Gör du samma fel som jag?

rasmusericson

Aktiv medlem
när du kör switch kör du åt andra hållet en vad du gör när du kör vanligt? för när jag typ ska snurra typ switch så blir det ju åt fel håll å de blir ju problem när man ska snurra mycket. förklarar sämst men ja hoppas att ni vet vad jag menar . och vad ska man göra åt det? för typ när jag kör switch så kan ja bara kolla åt ett håll och de är fel :P annars ser jag inget :D höhö

jag gör samma sak! skit svårt att snurra blir det men ända känns det fel åt andra hållet för de har ja testa å baila rätt lagom xD

du kollar åt andra hållet än vad du snurrar?
nej det gör jag inte..

okej ja ja har å prövat å de blir inte rätt lutning i hoppet landade typ på rygg en gång å de blir helt fel klarrar fan inte ens 180 i ett mini gupp :P

nämen du menar väll att när du kör vanligt så snurrar du åt vänster men när du kör switch så kollar iaf jag över höger axel och snurrar ditåt med, det blir då andra hållet jämför med vad man snurrar då man kör framåt.!

när du kör switch kör du åt andra hållet en vad du gör när du kör vanligt?
ja när ja kör switch kör jag baklänges:S..

Pizzaaugust sa:
när du kör switch kör du åt andra hållet en vad du gör när du kör vanligt?
ja när ja kör switch kör jag baklänges:S..
okej okej... fel av mig snurra åt andra hållet än du snurrar då du kör vanligt... var det nog detaljerat så att lilla pizzaaugust skulle förstå? xD

aa jag kollar också åt fel håll, så jag ser inte vart jag åker:P:P: EHEHEHEHEH
nemen jag gör som du men jag nöter in att titta åt andra hållet istället. Pröva det så löser det sig ;)

ska pröva att kolla åt andra hållet varje gång innan jag går och lägger mej så kanske ja kan se tillslut :D ja ja skrev lite fel . men dom flästa fatta vad jag menade :D

de är bara å nöta när man åker i pisten.. åk å öva på att kolla över rätt axel.. då blir de rätt med snurrarna tillslut.

kolla åt det rätta hållet på transportsträckor helatiden, jag kolla också åt fel håll först, sen träna jag på transportsträckor och på studsmatta. nu kan ja kålla åt båda

får jag fråga vilket e de rätta hållet att titta åt då?
jag snurrar ine sw änn typ så jag har inte det problemet.

Men det är ju så jävla skönt å kolla åt det andra hållet har allafall klarat en switch 5 åt fel håll :D men sist ja åkte å kolla åt andra hållet på en transportsträcka körde jag av backen och ner typ i skogen nästan. läskit läskit :P

ja gör sama sak å de e jobbigt som as.. fasst de e väll bara å träna så man kan snurra åt båda hållen... lr så tar man en dag å tränar på att kollaåt "rätt" håll...

testa ställa om bindningarna kan ha nått me de å gör . ställin dom så rakt som möjligt om du ska åka åt båda hållen :D

lycka till

Jag kollar också och snurrar åt höger switch. Att kolla åt vänster är lika äckligt som att köra left handed på cs :P

jag kollar och snurrar åt båda hållen både switch och vanligt:) men natural så e de vänster vanligt å över vänster axel sw:)

jag snurrar åt vänster både switch och vanligt men när jag kör switch kollar jag över högeraxel för det känns skönast men när jag ska hoppa switch byter jag såå jag kollar över vänster axel .. :)

du är alltså för kass för att köra switch .. lär dig åka ordentligt baklänges innan du börjar snurra...

Seriöst, om jag åker och ska svänga vänster så kollar jag ju åt vänster så jag ser allt som händer på vänster sida, medans om man svänger höger så måste man kolla åt höger...

när man ska in mot ett bigjump så kollar man åt det hållet man ska snurra, annars blir det bara fel, jag som snurrar åt vänster kollar alltså alltid över vänster axel när man åker switch mot ett hopp och precis innan så drar man igång snurren med hela högerarmen.

ett tips är alltså, lär er åka baklänges, och inte bara glida baklänges...
stålkanter finns där för att användas.. ;)

KevinHolmbom sa:
jag snurrar åt vänster både switch och vanligt men när jag kör switch kollar jag över högeraxel för det känns skönast men när jag ska hoppa switch byter jag såå jag kollar över vänster axel .. :)
true shit.

Känns naturligare att kolla över högeraxel,

min kompis gör det och det går inte så j**la bra för honnom men för mej går det as bra :D att köra switch vanligt och snurra mot samma håll jag tittar åt.

Senast ändrad:
jag har också problem med swtich , blir typ att jag kollar åt de hållet jag ska snurra , men förut kollade jag åt de hållet jag inte snurrade, men eftersom jag redan har överkroppen om jag kollar åt rätt håll så började jag göra det :P men ibland börjar jag snurra på kicken ^^

jag gör exakt samma sak som du.. Min kompis snurrar frontside och har inga problem alls med att spinna switch :S

peege sa:
jag har också problem med swtich , blir typ att jag kollar åt de hållet jag ska snurra , men förut kollade jag åt de hållet jag inte snurrade, men eftersom jag redan har överkroppen om jag kollar åt rätt håll så började jag göra det :P men ibland börjar jag snurra på kicken ^^
Samma Här :)

det blir så för mig på studsmatta iaf ( om jag tänker att jag ska "åka" switch och jag kollar runt axeln snurrar jag åt höger men annars snurrar jag åt vänster :P cp )

Jag gör oxå så !! kollar åt fel håll alltså över höger axel när jag åker switch. men nu har jag börjat åka och kolla över båda axlarna =S men det känns fortfarande skönare att kolla över högra axeln.

Jag tror det kan ha litegrann att göra med att när jag åker snowboard/skateboard åker jag goofy, alltså med höger fot fram och kollar fram över höger axel . Jag tror det kan vara däför jag tycker det känns mycket behagligare att kolla över höger på skidor också .

jag är en idiot myself. så lyssna inte på mig. men jag tror det :P

snurrar också åt andra hållet då jag kör switch.. men försöker lära av mig det..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp