gotama 05´ kontra 04´

rock-hard

Ny medlem
gotama 05´ kontra 04´
hallå!
tänkte höra om det är någon som har kört gotama 05 och kan jämföra dem med 04:orna. har själv bara testat 04.orna och tyckte att de var lite för mjuka för min smak, men i år ska de ju vara lite "uppstiffade" med den där extra metallförstärkningen. klämde på dem i affären,men det säger ju inte så mycket...
tacksam för tips

gotama 05´ kontra 04´
05 an är lite styvare i tailem, annars samma skit förutom aluföstärkningen av topsheet/sidewall.

gotama 05´ kontra 04´
det var ju ett tag sen jag skrev det här inlägget, men nu kan jag ju iaf komma med lite tips/varningar om gotama 04´(helsvarta mod), 05´(guld-buddha), och 06´(vit-text).
04 och 05 har samma problem - sidewalls av trä...
mina 05´or sprack efter 7 dar, uselt!! att skidan i övrigt hade bra åkegenskaper blir liksom ointressant när skiten inte håller.
försökte reklamera dem till völkl-schweiz där jag då befann mig, men de ville inte ta emot med hänvisning till att jag kunde ha kört på is och att det inte var något fabrikationsfel... milt sagt irriterande!
fick iaf ett par nya 06´or när jag kom hem till sverige och körde på dem hela förra säsongen.
de är något mjukare än 05´orna, men inte alls lika svampiga som 04´orna.
upplever att isgreppet är bra i förhållande till skidans bredd. inget för supertungviktare, men passar nog ganska många typer av åkare.
den stora fördelen är ju dock att völkl till slut efter 2 år har insett att man inte bör ha sidewalls av trä på ett par friåkningsskidor.
jag föredrog dock åkegenskaperna från 05´orna, kanske kan man hoppas på ett par styvare plank med riktiga sidewalls till 07...?

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp