Half Pipe åkande

Kupnik

Ny medlem
Half Pipe åkande
Hej! Jag har lite smått börja fundera på att dra till något ställe nästa år som har half pipe. Har varit i hemavan nått år irad nu och deras park är inte direkt överdrivet bra, men för att komma till saken; kan ni ge lite tips på hur man ska åka i half pipen, något speciellt att tänka på och liknande? Jag har åkt lite half pipe men jag har en känsla av att jag skär upp fel på sidorna. Trevligt om ni kunde kompletera era förklaringar med videoklipp.
Förresten, vilka ställen har rediga half pipar och parker? LÄNKA till alla ni vet om orken infinner sig. Så man kan kolla hur det är uppbyggt, boendepriset osv.

Senast ändrad:
Half Pipe åkande
Droppa in med mycket fart sen när man kommer mot väggen skär man lite upp mot backen, när man är längst ut på kanten så sträcker man på sig så man kommer ut lite från kanten sen landar man och fortsätter.
Tandådalens pipe är sjukt bra i början av säsongen inget att rekomendera nu då den är för mjuk.

Half Pipe åkande
Åk till kläppen! Skön musik, snabba liftar, stora perfekta hopp , sköna rails å Fet halfpipe.
kan själv inte åka half pipe så där kan jag inte ge några tips!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp