SpineOfGod
Ny medlem
Garmont Axon och vanliga alpinbindningar?
Funderar på ett par Garmont Axon. Vet att dom funkar med alla AT bindningar och är Dynafit-kompatibel. Men: är det någon som vet hur bra dom funkar i ett par vanliga alpinbindningar, t ex ett par Marker IPT 14? Frågar eftersom jag skadat benet rätt illa för knappt ett halvår sedan och fortfarande inte är helt återställd. Därför måste jag när snön lägger sig prova exakt vad jag vågar mig på. Mina alpinpjuck är Lange WC Race och alla vet ju hur lite dom flexar. Mitt ben kommer inte vara redo för dessa pjuck i år är jag rädd. Därför tror jag alltså att jag kommer behöva köra inte bara mina Gotama med Marker Duke utan även mina Racetiger GS och SL med den mjukare skon. Inte optimalt att köra race-lagg med lite mjukare sko men vad gör man när man varit på kryckor i över tre månader. Hur som haver: samtidigt som jag vill ha en mjukare sko även i pisten denna säsong vill jag ju inte att det ska bli nån satans vajsing på utlösning etc om det är så att Axon inte e optimal ihop med en vanlig alpinbidning. Nån som har provat? Hur mkt komprimeras Axons yttersula i en IPT 14 t ex?
Thanks / Anders
Thanks / Anders