Head Mojo 12 eller Salomon STH 14 ?

rHallqvist

Ny medlem
Tja!

Vilken bindning utav mojo 12 eller STH 14 ska man ha för jibbing? Vilken är hållbarast? Tänkte lägga mig i den prisklassen och inge högre :P

Tacksam för alla svar! :P

har inte prövat sth 14 men kör nu på sth 16 och det är en sjukt grym bindning. Det som jag uppskattar mest till skillnad från andra bindningar är den höj och sänkbara framdelen. Sjukt bra om man sliter ner sulan på pjäxan genom att gå med den etc. Många andra inställningsmöjligheter också, väldigt lätt för så bra och hållbar bindning.

STH14 Driver, *INTE* vanliga STH14.
Kan du inte välja mellan fler bindingar?

Och snälla sluta använda jibbing, låter så fult.

Som Bjo-rnR säger (vilket sägs ofta och borde komma fram när man söker...) inte vanliga STH14, det är Driver-versionen som gäller. STH14 är en STH12 med andra fjädrar medans STH14 Driver är en STH16 med andra fjädrar. Det är en stor skillnad i kvalité på tådelarna... Listpriset på STH14 är samma som SH14 Driver, så det är butiken som är konstig om de inte har Drivern!

Jag själv kör STH14 Driver på ett par parkskidor, och jag är inte känd för att vara likgiltig angående bindningsval.

Mojo 12 är tyvärr ett riktigt osäkert val. Jag känner folk som har klivit rakt ut ur Mojo 15 och övriga av Tyrolias hög-dinare... Och de gjorde det med DIN på 12-13 och uppåt!

Carled sa:
Mojo 12 är tyvärr ett riktigt osäkert val. Jag känner folk som har klivit rakt ut ur Mojo 15 och övriga av Tyrolias hög-dinare... Och de gjorde det med DIN på 12-13 och uppåt!
har aldrig haft problem med, eller "klivit ur" mina Fischer X17 eller X14..

Tillbaka
Topp