Har ngn erfarenhet av Surfkademin?

kebnekaijsa

Ny medlem
Va inne på deras hemsida o kollade. Blev sugen på att åka på deras resa...Men är det ngn som har erfarenhet av deras resor??

Fick du bra hjälp med att lära dej surfa? Var de roligt folk med på resan? Bra boende? Hur var maten?
Hur dyrt är de där (tror de var frankrike?) med mat osv...??

Hej!

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Surfakademin. Var dock inne på deras hemsida och blev själv väldigt sugen på att veta mer om dem.

Skulle även vara intressant att höra om det finns några andra liknande researrangörer! Har aldrig stått på en surfbräda så lite guidning i början skulle ju kunna vara på sin plats!

Kebnekaijsa: Om du får veta något från annat håll får du gärna dela med dig av den kunskapen här!

Mvh

Christian

åh vad skönt, jag som trodde att jag var den enda...

Surfakademin startade 2005 och har väl inte åkt på någon resa än så vitt jag vet.

Jag är också ruskigt sugen på att åka med och har inte heller stått på en surfbräda än. Att åka helt grön till Torö och bärja snatta vågor från locals känns inte heller så lyckat, så det här med surfresor verkar bättre. Har kollat på lite olika resor och de enda svenska företagen jag känner till som pysslar med rena surfresor ärl Surfakademin och Xtravel http://www.xtravel.se.

Jag har slängt iväg ett mail till dem, så vi får väl se vad de svarar...

Lev väl//Blom

hej!

tack för alla svar! vi kan väl hjälpas åt att informera varandra om vi hittar ngt! jag är jäkla sugen på att åka på en sån resa!! :-)
Surfakademin tror jag är mer min grej, än tex. koala surf...men man ska aldrig säga aldrig

tjena

Asså...de har jag aldrig tänkt på faktiskt!! :-)
Dem är ju berömda för sina resor, så de lär ju inte vara ngt större fel med surfresorna med dem heller! Ska kolla länken...tacK!

Aloha,

Kul att du vill lära dig surfa och självfallet ska du göra detta med Surfakademin i sommar.

Hojta till om du har några frågor!

/Peter

sundkvist o blom:
jag har kollar på ucpa resorna, och tycker att de verkar shysstast, för de ingår mat också! Man får ta sej dit själv, men priset är ok,...bokar man nu kostar flyg ca 1000 kr enkel väg. de håller till i biarritz!

är ni sugna ? de är JAG! :-)

har bokat resa till 3 sep

aurfakademin verkar ha ett trevligare och mer prisvärt program än koala surf. har även för mig att dom surfar bättre än tjejerna på koala men som sagt bara något ja hört.

/snaken

a. ok....men hos surfakademin så ingår inte mat va? de gör de på ucpa! Och de är samma pris hos båda ställena! ucpa är ju kända för sin goda och sina generösa portioner med mat ! :-)

vet du ngt om ucpa resorna?

Hejhej!

Jag åkte med UCPA för några år sedan till Val d'Isère, hade en toppenvecka med underbar snowboardåkning och skitgò guide och lärare, verkligen att rekommendera!

Vet inte hur de är på surfcamps, men träffade några tjejer i somras i Vieux Boucau som åkte med dem och de verkade nöjda och är du nybörjare så tror jag att det kommer passa dig!

Kul att höra att det är lite folk som är intresserade av surfing, ska själv iväg i höst någonstans, på långresa dock och bli ännu bättre på att surfa, men söker lite resekamrater: Någon INTRESSERAD som redan kan surfa!?!

Jag var och surfade med UCPA förra sommaren i Port D'Albret några mil norr om Biarritz. Var riktigt bra tycker jag. Fanns flera olika grupper beroende på vilken nivå man låg på. Duktiga instruktörer och kanonbra mat. Väldigt många Frassar är det på kursen.. Vi var bara fem svenskar när vi var där. Kan vara bra att ha lite kolla på franskan, kanske... Lätt att ta sig ner mha Ryan via London eller flyg till bordeux och tåg sista biten.

summasumarum: Bra skit

Har tittat lite på UCPA och det verkar ju inte heller så tokigt! Nästan så att det blir lite många valmöjligheter! Kebnekaijsa: Vilken av orterna som UCPA åker till är det du har valt och varför?

Är riktigt sugen på att boka en resa men kan inte riktigt bestämma mig för vilka jag ska åka med! Jobbar till den 1/9 så siktet är inställt plå 3/9! Skulle passa bra med lite semester då! Kommer ju jobba bort hela den svenska sommaren!

Mvh

Christian

jag bokade till biarritz med ucpa...gick på magkänslan. Men ja betalade aldrig in anmälningsavgiften (ingen ville åka med...tråkmånsarna) så...nu har jag ingen resa. Om du ska åka med ucpa, så får du nog boka snarast...för de var inte så många platser kvar när ja bokade ...och de var kanske två veckor sen eller nåt.

annars skulle ja kunna tänka mej surfingakademien....är lite förvirrad jag med..haha

Tja,
ja nu har jag lite erfarenhet av akademin. Kom hem från en vecka i Biarritz igår. En grym vecka. Lärde mig mycket mer än jag trott, känner mig SÅ PEPP på att börja surfa på egen hand nu!! Det var sjysst helt enkelt, bra instryktörer, bra förhållanden, vi både gött på campingen i Anglet, prisvärt och KUL!!

Hoppas du hittar dig en skoj surfresa, jag rekommenderar surfakademin!!

Tillbaka
Topp