Gruppköp av skidor från DPS

JensK

Ny medlem
Hej!
Jag kommer att inför nästa säsong arrangera ett gruppköp av skidor från DPS. Beställningen gäller preliminärt samtliga modeller det har att erbjuda och när jag vet hur många som är intresserade av att vara med så pratar jag med min kontakt på DPS för att se vad de kan erbjuda för pris. Är du intresserad av att vara med så skicka ett PM till mig med följande information:
- modell
- längd
- färg
- kontaktinformation

Vad gäller övriga detaljer och information angående hur betalningen kommer att gå tillväga, så återkommer jag när jag haft kontakt med DPS.

För er som tvekar på modell och vill veta mer om skidorna så finns följande länkar:
http://www.dpsskis.com/
https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/dps/

Vänliga hälsningar

/Jens

Senast ändrad:
Med pre-seasonrabatten som var förra året (men som försvinner till nästa år) så är det en ganska stor skillnad mot butik. Jag som betalade all frakt själv landade på typ 8800:- för mina Pure inkl. frakt och tull. Får man ihop så pass många att man påverkar priset, då blir detta billigare, framförallt med tanke på frakten...

Jag kan nog var sugen när det börjar närma sig sommar, får se hur länge de där 138'orna står kvar på Alpingaraget och om de ev. rear ut de när de får sommarhybris.

JensK är det en affärsidé på gång? ;)
Har funderingar kring om du hittat på detta gruppköp endast för att du är så otroligt generös och samtidigt som du kan tjäna på att få billigare skidor så bjussar du på att även andra kan få det. Om så är fallet så gillar jag idéen.

Om du även har en idé att tjäna en slant för denna service som du kan erbjuda genom att gruppbeställa ett stort antal DPS och sen fixa ett bra pris och även ta ut en liten kostnad för jobbet så gillar jag även den idéen.

Vill bara veta om du är ideell eller vill agera affärsman.

Om jag skulle vara intresserad så skulle inte jag vilja skriva ut min epost här i tråden utan bara meddela dig direkt.

Senast ändrad:
Kul att folk är taggade redan nu.
Jag driver agenturen för DPS så här kommer lite färsk fakta:

1. Bästa priset för ett par DPS, efter frakt, tull, montering av bindning etc etc får man i butik. Att köpa på internet blir dyrare. DPS kommer finnas hos Skistore (Göteborg) och Alpingaraget (Sthlm/Helsingborg) nästa år - och kanske några butiker till...

2. Det blir ingen pre-order under våren. Vi tyckte det var en kass lösning där folk pröjsar först och sen får sitta och vänta på sina skidor. Från och med nu säljer vi bara skidor vi har i lager. Det vill säga du kan bara handla om vi har skidor inne, och då skickas dem direkt. I.o.m. detta kommer skidorna rulla in under sensommaren/hösten, och skidorna blir tillgängliga online ungefär samtidigt som de kommer ut i butik.

Nojlas sa:

1. Bästa priset för ett par DPS, efter frakt, tull, montering av bindning etc etc får man i butik. Att köpa på internet blir dyrare. DPS kommer finnas hos Skistore (Göteborg) och Alpingaraget (Sthlm/Helsingborg) nästa år - och kanske några butiker till...

2. Det blir ingen pre-order under våren. Vi tyckte det var en kass lösning där folk pröjsar först och sen får sitta och vänta på sina skidor. Från och med nu säljer vi bara skidor vi har i lager. Det vill säga du kan bara handla om vi har skidor inne, och då skickas dem direkt. I.o.m. detta kommer skidorna rulla in under sensommaren/hösten, och skidorna blir tillgängliga online ungefär samtidigt som de kommer ut i butik.
Går det att fixa till ett gruppköp direkt från de ovannämnda affärerna då så att JensK och alla andra kan få billigare pris med mängdrabatt?

OT: Sen undrar jag om skidtekniken för denna ovanliga skiddesign är mycket annorlunda från den nuvarande?

I3ea sa:
Går det att fixa till ett gruppköp direkt från de ovannämnda affärerna då så att JensK och alla andra kan få billigare pris med mängdrabatt?

OT: Sen undrar jag om skidtekniken för denna ovanliga skiddesign är mycket annorlunda från den nuvarande?
Om man är en grupp som vill ta hem ett gäng skidor tillsammans via en skidbutik så är det en deal kunden får göra med skidbutiken, det är inget jag kommer styra upp.
Är man ett gäng som vill boka upp ett par kan man säkert gå in till sin närmaste skidbutik och be dem plocka hem extra par - men deadlinen är nu på fredag, så det blir sjukt tajt att styra upp något sådant.
Har man fler frågor i det här ämnet går det även bra att maila mig direkt på niklas (a) dpsskis.com

Skidteknik? Design? Utveckla och specificera din fråga lite mer tack.
Skidorna kommer ha samma konstruktion som i år. Längden 184cm tillkommer i 120 och 112RP. Tjejskidorna får nya namn, wailer 105 och 95 samt cassiar 80 får en facelift. Spoon vet vi inte när den kommer bli färdigutvecklad...

Nojlas sa:
Skidorna kommer ha samma konstruktion som i år. Längden 184cm tillkommer i 120 och 112RP. Tjejskidorna får nya namn, wailer 105 och 95 samt cassiar 80 får en facelift. Spoon vet vi inte när den kommer bli färdigutvecklad...
Med tanke på OT-markeringen framför den sista biten tror jag att det som åsyftades var gruppköket ;)

Nojlas sa:
I3ea sa:

Om man är en grupp som vill ta hem ett gäng skidor tillsammans via en skidbutik så är det en deal kunden får göra med skidbutiken, det är inget jag kommer styra upp.
Är man ett gäng som vill boka upp ett par kan man säkert gå in till sin närmaste skidbutik och be dem plocka hem extra par - men deadlinen är nu på fredag, så det blir sjukt tajt att styra upp något sådant.
Har man fler frågor i det här ämnet går det även bra att maila mig direkt på niklas (a) dpsskis.com

Okej då vet jag angående reglerna för mängdköp.

Verkar inte vara någon ny skidteknik med tanke på ditt svar. Om jag kommer på någon mer specificerad fråga tar jag det via din gästbok.

I3ea sa:
Har funderingar kring om du hittat på detta gruppköp endast för att du är så otroligt generös och samtidigt som du kan tjäna på att få billigare skidor så bjussar du på att även andra kan få det. Om så är fallet så gillar jag idéen.

Om du även har en idé att tjäna en slant för denna service som du kan erbjuda genom att gruppbeställa ett stort antal DPS och sen fixa ett bra pris och även ta ut en liten kostnad för jobbet så gillar jag även den idéen.

Om jag skulle vara intresserad så skulle inte jag vilja skriva ut min epost här i tråden utan bara meddela dig direkt.
Jag provkörde ett par DPS Wailer 112 RP Pure (190 cm) i Engelberg förra månaden och blev helt såld, tyvärr har jag inte råd att köpa dem för fullpris i Sverige och hoppas därför att kunna få en bra deal vid en större beställning. Att flera samtidigt kan få möjlighet att dra nytta av förmånen ser jag bara som något positivt.

Om du endast har privat email så kan du givetvis hålla den för dig själv, det ända jag behöver är möjligheten att kontakta alla som är intresserade.

JensK sa:
I3ea sa:

Jag provkörde ett par DPS Wailer 112 RP Pure (190 cm) i Engelberg förra månaden och blev helt såld, tyvärr har jag inte råd att köpa dem för fullpris i Sverige och hoppas därför att kunna få en bra deal vid en större beställning. Att flera samtidigt kan få möjlighet att dra nytta av förmånen ser jag bara som något positivt.

Om du endast har privat email så kan du givetvis hålla den för dig själv, det ända jag behöver är möjligheten att kontakta alla som är intresserade.
Jag är på att ta hem ett par 138or om vi på något sätt kan gå runt den svenska argenturen, det behöver inte nödvändigtvis vara billigare...

felix sa:
Nojlas sa:

DPS är ett sånt jävla pissföretag att man bara vill spy på det, kommer aldrig ställa mig på deras skidor hur bra de än är... äckliga är vad dom är rent ut sagt.

Till JensK och er andra som är sugen på DPS... starta en av dessa "kanske några butiker till..." och köp skidorna till inköpspris... är dom så "exklusiva" som en del vill få det till borde det inte vara några problem att kränga av resten till fullpris om ni skulle tvingas köpa för många.
Ganska OT: Felix...får du inte åka nå skidor längre?? Verkar som att bittertarmen har en del att säga nu för tiden?

On topic så undrar jag när Pre-ordern för DPS TTRipper 118 i 195 släpps? ;)

Nojlas sa:
Det blir ingen pre-order under våren. Vi tyckte det var en kass lösning där folk pröjsar först och sen får sitta och vänta på sina skidor. Från och med nu säljer vi bara skidor vi har i lager.
Det är lite synd det där...(jag vet att ni fått ta massa skit ifrån sura amerikaner/konsumenter men ändå...)

felix sa:
DPS är ett sånt jävla pissföretag att man bara vill spy på det, kommer aldrig ställa mig på deras skidor hur bra de än är... äckliga är vad dom är rent ut sagt.
Skulle vara intressant att höra vad som hänt eftersom mina erfarenheter med DPS personal enbart varit strålande positiva och mina erfarenheter med skidorna varit ännu bättre.

PNyberg sa:
On topic så undrar jag när Pre-ordern för DPS TTRipper 118 i 195 släpps? ;)
?

Felix, om du har riktiga synpunkter på hur vi kan förbättra oss är du välkommen att framföra dina argument till mig.

JensK: Om pure känns dyr kan jag varmt rekommendera hybrid. Några få hekto tyngre och mer dämpad, inte lika krispig och rapp. I övrigt 100% samma skida.

Rabbit: Det enda som är spikat är att det inte blir en preorder enligt den modell som var förra året. Om man är en grupp som vill ha vars ett par så är ju frågan fri att ställas till närmaste skidbutik om de vill organisera en groupbuy.

PNyberg: DPS 118PPP (PNyberg Pink Promodel) ligger väl fortfarande på ritbordet... typ... :P
Tror det krävs minst 25 dudes som är sugna på en modell för att det inte ska bli ett förlustprojekt för DPS - så finns det ett stort intresse så tror jag inte Stephan drar sig för att plocka fram en modell.

Jag tycker denna tråd inte ens är smygreklam utan tydlig och öppen reklam. :| Hoppas att DPS betalar för annonsplats till Freeride på något sätt.

Det är förresten många här som är helt OT med tanke på att detta är JensK:s tråd om hans initiativ om gruppköp. Nojlas verkar ta åt sig som det var hans tråd. :) Jag tycker att JensK ska satsa på att öppna en butik med enbart DPS skidor, gärna i närheten av Bålsta så att skidorna sedan år 2015 kan testas i inomhusbacken som ska byggas där.

På vilket sätt är DPS ett pissföretag Felix? Sånt bör ju berättas för att DPS sen kan lista ut hur de kan bli annorlunda samt framförallt hur JensK ska lyckas med sin nya butik utan dina missnöjda synpunkter.

Senast ändrad:
Det är ett skidforum där folk snackar om skidor. DPS gör enligt mig marknadens bästa skidor, även de som inte är frälsta rankar de mycket högt. Jag hade kunnat skriva det som Nojlas skrev men han hann före... Mycket är information om DPS vilket är till nytta för medlemmarna.

Om jag inte vet att felix har lite känsla och humor hade jag gissat på att du var ett troll från hans sida... Jeez...

Carled sa:
Det är ett skidforum där folk snackar om skidor. DPS gör enligt mig marknadens bästa skidor, även de som inte är frälsta rankar de mycket högt. Jag hade kunnat skriva det som Nojlas skrev men han hann före... Mycket är information om DPS vilket är till nytta för medlemmarna.

Om jag inte vet att felix har lite känsla och humor hade jag gissat på att du var ett troll från hans sida... Jeez...
Hehe

Information är alltid bra tycker jag även om någon kommer med en synpunkt på att något kan vara negativt så måste väl även det få framföras lika öppet som den positiva responsen som du precis skrivit. Precis som Felix hoppade över i sin trollåsikt där han aldrig skrev argument till varför DPS var ett pissföretag enligt hans humor så är hans synpunkt lika svag som din positiva synpunkt om att DPS gör marknadens bästa skidor. I reklam eller marknadsföring eller nyttig information för Freerides medlemmar tycker jag att det även är bra att berätta varför folk tycker på det ena eller andra sättet vare sig man är troll eller människa.

fiskebulle sa:
Det finns inga tankar om 112'an i 200cm-variant?
Om det finns efterfrågan på sisådär minst 25 par kan det byggas en sådan modell.

Rent filosofiskt undrar jag vad man ska med den skidan till. 112RP i 190 känns kort, rapp, kvick, lättåkt, snabb, och är inte en köttarskida - den kommer inte bli en köttarskida i 200cm heller p.g.a. shapen. För det ändamålet finns lotus 120, och finns i 200cm.

Men visst, lite kul hade det varit med en 200cm version... Vet att det har funnits lite funderingar och efterfrågan på en sådan.

Vill man ha en solidare känsla i 112'an finns ju hybriden. Men Lotus 120 bockar av det mesta man vill ha utav en potentiell tvåmeters 112'a. Den stora skillnaden är svängradien i hård pist om du frågar mig. Fast detta kan vi lika gärna fortsätta i Wailer 112-tråden!

Så, Nojlas, hur får man tag på Lotus 120 Special Edition (Länk) som jag skymtade på någon bild från SIA?

Har ett par äldre Lotusar (07/08, tror jag). Hur skiljer sig de nyare från de lite äldre? Oerhört kompetent skida hursomhelst och jag skulle väl lika gärna kunna åka någon säsong till på dom, men det känns som att jag vill ha nytt. 112RP + Lotus 138 kanske?

I3ea sa:
Jag tycker denna tråd inte ens är smygreklam utan tydlig och öppen reklam. :| Hoppas att DPS betalar för annonsplats till Freeride på något sätt.

Det är förresten många här som är helt OT med tanke på att detta är JensK:s tråd om hans initiativ om gruppköp. Nojlas verkar ta åt sig som det var hans tråd. :) Jag tycker att JensK ska satsa på att öppna en butik med enbart DPS skidor, gärna i närheten av Bålsta så att skidorna sedan år 2015 kan testas i inomhusbacken som ska byggas där.

På vilket sätt är DPS ett pissföretag Felix? Sånt bör ju berättas för att DPS sen kan lista ut hur de kan bli annorlunda samt framförallt hur JensK ska lyckas med sin nya butik utan dina missnöjda synpunkter.
Först, det är ju verkligen inte reklam. JensK som startade tråden har såvitt jag vet inget samröre med DPS.

Nojlas tar åt sig? Om du missat det så är han generalagent åt DPS i Sverige (norden?). Så jag har svårt att se hur hans klargörande att det inte blir någon pre-season sale etc skulle vara OT. Sen är det ju förskräckligt att han svarar på frågor om DPS i en tråd som behandlar köp av just DPS... :rolleyes:

I3ea/övriga, beställningen kommer att ske från de som erbjuder bäst pris, USA eller Sverige är inte givet. Dock ser jag ingen anledning till att ta det via butik då en mellanhand endast ökar priset för oss konsumenter.

Nojlas, tack för att du svarar på frågor och bidrar med kunskap om DPS.

Har ni frågor som är OT eller har direkta frågor till Nojla, så ber jag er starta en ny tråd.

JensK sa:
I3ea/övriga, beställningen kommer att ske från de som erbjuder bäst pris, USA eller Sverige är inte givet. Dock ser jag ingen anledning till att ta det via butik då en mellanhand endast ökar priset för oss konsumenter.

Har ni frågor som är OT eller har direkta frågor till Nojla, så ber jag er starta en ny tråd.
Jag förstår inte iofs vad du menar då priset från deras hemsida är samma som i butik säger ju Noljas och han har väl koll? Hur tänkte du att du skulle komma billigare undan då? Bara en fråga?

Hasse_Lindborg sa:
JensK sa:

Jag förstår inte iofs vad du menar då priset från deras hemsida är samma som i butik säger ju Noljas och han har väl koll? Hur tänkte du att du skulle komma billigare undan då? Bara en fråga?
Först och främst, bra initiativ JensK! Jag funderar frenetiskt på hur jag kan skapa ett behov för fler skidor än 112RP! Kanske wailer 95 som renodlad turskida, hmm...

Hasse: Klart det går att pressa priserna mer om man går direkt till DPS! JensK säger i det inledande inlägget att han har en kontakt på DPS och genom att gå till denna skippar man de mellanhänder som skall ha pengar om man köper skidorna i butik i Sverige (Nojlas, butiken etc).

Bara för att Nojlas har argenturen betyder inte det att det är helt säkert är absolut billigast att gå via honom.

Går man ihop och köper 3 eller fler skidor brukar man kunna frå gratis frakt vilket bara det skulle göra rätt stor skillnad och en besparing jämfört med Nojlas/alpingaraget/skistore.

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
JensK sa:

Då du själv verkar arbeta inom samma branch så vet du redan svaret på frågan.

Senast ändrad:
R00bert sa:
Så, Nojlas, hur får man tag på Lotus 120 Special Edition (Länk) som jag skymtade på någon bild från SIA?

Har ett par äldre Lotusar (07/08, tror jag). Hur skiljer sig de nyare från de lite äldre? Oerhört kompetent skida hursomhelst och jag skulle väl lika gärna kunna åka någon säsong till på dom, men det känns som att jag vill ha nytt. 112RP + Lotus 138 kanske?
Special edition är så speciell så jag tvivlar på att den kommer vara tillgänglig. Men som sagt, är inte säker.

Från 07/08 har rockern blivit djupare. Den har blivit en pytteliten smula lättare och framförallt - S.S. konstruktion. S.S. innebär mer dämpning. 07/08 var ganska "plonkiga", den är mkt lugnare nu.

112RP + 138 är en bra combo som täcker alla behov från sälen till alaska. :)
Själv kör jag huvudsakligen 112RP + 120 eftersom jag är helsåld på shapen på 120.

Nojlas sa:
R00bert sa:

Special edition är så speciell så jag tvivlar på att den kommer vara tillgänglig. Men som sagt, är inte säker.

Från 07/08 har rockern blivit djupare. Den har blivit en pytteliten smula lättare och framförallt - S.S. konstruktion. S.S. innebär mer dämpning. 07/08 var ganska "plonkiga", den är mkt lugnare nu.

112RP + 138 är en bra combo som täcker alla behov från sälen till alaska. :)
Själv kör jag huvudsakligen 112RP + 120 eftersom jag är helsåld på shapen på 120.
Argh. Vi får hoppas. Helläckra! Får se hur det blir med resor, säsong och annat inför nästa vinter och klura lite på saken. Har kört 112an i ett väldigt stökigt och nysnöat Storklinten lite grann i vintras, och i just det föret så kändes den väldigt mycket mer orolig än mina Lotusar som bara köttar rakt igenom allt vad pucklar och knölar heter. Aldrig haft roligare i uppkört än med Lotusarna tror jag. Ånglok! Trots vad man kan tro genom att kika på shapen så kommer de till användning väldigt väldigt ofta. I övrigt verkar 112RP vara en grym one-quiver skida men det känns som att jag har det upptäckt rätt bra i mitt koger på något sätt för att motivera 112RP + 120. Ett par nya Lotusar, alternativt 112RP med Dukes och ett par 138or får det nog bli. Vi får se hur tät man känner sig inför vintern helt enkelt. Årets säsong har inte ens slutat, så än finns det tid kvar att fundera!

JensK sa:
De som erbjuder bäst pris är att eftertrakta ja. Mellanhänder ska man akta sig för. Lycka till med beställningen!

Kom ihåg att ta reda på alla regler om importer inom EU respektive från länder utanför EU.

Senast ändrad:
JensK sa:
Hasse_Lindborg sa:
JensK sa:

Då du själv verkar arbeta inom samma branch så vet du redan svaret på frågan.
Japp och förstår inte hur du skall komma undan billigare pris än på hemsidan? Det var det jag undrade mest? När man läser detta:

Nojlas sa:

så förstår jag inte hur du skall komma undan billigare. Om du inte har en bättre kontakt än Noljas som trots allt är ansvarig för DPS i Norden så han borde ju ha koll. Nu vet jag ju inte hur det funkar med DPS iofs.

Nä nu åker vi skidor istället...

Hasse_Lindborg, om du inte är intresserad av att beställa ett par skidor från DPS utan bara har frågor om ekonomin bakom ett gruppköp så får jag be dig att vända dig till någon annan.

Snälla rara Freeride, håll er till ämnet. Vi avhandlar gruppköp av DPS-skidor i den här tråden. (Nej, det är inte reklam, målet är att få mer för slantarna, eller snarare samma för mindre slantar.)

Klart? Bra, då fortsätter vi.

Noljas, du skrev att det enda som är spikat är att det inte blir en preorder enligt den modell som var förra året.

Enligt vilken annan modell kan det bli en preorder i år:) Jag är väldigt sugen på alla slags kalladetvadduvillförköp i år.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp