Grab lista (skidor)

paffare

Medlem
Grab lista (skidor)
Det känns som att jag inte har någon större koll på alla de nya grabbar som har kommit nu senaste året. Jag kopierar listan från tricktips och lägger till några själv. Sedan så kan jag uppdatera listan en gång om dagen när det har skrivits något nytt.

Ska vi ta med Oldschooltricken också? Jag är inte helt säker på de som jag skrivit är rätt. Säg till om de är fel...

Grab-lista:

Critical: Graba med höger hand framför vänster ben.

Double Plake: Rocket air, med dubbel handpåläggning.

Ghetto Grab: Som Safety, men graba en bit framför foten.

Japan Air: Gmed höger hand, bakom höger ben i din vänstra skidas tail. tryck ut högerbenet.

Japical/dubbeljapan?: Ta med vänste hand framför bindningen på vänser skida och en japan med högerhanden.

Lou kang: Graba med höger hand under höger fot och kicka ut foten du inte håller i.

Mute Grab: Korsa skidorna, ta tag med höger hand i vänster skida, och lägg upp på ryggen.

Octograb Tag en tailgrab med höger hand. Ta med vänster hand över benen framför vänster bindning.

Philgrab: Korsa skidorna och ta som en safteygrab under den skidan som ligger överst

Rocket Air: Graba din skida längst fram, och dra upp skidorna mot kroppen.

Safety grab: Graba med höger hand under höger fot eller vice versa.

Screaming seaman: tag högerben bakom vänster ben så att dom är i kors, graba i höger
skida med vänster hand.

Tail Grab: Korsa skidorna, ta tag med höger hand i höger tail, och tweaka framåt/åt sidan.

Toxic Grab: Samma som ovanstående, men graba precis på utsidan av skidan, inte på tailen.

Truckdriver: Double ghetto grab, tweaka som spread

Ugly Grab: Gör en daffy/spagat och graba bakfoten. Tweaka upp på ryggen.

Reverse: Är när man grabar åt samma håll som man snurrar alltså snurra vänster-graba me vänster han

Ifall den här sortens tråd redan finns så är det bara att låsa den.

//Anton

Senast ändrad:
Grab lista (skidor)
Bra initiativ, men octo är inte mute det är en nose och en tail:P Förresten är det ngn som vet vad Hook grab är för ngt?

Grab lista (skidor)
Truckdriver - du tar som en dubbel safteygrab under båda skidorna.. men sätter händerna längre fram på skidan, mellan bindningen och nosen. Tweaka utåt med benen

Philgrab - Korsa skidorna och ta som en safteygrab under den skidan som ligger överst

Octograb är en Philgrab + Tail på andra skidan..

Grab lista (skidor)
jeppenator sa:
Truckdriver - du tar som en dubbel safteygrab under båda skidorna.. men sätter händerna längre fram på skidan, mellan bindningen och nosen. Tweaka utåt med benen

Philgrab - Korsa skidorna och ta som en safteygrab under den skidan som ligger överst

octo grab e ju fan inte phil?? de e ju mute plus tail

Grab lista (skidor)
Pozzi grab : graba mute sen tar du tailen

HÖHÖHÖ fett cool grab som är gjord av mej och erik pouzette

Grab lista (skidor)
a_ahlnas sa:
jeppenator sa:

Det är inte ens det. Tail är rätt fast istället för mute ska det vara som en mute fast ex. höger hand (över benen) på höger skida.

Kolla på:
http://www.newschoolers.com/web/content/pictures/id/126192/cat/all/search_string/octo/
eller
http://www.newschoolers.com/web/content/pictures/id/123800/cat/all/search_string/octo/

Grab lista (skidor)
VIKTIGT!

Screaming seaman: tag högerben bakom vänster ben så att dom är i kors, graba i höger
skida med vänster hand.

såhär: (ursäkta dåliga kvalitén men de är klippt från film på youtube)
44i44dv.jpg

G8dYXbyU3uY]klipp[/MEDIA] på screaming seaman

[ graben kommer efter ca 40 sekunder ]

Senast redigerad av en moderator:
Grab lista (skidor)
Ojamae sa:
a_ahlnas sa:
jeppenator sa:

Det är inte ens det. Tail är rätt fast istället för mute ska det vara som en mute fast ex. höger hand (över benen) på höger skida.

Kolla på:
http://www.newschoolers.com/web/content/pictures/id/126192/cat/all/search_string/octo/
eller
http://www.newschoolers.com/web/content/pictures/id/123800/cat/all/search_string/octo/
jag va närmast iaf:P..

Grab lista (skidor)
Mute grab är väl iofs när man grabar skidan med höger hand vid vänster pjäxa eller tvärtom. Man behöver inte korsa skidan för i så fall gör man väl en iron cross mute grab om jag inte har helt fel.

//H

Grab lista (skidor)
Nja hete då inte så på den gamla goda tiden. Men vad vet jag.

Eller så har de väl fel de "gamla" gubbarna Jesper, Jakob och Jonas med flera..

//H

Grab lista (skidor)
Hasse sa:
Mute grab är väl iofs när man grabar skidan med höger hand vid vänster pjäxa eller tvärtom. Man behöver inte korsa skidan för i så fall gör man väl en iron cross mute grab om jag inte har helt fel.

//H
Mute grab korsar du skidorna, gör du graben utan att korsa blir det mycket finurligt en uncrossed mute!

Grab lista (skidor)
Hmm oki jag får väl ge mig då och låta bli att kolla i gamla skidtidningar och på gamla skid filmer där det står annat då. Bättre att lyssna på er ungdomar som förmodligen vet bättre ;)

//H

Ps. Eller kanske inte? Ds.

Grab lista (skidor)
Just denna fråga tror jag är en av de få där vi faktiskt vet bättre ;)

Senast ändrad:
Grab lista (skidor)
Kolla gärna på ettan av Freeradicals eller om det är två så får ni nog veta det riktigta svaret och kolla in nummer ett av tidningen Vertikal så har ni en trick guide. Men som sagt 1999 så var ni väl uppe och åkte skidor och gjorde era corkade 540:s

//H

Grab lista (skidor)
du vet att man snurrar åt 2 håll.. så då om jag snurrar åt höger å gör vissa grabar du har skrivit då blir det revers på allt!

Grab lista (skidor)
jeppenator sa:
... truckdriver - double ghetto grab, tweaka som spread.[/

Senast ändrad:
Grab lista (skidor)
lol Hasse inse att du har blivit besegrad i kampen om mutegrabarna.. de är faktiskt så som dann-e säger..

Grab lista (skidor)
Jwalerius: Du som har koll på forntiden oxå om jag inte har helt fel. Vad är mute grab från början?? ;)

//H

Grab lista (skidor)
Toxic Grab: Samma som ovanstående, men graba precis bakom bindningen, inte på tailen.

då tar man på utsidan.. din lista sucks

Grab lista (skidor)
Jwalerius sa:
Toxic Grab: Samma som ovanstående, men graba precis bakom bindningen, inte på tailen.

då tar man på utsidan.. din lista sucks
Det är ju inte hans.. som de står har han kopierat in Jwesters tricktips lista..

sen förbättrar han den.. det är själva tanken med tråden..

Grab lista (skidor)
nose eller uncrossen mute skulle jag nog säga.. men vad vet jag, endast en liten pojkspoling..

Grab lista (skidor)
Grab lista (skidor)
jeppenator sa:
enjoi_ski sa:
jeppenator sa:
Vad heter denhär graben? https://www.freeride.se/member/photo.php?id=42176

måste ha ett svar. rocket? Nose? Uncrossed mute? vad äre för nått?
men det är ju en rocket!:p
om du inte tweakar över skidan så att det blir någon sorts "dumont mute";P

de stämmer väl inte?
för mig har alltid rocket varit som på din bild
och nose när man tar längst fram.
men vem bryr sig. allt heter ju olika överallt

Grab lista (skidor)
enjoi_ski sa:
jeppenator sa:
enjoi_ski sa:
men det är ju en rocket!:p
om du inte tweakar över skidan så att det blir någon sorts "dumont mute";P

de stämmer väl inte?
för mig har alltid rocket varit som på din bild
och nose när man tar längst fram.
men vem bryr sig. allt heter ju olika överallt
Det är ju en critical!? Rocket air är väl när man tar på med höger hand på höger skida. Längst fram?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp