Har du skadat dig allvarligare under säsong 07/08?

Brutet nyckelben, 3 veckor sedan. Var så pass allvarligt att de var tvugna att operera. Rekreationstiden var 8 veckor enligt läkaren, jag vill börja jobba efter 6. Vad tror ni om det?

fick just veta att jag ska operera in ett nytt "korsband", det blir nice. sen efter det är det 6 månader rehab som gäller, det blir....lite mindre med nice

Senast ändrad:
Varit så feg denna säsong just för att jag skadade mig 06 :>
Men jag har fuckat up smalbenen ganska brutalt, dragit båda tummarna åt helvete x antal gånger, nån vecka nackont mm. Kanske inget och skryta om direkt men jag har klarat mig relativt bra från större skador annars :)

jag stukade handen ganska kraftigt första dagen på en vecka. kunde inte åka mer sen den veckan (inte hoppa/raila)
och jag hade ont in på nästa vecka.

Det är väl på gränsen till allvarlig skada kanske..

Spricka i benet och bröt armen precis under ledkulan. Och lite andra skador som t.e.x Hjärnskakning. :D

lyckades med prestationen att bryta båtbenet när jag spelade lasedome! väldigt fräsigt! så det va gips i 3 månader... woho....

hmm, nej inget seriöst. Vred till mitt ben i en kraftig vurpa och hade lite ont i jumskarna 1-2 dar efter det men inget värre än så :) Kan ju tilllägga att jag åkte bara på sport/påskloven så hade ju inte så mkt tid att vurpa på ;)

Senast ändrad:
Slet av främre korsbandet.

Fick opereras tre dagar senare. Tur att jag var i Schweiz!

Får åka skidor igen i oktober så se upp i Tänndalen!

slog sönder muskelfästet i höften. utskällning av 3 olika läkare när ja väl kollade upp det eftersom jag fortsatte att åka i 3 veckor.

hillson sa:
Bruten näsa räknas. men hur fan gör man för å lyckas med det? :S
faceplant? =)

har förresten kvaddade knän så jag försöker åka så länge de går men....
sen så har man ju gått på kryckor ett antal gånger och har fått en liten hjärnskakning..

HannesFL sa:
slatterknä.. ;( kommer kanske inte kunna åka denna vinter..
Varför skulle det inte kunna gå?
Jag har slatter, dock inte mkt alls nu längre. Bara att ta på sig ett värmeskydd av något slag så går det helt OK :)

ehh jag råkade hoppa över kläppens andra svarta landning så jag slog sönder 6 tänder och fick hjänskakning och av det fick jag ligga hemma 4 dagar plus att jag inte fick åka skidor på 2 veckor

Senast ändrad:
hjärnskakning efter att ha blivit påkörd av en lettländare. stod precis i kanten av backen och var inte skymd eller nått sånt :S

Bröt av lårbenet, trasade sönder knä, fick blödning på lungorna och ett skrapsår på ryggen.
Och tidigare på säsongen fick jag en liten spricka i foten..

Avslitet ledband, avslitna korsband och krossad knäskål. har inte kunnat åkt på 1 år. men nu är jag stark igen:)

Påkjörd v.4 i Val d´Isere, twintip. Öppen käkbensfraktur, opererad i grenoble. Men det var på väg till liften, så det räknas kanske inte...

Var tillbaka i Engelberg v.10, med käkskydd på hjälmen, freeride gick fint.

Tillbaka
Topp