goggles och franska män

bingoboy

Ny medlem
goggles och franska män
En mulen, dag då sikten är kass...är gul lins bäst då? har aldrig kört med spegelglas...så det har jag ingen aning om.....

blir fransmännen extra tokiga när man kör offpist och knycker liftkort osv? eller är det en skröna?

det här vore ju toppen om man fick svar på..

/Johnny Tex

goggles och franska män
Jag är inte 100 men jag är nästan säker på att det är bra med orange glas eller gult om det är molnigt. Därför kan det ju vara bra med en gul eller orange lins för det har jag på mina och det funkar ändå hyfsat bra i sol och andra väder. Ett bra all-round glas som man säger.

goggles och franska män
Ja, gulaktiga glas är bättre när det är flatljus eftersom de har en tendens att förhöja kontrasterna lite. Spegelglas är mycket bra i soligt väder och klarglas är att rekommendera vid ev. kvällsåkning. Summan av kardemumman är alltså att man bör ha tre olika glas.

Fransoser och offpist. Jag har då aldrig blivit stoppad eller ifrågasatt när jag varit utanför pisten och åkt där nere, men man ska väl inte kliva över ett snöre framför ögonen på en pistör.

Lite "off topic" men bra att veta:
Vad som däremot ska "hanteras varsamt" är skidbusschaufförerna. De "meckar" på ratten under körning, så undvik dem så gott det går. Ställ ALDRIG in skidorna i bussen (i lådan där bak alltså) om du inte är 100% säker på att du kommer med i samma, annars ser du inte dina skidor mer... Been there, done that. Det var dock mina vänner och inte jag som blev utsatt för det.

Tillbaka
Topp