Gubbskate - miniramp och pool

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Vad sägs om en bräda på 8,5" med ganska djup konkav, 60mm hjul och 149 Indy-truckar för en åldring som fått återfall och vill köra miniramp/pool? Och en kruka så klart...

Sockerfarsan sa:
Vad sägs om en bräda på 8,5" med ganska djup konkav, 60mm hjul och 149 Indy-truckar för en åldring som fått återfall och vill köra miniramp/pool? Och en kruka så klart...
Brädan spelar ingen roll, det är vad man gör det till. Jag åker på en oldschool-bräda. det är det enda jag kan rekomendera. Skate or eat pie!

Det låter utmärkt, körde själv en 8;a i ramp förut men idag kör jag 7,75 för tänkte försöka lära mig lite street också även om ramp och pool självklart är roligast fortfarande.

Mina hjul är däremot bara 52, aldrig testat något bredare men kanske borde gå upp till ett par fetare om det är det som gäller i ramp?

Hur som helst, det låter bra. Lycka till!

(TheFibretech, dags att gå och sova?)

perrefrirreberreklarre sa:
Brädan spelar ingen roll, det är vad man gör det till. Jag åker på en oldschool-bräda. det är det enda jag kan rekomendera. Skate or eat pie!
Nej, det är som att åka off-pist på puckelskidor. Ramp = bred bräda, stabilt.

Senast redigerad av en moderator:
kör mer eller mindre bara ramp. men kör på7,5. då funkar det även om man nu vill shredda lite på gatorna

Toppen, det får bli en sån, bra pris på eBay. Vad sägs om hjulen – hårda eller stenhårda, 95a vs. Powell PF=104a?

När du åker street kan det ju vara skönt med lite mjuka så det dämpar grov asvalt, skarvar osv. I en ramp vill man väl kunna ha bra med fart utan allt för mycket ansträngning och du behöver ju inga mjuka för att lindra grus, skarvar osv då det nästan jämt är slätt.

Å andra sidan, har jag hört att man får bättre fäste med mjuka men jag skulle gå på stenhårda. Inge roligt när det börjar kännas som att åka på tuggumi, blir smooth och tungt för benen. Satsa på ett par stenhårda, åk fort! :)

Tillbaka
Topp