEN är det lika pålitlig med de där små sprintarna i hålen? Att en pjäxa lossnar från brädan i full fart vore ingen höjdare, vill inte ens tänka på hur knä och annat skulle se ut efteråt...
Visa bilaga 27583
Vad väljer ni av ovanstående två alternativ?
Vad för grejor är det?för övrigt har jag någon bräda, bindning och skor till salu om någon är intresserad.
Hej!för övrigt har jag någon bräda, bindning och skor till salu om någon är intresserad.
Ja det har jag. Kommer hem till Borlänge på lördag. Skicka ett PM så kan vi snackas där?Hej!
För att göra en lång historia kort så såg jag en YouTube video om att åka carving med snowboard och blev intresserad. Mina första försök att åka snowboard var faktiskt på en hyrd "slalomsnowboard", det vill säga sylvassa stålkanter och slalompkäxor. Jag var väl 12 år då och ramlade konstant p.g.a. att stålkanterna högg i snön så lätt.
Nåja, nu som vuxen tror jag mig vilja åka på en sån igen och undrar om det är så att du fortfarande har nått till salu. Jag bor i Falun för övrigt.
/Sverker
Grymt bra beskrivning,snor den om någon frågarSkidor är bil och snowboard är motorcykel. Mjuka boots och freestylebräda är en motocross och alpinbräda en banracer.