GoPro 4

• Trådstartare Trådstartare user133436
  • Start datum Start datum
GoPro 4
Helvete också, inte igen....

Jag tror(Läs: hoppas) inte att den släpps på ett år, men lär nog bli lagom till jul igen!

GoPro 4
Oj intressant. Undra om ett vanligt sd-kort hänger med att spara ner 4K @ 30 FPS ? känns som en hel del information som ska hinnas sparas ner.

GoPro 4
johan sa:
Oj intressant. Undra om ett vanligt sd-kort hänger med att spara ner 4K @ 30 FPS ? känns som en hel del information som ska hinnas sparas ner.
Kanske blir ett internt minne?
Alt. stor krav på sd kort det finns 95mb/s men de är standard SD och inte micro SD som är i 3:an.

Kommer följa med spänning :)

GoPro 4
axelmed sa:
Ett 32 gigs kort lär ju fyllas på tio minuter med 4k...
Alltså , 4k @ 30fps och 1080p @ 120fps är ju exakt lika många pixlar i sekunden. 248832000 pixlar för att vara exakt :rolleyes:

Klickar man sig vidare till Ambarella's fulla PDF http://www.ambarella.com/uploads/docs/A9-product-brief.pdf
Så får man reda på lite mer spec, jag skulle vilja veta bitraten på 4k/30fps el. 1080p/120fps med tanke på "° On-the-fly change of multiple encoding parameters"

Sen så är ju inte direkt "Operating temperature 0°C to 70°C" optimalt, men det kanske är samma på tidigare gopro's också :D

Dom 3 vassaste lägena lär man ju dock inte filma vanligtvis i utan man får nog köra på det i extremfall för att få något klipp för annars lär ju datorn ge upp helt när man ska redigera :D

rocknerPR sa:
Kanske blir ett internt minne?
Inget internminne för lagring, det hade inte heller fungerat prismässigt :D

Senast ändrad:
GoPro 4
Kanske kan förvänta sig en prissänkning på 3an då? :)

Men ang. 4an känns det ju lite otroligt att den skulle komma med 3D, finns inte tillräckligt stort behov av det än.
Måste ju bli jävligt dyrt att tillverka också.

1080p @ 120fps är ju grymt nice dock

GoPro 4
jcca sa:
Men ang. 4an känns det ju lite otroligt att den skulle komma med 3D, finns inte tillräckligt stort behov av det än.
Måste ju bli jävligt dyrt att tillverka också.
3d har ju gått att göra redan sen första gopron, antar att dom bara fixat lite mjukvaru förändringar för att göra det smidigare men du behöver ju fortfarande 2 kameror som sitter i ett 3d hus :D
http://gopro.com/hd-hero-accessories/3d-hero-system

Senast ändrad:
GoPro 4
Jo visst, men uppfattade det som att spekulationerna handlade om att den skulle få två linser bredvid varandra i samma kamera vilket jag inte ser som speciellt realistiskt :)

"There is even some speculation that the GoPro HD Hero 4 may have two lenses side-by-side
allowing for integrated 3D filming capabilities, but this has yet to be confirmed. "

GoPro 4
Det hade varit fränt och skulle förmodligen inte kosta speciellt mycket mer.

Kollar man på den pdf'en som jag länkade så finns det ju faktiskt plats på kretskortet för en sensor till men frågan är hur bra 3d effekten blir när dom sitter så tight. Det ska ju helst vara ögonavstånd på dom :D

GoPro 4
Haha ja i och för sig, skummade mest igenom pdfen

Och GoPro är väl ett såpass stort företag att skulle de börja satsa på 3D-filmskapande till "den stora massan" skulle det nog ge ett rejält uppsving på resten av marknaden.

Men som sagt, tror att det blir som tidigare att man får köpa två st och ett 3d-hus på 4an också

GoPro 4
Felixus sa:
Haellgren sa:
antonjb123 sa:
Detta är kul då Gopro går emot att bli mer professionella! Jag skulle dock vilja se olika objektiv samt lite mer inställningsmöjligheter..
Att ha en fast slutartid eller ISO skulle vara svinbra
Vad skulle poängen med det vara?
Försök att filma i mörker med en GoPro, Skulle man ha ett fast iso på tex 800 skulle man slippa lite brus även om det blir en mörkare bild

Tillbaka
Topp