Handla på vägen till Alperna

• Trådstartare Trådstartare MrLayer
  • Start datum Start datum
M

MrLayer

Guest
Okej, har funderat lite på var man borde stanna i Tyskland (på väg ner till stanton) för att köpa mat/sprit. Fast det kanske inte är någon större skillnad på priser runt om i Tyskland?
Har funderat på Ulm, ligger ju ganska bra om man ser till resvägen dit...

Nä, det är ingen idé. Du kommer ändå ha fullt i bilen.. Så köp din skit i Anton eller vart du nu ska.

Nej då, plats i bilen kommer vi allt ha, snälla nån, det är ju inte mycket plats lite sprit, soppburkar, korv och pasta/nudlar tar. Sjukt dyrt det var där nere med skinka/korv mm. Om man kan hitta nått som håller sig ett tag vore det bra att köpa det på vägen ner...

Vi har bilat ner rätt många gånger med vår husbil. Jag misstänker att du åker A7:an ner genom Tyskland. Runt Ulm lär du inte ha några problem att hitta lämpligt ställe att handla på. Det finns flera stora bra affärer att hålla ögonen efter. Eftersom vi åker husbil handlar vi allt vi behöver på våra semestrar när vi åker genom Tyskland. Därför har jag programmerat in adresserna till flertalet Real (stor kedja, butiker modell STORA) och Wal-Mart (butiker modell ännu större) i vår GPS. De finns representerade på nätet så du kan kolla om det finns någon i närheten av vägen du ska åka ner.

http://www.real.de/container/real.p...2=&CMSSESSID=b2da635d404ce435379e68d6b93f61a5
http://www.walmart.de/

Till din hjälp kan det vara bra att ha koll på var de olika postnumren i Tyskland finns för att hitta rätt butik. Se den här länken; http://www.mobile.de/suchen/plzmap_de.html

Priserna skiljer sig inte nämnvärt mellan de olika regionerna. Är det så att du ska köpa upp hela spritlagret är det dock billigast längst i norr i de stora spritbutikerna vid gränsen. Beroende på om du tar båten till Rostock eller kommer in i Puttgarden finns det flertalet "Boardershops" att handla riktigt billigt i.
Själv brukar jag undvika de ställena då jag inte är överdrivet förtjust i ölen som säljs där. Jag är mer för tysk öl och det är ofta svensk och dansk öl i boardershopparna.

Du kan ju kolla priserna hos Calles här; http://www.calle.dk/customers/shopselect.aspx

Sen är det ju också betydligt enklare att köra snabbare om bilen inte är fullastad genom hela Tyskland.

God tur!

Sponken kostar inget. 1 liter hederlig å dö sponk kostar typ 4,99€ i Anton. Men den smakar rävgift. Eller så är det samma sak. har du sett en räv där nere?
Pasta kostar inget där heller, åk till M-Prieze, där kan du få 1+1, för priset av 1.. Finfin skumpa för 2€.
Nudlar kostar noll. Pasta ännu mindre. Fina åpple, halva pris.
kött är dyrt. Gör som jag och ligg med slaktarns dotter så får du bra rabatt.

Ja det är ju A7:an man tar ner, och det är lite därför jag funderade på Ulm, eftersom det ligger långt söder ut. Dumt att packa bilen ännu mer full så tidigt som norr om Hamburg...
Kollade upp Real nu, ligger ju riktigt bra i Ulm, tackar för hjälpen!

/Niclas

MrLayer, vasgo!

LemmeL

Även om ditt förslag att ligga med slaktarens dotter låter bra är det trots allt så att priserna ÄR bättre i Tyskland i en stor butik. Kött är dyrt nere i Europa, däremot är kyckling och kalkon riktigt billigt. Färsk pasta (ta med kylväska) är ruggigt billigt, gott och snabbt lagat. Visst, jag är miljöskadad eftersom vi åker lite större "bil" men ändå...

P.s Tror du inte att man kan få bättre rabatt på köttet om man ligger med slaktaren istället? d.s ;-)

Senast ändrad:
Backside sa:
MrLayer, vasgo!

LemmeL

Även om ditt förslag att ligga med slaktarens dotter låter bra är det trots allt så att priserna ÄR bättre i Tyskland i en stor butik. Kött är dyrt nere i Europa, däremot är kyckling och kalkon riktigt billigt. Färsk pasta (ta med kylväska) är ruggigt billigt, gott och snabbt lagat. Visst, jag är miljöskadad eftersom vi åker lite större "bil" men ändå...

P.s Tror du inte att man kan få bättre rabatt på köttet om man ligger med slaktaren istället? d.s ;-)
Självklart är det billigare.. men knappast en nödvändigt sak att göra. Det väldigt svårt att köpa saker för en hel säsong bara. Men visst, lite går att köpa. Spriten klarar man dock där nere.

Och jag tycker själv att det var ok.. Istället för slaktarn så fick jag lammkött.

m-preis rokkade förra säsongen iaf då de hade 2 för en av vissa godare öl sorter och jeltzin vodka! det fanns ju sjukt billiga (typ hälften så dyrt som i stanton) butiker ett par mil mot innsbruck! skippa skiten i tyskland o dra till anton o härja!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp