Granfejd

Fillefox

Ny medlem
Granfejd
Tja,

Hade ingen aning vart jag skulle lägga tråden så det fick bli här.

Nu är det så att jag ogillar mina grannar väldigt mycket. Vi har en gemensam uppfart till våra villor då deras ligger bakom vår. varje gång det kommer snö så skottar dem upp snön från deras uppfart och lägger på min bil. Jag blir förstås förbannad och när jag sa till dem idag så blev det ett jädrans liv. Att vuxna människor inte kan föra en lugn dialog är bara patetiskt. Deras bästa argument var att de inte kan lägga snön någon annan stans, och då till min fråga till er experter: Skulle man inte kunna få bort snön på uppfarten genom att smälta den? Spelar ju ingen roll om det är is på uppfarten då man bara kan ha på lite grus. Ha på varmt vatten eller salt eller något liknande kanske. Tacksam för alla svar!

Tack på förhand!

Mvh// Philip

PS! Att kidnappa deras barn är ett alternativ!

Senast ändrad:
Granfejd
skaffa en snöslunga och slunga över den snön som de lagt på din bil inklusive den snö som befinner sig på din bit av uppfarten!

Granfejd
Tja, om de lägger snö på din del så har du fulla rätten att lägga tillbaks den. Såklart man kan lägga den någon annanstans, uppfarten leder väl någonstans?
Prata med dom igen bara, jag skulle bli skitsur och säga till dom på skarpen.

Peace!

Granfejd
Polisanmälan .

Fan vad tråkigt svar, men det är klockrent. Blir det skador på din egendom som grannarna orsakar , då hade jag anmält .

Granfejd
Om deras hus ligger bakom och tomter är separata är det u många fall så att huset närmst vägen äger första delen av den vägen. Om fallet nu e så skulle det betyda att du kan sätta betongsuggor mellan eran å deras uppfart så behöver de inte ta bilen eller skotta uppfart igen..

Granfejd
Ehm, om dom har samma uppfart och du ställer din bil "i vägen", innebär inte det att dom omöjligt kan komma ut? Låter inte som det vore sant, alltså kan dom komma ut någonstans. Kan dom det så har dom väl visst någonstans att lägga snön?
Känns iofs troll för vem fan lägger snö på någons bil??

Granfejd
Filma dom och gör en polisanmälan, leder säkert ingenvart men många ogillar sådant.

Eller skotta in deras bil(ar) och packa snön hård med en skyffel, ungefär som när folk bygger hoppgupp.

Eller köp tösalt och strö på uppfarten.

Tillbaka
Topp