paffare
Medlem
Grab lista (skidor)
Det känns som att jag inte har någon större koll på alla de nya grabbar som har kommit nu senaste året. Jag kopierar listan från tricktips och lägger till några själv. Sedan så kan jag uppdatera listan en gång om dagen när det har skrivits något nytt.
Ska vi ta med Oldschooltricken också? Jag är inte helt säker på de som jag skrivit är rätt. Säg till om de är fel...
Grab-lista:
Critical: Graba med höger hand framför vänster ben.
Double Plake: Rocket air, med dubbel handpåläggning.
Ghetto Grab: Som Safety, men graba en bit framför foten.
Japan Air: Gmed höger hand, bakom höger ben i din vänstra skidas tail. tryck ut högerbenet.
Japical/dubbeljapan?: Ta med vänste hand framför bindningen på vänser skida och en japan med högerhanden.
Lou kang: Graba med höger hand under höger fot och kicka ut foten du inte håller i.
Mute Grab: Korsa skidorna, ta tag med höger hand i vänster skida, och lägg upp på ryggen.
Octograb Tag en tailgrab med höger hand. Ta med vänster hand över benen framför vänster bindning.
Philgrab: Korsa skidorna och ta som en safteygrab under den skidan som ligger överst
Rocket Air: Graba din skida längst fram, och dra upp skidorna mot kroppen.
Safety grab: Graba med höger hand under höger fot eller vice versa.
Screaming seaman: tag högerben bakom vänster ben så att dom är i kors, graba i höger
skida med vänster hand.
Tail Grab: Korsa skidorna, ta tag med höger hand i höger tail, och tweaka framåt/åt sidan.
Toxic Grab: Samma som ovanstående, men graba precis på utsidan av skidan, inte på tailen.
Truckdriver: Double ghetto grab, tweaka som spread
Ugly Grab: Gör en daffy/spagat och graba bakfoten. Tweaka upp på ryggen.
Reverse: Är när man grabar åt samma håll som man snurrar alltså snurra vänster-graba me vänster han
Ifall den här sortens tråd redan finns så är det bara att låsa den.
//Anton
Ska vi ta med Oldschooltricken också? Jag är inte helt säker på de som jag skrivit är rätt. Säg till om de är fel...
Grab-lista:
Critical: Graba med höger hand framför vänster ben.
Double Plake: Rocket air, med dubbel handpåläggning.
Ghetto Grab: Som Safety, men graba en bit framför foten.
Japan Air: Gmed höger hand, bakom höger ben i din vänstra skidas tail. tryck ut högerbenet.
Japical/dubbeljapan?: Ta med vänste hand framför bindningen på vänser skida och en japan med högerhanden.
Lou kang: Graba med höger hand under höger fot och kicka ut foten du inte håller i.
Mute Grab: Korsa skidorna, ta tag med höger hand i vänster skida, och lägg upp på ryggen.
Octograb Tag en tailgrab med höger hand. Ta med vänster hand över benen framför vänster bindning.
Philgrab: Korsa skidorna och ta som en safteygrab under den skidan som ligger överst
Rocket Air: Graba din skida längst fram, och dra upp skidorna mot kroppen.
Safety grab: Graba med höger hand under höger fot eller vice versa.
Screaming seaman: tag högerben bakom vänster ben så att dom är i kors, graba i höger
skida med vänster hand.
Tail Grab: Korsa skidorna, ta tag med höger hand i höger tail, och tweaka framåt/åt sidan.
Toxic Grab: Samma som ovanstående, men graba precis på utsidan av skidan, inte på tailen.
Truckdriver: Double ghetto grab, tweaka som spread
Ugly Grab: Gör en daffy/spagat och graba bakfoten. Tweaka upp på ryggen.
Reverse: Är när man grabar åt samma håll som man snurrar alltså snurra vänster-graba me vänster han
Ifall den här sortens tråd redan finns så är det bara att låsa den.
//Anton
Senast ändrad: