Hello, en fråga till de mer kunniga.
Jag har nu monterat min ena skida med min ATK bindning.
Läste lite sent att man skulle låta tådelens skruvar vara lite lösa utifall eventuell icke centrerad häldel uppkom och kunde rättas till lite. Dvs om jag klickar i tådelen och låter skon falla ner mot häldelen så skall ju helst inge gummi eller kant på skon ta i, utan piggarna ska falla utan motstånd ner mot insertsen.
Märkte nu att det inte är helt hundra centrerat, utan det skulle vara helt perfekt om man drar skon ca 1.5 mm åt ena hållet, men så fort man slipper ner hälen från ca 1 cm så faller den på plats som det skall.
Frågan är då, är de bättre att låta det vara som det är, med ca 1-2 mm felcentrerat eller är det bättre släppa på tådelen och limma om och centrera sen skruva fast tån igen? Uppkommer nå felspänningar iom. att insertsen i tån får lite fel belastning, eller är de häldelen som justerar upp belastningen genom att vrida sig lite åt det håll så det blir centrerat?
Hur ser det ut för er andra, faller skon helt perfekt centrerat ner i pinsen, och om inte, ni lever fortfarande?

På bilden nedan syns att det gröna på pjäxans sula som är mellan pinsen är ca 1.5 mm längre till vänster.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/fc99de88411c9592ddb49ba4470f0a16.jpg[/url]