Göra reklam i forumet?

Göra reklam i forumet?
jag kan inte förstå forumreglerna med tanke på att man inte får göra reklam i ett forum, men du får gärna "tipsa" alla trådar som, "jag är 21 år o väger blablablabla, vilka skidor ska jag ha"? och länka vilka sidor som helst men de är la förfan lika mycket reklam som att tipsa om att nåt skidmärke har utförsäljning?

Forumet borde vara allmänhet och inte specifika personer...

Göra reklam i forumet?
Så när någon på ett skidforum har en fråga om skidor så måste alla prata i hypotetiska termer och får inte nämna några faktiska märken eller modeller? Testa det du och se hur lätt det är.

Att tipsa om utförsäljning, bra pris osv. tycker jag inte heller klassas som reklam. Om jag hittar ett par skidor, som i vanliga fall kostar 10 000kr, på utförsäljning för 4000kr så ser jag det som en samhällstjänst att göra andra uppmärksamma på det.

Sluta leka regelryttare och var tacksam den gången du själv behöver hjälp med något.

Göra reklam i forumet?
Blidee sa:
Så när någon på ett skidforum har en fråga om skidor så måste alla prata i hypotetiska termer och får inte nämna några faktiska märken eller modeller? Testa det du och se hur lätt det är.

Att tipsa om utförsäljning, bra pris osv. tycker jag inte heller klassas som reklam. Om jag hittar ett par skidor, som i vanliga fall kostar 10 000kr, på utförsäljning för 4000kr så ser jag det som en samhällstjänst att göra andra uppmärksamma på det.

Sluta leka regelryttare och var tacksam den gången du själv behöver hjälp med något.
:-D

Göra reklam i forumet?
Blidee sa:

men de e ju ju de jag menar, folk klagar ju så fort någon gör något med antydan med reklam i!

Göra reklam i forumet?
HjalmarHolmstedt sa:
men de e ju ju de jag menar, folk klagar ju så fort någon gör något med antydan med reklam i!
Här har du 2 exempel som jag anser som ren reklam.

1. Om någon frågar om ett par feta puderlagg för en säsong i whistler... Han får massor med svar på bra puderskidor men sen kommer det någon snubbe och länkar sin annons med ett par halvdåliga skidor som inte skulle klara av jobbet som trådskaparen bad om. (Mao. någon svarar en trådskapare med något denna själv säljer som är offtopic)

2. Om någon skapar en tråd för att göra reklam för sin sida / annons och ingen har frågat om det.

I dessa båda fallen tycker jag att detta är reklam och det är grymt störande...

Utöver dessa fallen så tycker inte jag att det är många andra fall av just det du antyder om på forumet, inget jag rapporterar om iaf.

Senast ändrad:
Göra reklam i forumet?
Om man ska länka till en skida så kan man väl länka från Tillverkarens sida!

Göra reklam i forumet?
Finns ju några medlemmar som säljer för något märke som länkar till skidor från just det märket... Länkar i signaturen etc... Eller är sponsrad...

Och de som "klagar" att folk handlar från tysken exempelvis, då de tappar en kund...

skulle snarare se det som reklam :rolleyes:

Göra reklam i forumet?
Där håller jag inte med. Jag uppskattar att de medlemmar som på ett eller annat sätt jobbar med ett märke är tydliga med det. Då blir det mycket enklare för mig att sortera in deras tips och råd i kategorin "min sponsor gör de bästa sakerna".
Att svara på frågor med specifika rekommendationer ser jag inte som reklam, men att svara med sin egen annons på Köp&Sälj tycker jag däremot inte är okej.

Göra reklam i forumet?
Ang. de medlemmar som är involverade i div. skidbolag så håller jag med om att så länge som de är tydliga med att de faktiskt jobbar för företaget så är det OK om de som privatpersoner rekommenderar dess produkter. Man får väl hoppas att de faktiskt tycker om produkterna som de säljer och inte bara gör det för att få lite gratisprylar.

Att länka till sin egen annons tycker jag är ett gränsfall. Om någon efterfrågar just det som man själv råkar sälja så ser jag inte något större problem med att uppmärksamma personen på det, i de fallen väljer jag dock att kontakta den personen via mail och inte på forumet men om det är ett regelbrott att skriva det i en tråd vet jag inte om jag tycker.

Tillbaka
Topp