Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tro gör man i kyrkanjakob_H sa:Jag tror ärligt talat inte att "duden" (menar du Seth Morrison förresten?) kör på ett par obSETHed. Snarare ett par uppstiffade Hellbent eller liknade.
Vilken religion tillhör Freeride?oscarius sa:tro gör man i kyrkanjakob_H sa:Jag tror ärligt talat inte att "duden" (menar du Seth Morrison förresten?) kör på ett par obSETHed. Snarare ett par uppstiffade Hellbent eller liknade.
Finns dock en hel del klipp då han åker på fjolårets Obseth. Sen om den är likadan som de som finns i butik vet jag inte.jakob_H sa:Jag tror ärligt talat inte att "duden" (menar du Seth Morrison förresten?) kör på ett par obSETHed. Snarare ett par uppstiffade Hellbent eller liknade.
men de gör dem inte eller? sjukt att deras "riktiga" pro models inte går att köpa!Jarle sa:K2 har ju alltid, i modern tid, påstått att deras åkare kör på butiksmodellerna... waevva eller hur man säger..
För det är ju K2 helt ensamma om... Salomon, Völkl m.fl. matar ju inte direkt ut deras åkares skidor.. Inte i första taget i vart fall och i så fall väldigt limiterat. Anledning borde väl vara som så att alla åkare är olika och det som är bra för Kaj är knappast bra för mig.Teufel sa:men de gör dem inte eller? sjukt att deras "riktiga" pro models inte går att köpa!Jarle sa:K2 har ju alltid, i modern tid, påstått att deras åkare kör på butiksmodellerna... waevva eller hur man säger..
För att det kan vara kul att hålla sig uppdaterad på utrustningsfronten... Och om man inte tycker det kan man ju strunta i att skriva i trådar som rör detta och i stället lägga energi på att skriva i trådar som rör ens intressen.FF sa:varför lägger ni märke till så obetydliga saker?
kolla på hur han åker istället för vad han har för grafik på skidan.
Som Jarle säger så kör vi dödliga knappast på samma sätt som Kaj & co. Sen är det klar att om man har möjligheten att bygga en egne skida så gör man det och då gör man den väll exakt som man vill. Sen lär de väll ha en rad skidor med olika egenskaper beroende på vad dom ska åka.Teufel sa:men de gör dem inte eller? sjukt att deras \"riktiga\" pro models inte går att köpa!
Skulle inte du känna dig jävligt dum om du stod med förra årets grafik på skidorna bredvid någon i liftkön som har årets? Det skulle nog minst halva Freeride göra. ;-)FF sa:varför lägger ni märke till så obetydliga saker?
va? skulle man känna sig dum för att man hade en modell som var ett år äldre än den killen bredvid hade? nja...jakob_H sa:Skulle inte du känna dig jävligt dum om du stod med förra årets grafik på skidorna bredvid någon i liftkön som har årets? Det skulle nog minst halva Freeride göra. ;-)FF sa:varför lägger ni märke till så obetydliga saker?
Jo Jo men jag syftar ju mest på att det låter väldigt tråkigt om Seth Morisson inte kör på sin egna modell utan istället på en hellbent med samam grafik som sin egen modell. Klart kanske att en pro rider inte alltid kan köra med samma skida..Hammarlund sa:För att det kan vara kul att hålla sig uppdaterad på utrustningsfronten... Och om man inte tycker det kan man ju strunta i att skriva i trådar som rör detta och i stället lägga energi på att skriva i trådar som rör ens intressen.FF sa:varför lägger ni märke till så obetydliga saker?
Som Jarle säger så kör vi dödliga knappast på samma sätt som Kaj & co. Sen är det klar att om man har möjligheten att bygga en egne skida så gör man det och då gör man den väll exakt som man vill. Sen lär de väll ha en rad skidor med olika egenskaper beroende på vad dom ska åka.Teufel sa:men de gör dem inte eller? sjukt att deras \"riktiga\" pro models inte går att köpa!
Frågan var väll inte om han körde på sina egna (rätta mig om jag har fel) utan om han körde på årets eller fjolårets, vilket vi nu fått svar på. Sen kom följdfrågan hur vida de verkligen är de "vanliga" Obseth eller om de är special.Mannen-som-surfar sa:Nä Seth kör på Pep Fujs Pro Model...
Var fan är Freeride och dagens skidåkare på väg? Klart han kör på sina egna skidor. Och de klipp du har sett på film misstänker jag är från tidigt från förra säsongen. Han har nämligen en del klipp med i senaste TGR filmen där man ser att han kör på detta årets skidor.
Det beror säkert på hur "stor" åkaren är och vilket märke personen i fråga kör för. Vet rätt många som kör, eller iaf har kört, på butiksmodellerna fast med annat flex.hellbergarn sa:Raceåkare på hög nivå kör på egendesignade skidor med personligt flex osv. (kanske inte alla?) men av alla "professionella" åkare jag träffat vet jag ingen som har en "privat" skida. Självklart är dom ofta med och tycker till vid framtagningen av en ny modell och kör på olika prototyper som kommer skilja sig från produkten i butik men vad jag vet så kör dom flesta på vanliga massproduktions-modeller.
" Är dina skidor exakt desamma som vi vanliga döda köper i butiken i tron om att det är seths pro model?Teufel sa:I vilket sammanhang säger han det? Blir han konfronterad eller?
Är det någon skillnad från årets modell och fjolårets?
och 189 har mer rocker, därför börjar folk inbilla sig eller?Stepup sa:" Är dina skidor exakt desamma som vi vanliga döda köper i butiken i tron om att det är seths pro model?Teufel sa:I vilket sammanhang säger han det? Blir han konfronterad eller?
-Ja, jag åker på samma skidor du kan plocka på skidväggen. Många tror inte det för att de kör på 179:orna Men jag kör på 189."
Taget hur en intervju av seth i vertikal nummer 2.
Mer rocker?Teufel sa:och 189 har mer rocker, därför börjar folk inbilla sig eller?Stepup sa:" Är dina skidor exakt desamma som vi vanliga döda köper i butiken i tron om att det är seths pro model?Teufel sa:I vilket sammanhang säger han det? Blir han konfronterad eller?
-Ja, jag åker på samma skidor du kan plocka på skidväggen. Många tror inte det för att de kör på 179:orna Men jag kör på 189."
Taget hur en intervju av seth i vertikal nummer 2.
Tror han menar att det kanske ör tydliagre op 189?Hammarlund sa:Jo jag vet vad rocker betyder... Men varför skulle 189:an ha mer rocker än 179:an?
Inget jag känner till men jag har ju haft fel förut så...
Om du hittar info om detta så får du gärna delge mig![]()
nej, han ifrågasatte huruvida det var på grund av det som folk började inbilla sig.Deathmachine sa:Tror han menar att det kanske ör tydliagre op 189?Hammarlund sa:Jo jag vet vad rocker betyder... Men varför skulle 189:an ha mer rocker än 179:an?
Inget jag känner till men jag har ju haft fel förut så...
Om du hittar info om detta så får du gärna delge mig![]()
han skrev desutom mer rocker eller? så han vet inte antar jag..