Goggles

enslow

Ny medlem
Goggles
Vet någon om det finns goggles som man lätt kan byta lins i.

Jag har varit i Ramundberget och åkt i Snöstorm,lätt snöfall,Regn,Solsken,Dimma samt molnigt och måste säga att mina Oakley Wisdom med iridium lins inte fungerade i alla Ljus och snöförhållande.

Funderar på ett par med kontrasthöjande lins men fungerar dom överallt eller är det bäst att byta efter snö och väderförhållande?

Tacksam för svar

Goggles
Smith har utveckat en goggle till nästa år som de tydligen ska vara väldigt lätt att byta lins i.

föressten, Skriv en bättre beskrivande rublik

Goggles
Jag vet ju inte hur lätt/svårt det är att byta lins på ett par wisdom, däremot vet jag att Oakley har väldigt mkt linser, Irridum,Persimmon,polarized osv.

Goggles
CrashX sa:
Jag vet ju inte hur lätt/svårt det är att byta lins på ett par wisdom, däremot vet jag att Oakley har väldigt mkt linser, Irridum,Persimmon,polarized osv.
sen att oakleys linser kostar typ lika mycket som gogglesena isig är väl en annan femma?

Goggles
Carrera kimerik har många olika linser, dessutom lätta att byta. Kostar inte så mycket. Den dyraste är flashlinsen
Köp glasögona med Flashlinsen i och köp till de andra. Samma goggels som bl.a Anja , Byggmark, Herman Maier med flera använder

Goggles
Har kört med både Smith och Electric och båda dem är lätta att byta lins på. Eller egentligen så är saken den att det blir lättare ju fler gånger man byter, tror det gäller ganska många gogglar. Första gångerna tog det några minuter medans det nu högst tar en halv minut.

Goggles
Tackar för alla svar.

Jag har kollat på olika oakley linser men som linder skrev så kostar dom väldigt mycket.

Vad tror ni om kontrasthöjade lins kan man klara sig med en lins då?

Jag funderar på dom här Dragon DX Goggles med Ionized Lins + persimmon lins.

Hittade dom på Ebay.

Enslow

Goggles
jadu, det finns ingen lins som funkar bäst jämt, men det finns linser som är mer eller mindre "allround". Persimmon är en bra lins, funkar nästan jämt. Jag kör med den, och rekomenderar den starkt till alla väder utom mulet och riktigt soligt. Vid mulet ska man ha rosa lins, och vid stark sol ska man ha nån mörk lins, typ sån som man har i solglasögon (detta är en smaksak, men jag tycker så)...

//Axel

Goggles
Jag har köpt ett par nya Oakley A-Frame med persimmon lens för 29$ på Ebay.

Får dom skickade till en kompis som bor i Columbus han tar med dom hem nästa månad.

Så jag har dom till nästa säsong.

Då får jag se skillnaden men tänkte även kanske beställa High Intensety yellow om jag även beställer polarized då borde jag täcka upp det mesta.

Jag har även ett par Smith med helt ofärgad lins.

Enslow

Tillbaka
Topp