Har någon erfarenhet av att åka Abacus?

SolarCircle

Ny medlem
Har någon erfarenhet av att åka Abacus?
Jag har tänkt mig att köpa en puderbräda i år och har snöat in lite på Arbor´s Abacus. Jag är mkt nöjd med min westmark som jag köpte för parken förra året. Mitt stora problem egentligen är att välja längd på brädan, den finns i 164 och 159. Jag är rädd att få för stor svängradie om jag väljer den långa, samtidigt som jag är lite orolig över att den korta ska bli fladdrig när man kommer upp lite i hastighet. Själv är jag 185 lång och väger ca 68kg. Har du erfarenhet att att surfa runt på en abacus?

PS. Jag har mailat Arbor men inte fått något svar (har dröjt 3v, så jag räknar inte med något svar)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp