Hålla sig vaken....tips

Bolmeus

Ny medlem
Hålla sig vaken....tips
En polare ska tävla i att vara vaken längst. Han har redan börjat oc är på första dygnet. det blir jolt-cola, kaffe och rörelse....finns det fler tips på bra sätt för han att hålla sig uppe? (Lagliga och inte hälsofarliga givetvis!)

Hålla sig vaken....tips
ja. inte för att jag har provat.. men WOW ska vara bra.. det finns flera fall där folk tyckt att det varit å spännande så dominte gått och lagt sig på flera dyngn och sedan dött. prova det, be mamma skriva på forumet hur länge du klarade det!;)

Hålla sig vaken....tips
rör på dig.. alltså ut å gå långpromenader på natten när de är lite småkyligt.. se till att ha någona tt prata med.. blir man tyst blir man trött.. haha

drick mycket energidryck och ät bra.. + sov ut innan!

lycka till och skriv hur många timmra de blev!

Hålla sig vaken....tips
måste väl ha nåt som håller intresset uppe så man inte bara går runt och hinkar kaffe, WoW är ett bra alternativ

Hålla sig vaken....tips
Freeride.se brukar funka för mig...

Dra det inte för långt bara grabbar. Av egen erfarenhet kan det sluta riktigt illa när man kommer in på vecka nr 2.

Jeffa

Hålla sig vaken....tips
Gå ut å gå, kolla film, sitt på freeride.. RUNKA!!
Annars avråder ja er från att göra det. Kraftig sömnbrist kan leda till sjuka grejer asså, om du bara visste:P

Jag blir helt fuckad i huvet av bara 1 natt utan sömn.. Klarar verkligen inte av det. Mår skit.

Hålla sig vaken....tips
Handlar att kombinera nytta med nöje ungdomar! Mycket energi dryck, funkar alltid, iaf för mig. Varva med små kort intensiva promenader och lyssna på musik som är dålig. Då blir du irreterad och då får du upp blodcirkulationen i kroppen vilket gör att du känner dig piggare. Men med energidryck och promenader kommer du långt med

Good luck!

Hålla sig vaken....tips
Saker som kräver att hjärnar jobbar, dvs. inte monotona grejer... Är man riktigt trött går det att sömna trots att man lyssnar på Pernilla Wahlgren's Picadilly Circus på högsta volym.

Samma sak med att gå, att gå kräver i sig inte mycket tankekraft, bara att säta ena benet för det andra... Jag har själv somnat gående med 30kg's packning på ryggen. Som tur är vaknar man någon tiondels sekund direkt efter så att man hinner räta upp ekipaget, men man får sig en överraskning!

Första natten är tung, sedan rullar det bara på. J-rockners idé med irritation kanske inte är så dum, värt att testa. Det är iaf. jäkligt bra att ha någon som hjälper en, dels att ha någon att prata med, men även någon som kan jävlas med en och hålla en vaken...

Hålla sig vaken....tips
Är verkligen långpromenader i natten så jäkla bra som någon sa? Då gör man ju av med energi...

Hålla sig vaken....tips
felix sa:
Är verkligen långpromenader i natten så jäkla bra som någon sa? Då gör man ju av med energi...
Menar du kalorier och sånt, eller pigghet? För mat och kolhydrater och likande är ju inget problem, sömn är en mental grej, det är i huvudet det börjar spöka efter några dygn...

Hålla sig vaken....tips
jibbkrille sa:
Gå ut å gå, kolla film, sitt på freeride.. RUNKA!!
Annars avråder ja er från att göra det. Kraftig sömnbrist kan leda till sjuka grejer asså, om du bara visste:P

Jag blir helt fuckad i huvet av bara 1 natt utan sömn.. Klarar verkligen inte av det. Mår skit.
lyssna på grabben som bara sitter hemma :P
han e "pro" ;)

ne men gå ihop med din polare och gör det tillsammans !
annars e det lätt att fuska yue ! on ni inte redan gört

lana?
spel med mycket händelser, då tappar man tidsuppfattningen och håller sig oftast vaken
variera med energi , dryck mat socker frukt som ger energi.
sen ha alla dina starkaste lampor tända, det ska rubba nått i hjärnan som håller koll på när det är natt(sova) och dag(vaken)

Hålla sig vaken....tips
2wow-logo2800-med.jpg

coca-cola_logo5.jpg

Hålla sig vaken....tips
Carled sa:
felix sa:
Menar du kalorier och sånt, eller pigghet? För mat och kolhydrater och likande är ju inget problem, sömn är en mental grej, det är i huvudet det börjar spöka efter några dygn...
Ja men typ, man blir ju trött av att anstränga kroppen och det gör man väl vid långpromenader?

Hålla sig vaken....tips
ät bra och nyttig mat inge jolt cola och skit. Gör som dom gör i militären fungerar prima tro mig.

Hålla sig vaken....tips
M_L sa:
se till att sängen är utom räckhåll!
hahah sant, jag skulle dyngna tredje natten i rad igår, fan vad jag failade!! xD
jag tänkte vara smart att plugga lite och sen gick jag och satte mig i sängen började läsa på kapitlet som jag skulle ha prov på dagen efter och poff så sov jga och vaknade 3 timmar senare (kl 9) skyndade mig till skolan och började göra prov bara för att inse att det lilla jag hade pluggat hade varit fel kapitel...!

haha man borde nog sova...

Hålla sig vaken....tips
drick inte många burkar av eneridryck, ett fåtal burkar går men inte många !, man blir hypad ett tag sen blir man jävligt trött ,kan jag säga av egna erfarenheter, skaffa en påse chips och ät ett itaget. Lyssna på musik och spela wow, de funkar!!lycka till:)

Hålla sig vaken....tips
KINK sa:
drick inte många burkar av eneridryck, ett fåtal burkar går men inte många !, man blir hypad ett tag sen blir man jävligt trött ,kan jag säga av egna erfarenheter, skaffa en påse chips och ät ett itaget. Lyssna på musik och spela wow, de funkar!!lycka till:)
lyssna på Kim! Har hört att han hållit sig vaken 8 dygn i sträck! Bara för att han inte hade nått att göra.. :S
Vääldigt viktigt att ni äter ETT chips i taget, annars slår det lätt slint!
Sen äre cleanare att spela counterstrike mot botttar!!

Senast ändrad:
Hålla sig vaken....tips
Kruxelidux_ninjamaster sa:
KINK sa:
lyssna på Kim! Har hört att han hållit sig vaken 8 dygn i sträck! Bara för att han inte hade nått att göra.. :S
Vääldigt viktigt att ni äter ETT chips i taget, annars slår det lätt slint!
Sen äre cleanare att spela counterstrike mot botttar!!
nä nu myttar du ju:( kan ju inte hålla på å ljuga bara sådär, tråki:/

Hålla sig vaken....tips
Han har börjat nu. Tyvärr verkar det som att han inte får dricka energidryck...
Men jag ska passa han tråden, tack för alla tips!
Han tävlar mot tre pers och jag tror fan han har en bvra chans, han e clown och brukar inte backa för ngt!

Hålla sig vaken....tips
Jag har vunnit två vaken-tävlingar och jag kan säga att det ända sättet att inte somna är att röra på sig och helst göra något, typ lyssna på musik och sitta inne på msn. Förmodligen kan man prata med de andra som tävlar. Frisk luft är bra när man känner att det börjar bli jobbigt.

Energidryck är inget jag rekommenderar, man blir bara ännu tröttare av det. Drick vatten istället!

Hålla sig vaken....tips
när jag är på lan brukar jag sitta på ryggstödet på stolen och ha fötterna där man sitter för då koncentrerar man sig på att inte ramla ner så då blir man pigg!!!!

Hålla sig vaken....tips
tittti540 sa:
när jag är på lan brukar jag sitta på ryggstödet på stolen och ha fötterna där man sitter för då koncentrerar man sig på att inte ramla ner så då blir man pigg!!!!
klassiker...i lumpen är tipset att sitta på ett T gjort avtvå vedträn...samma sak. balanshållning!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp