Hippieolle
Ny medlem
Head mojo 15 eller Marker Jester 16?
Nu står jag i valet och kvalet att välja bindningar.De jag funderat på - och som jag har att välja på - är Jester 16 och Head mojo 15. Vilken skall jag välja?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I second that!!! hur många i världscupen ser man på ett par jesters?? Är ju ändå dom som ställer högst krav på sina grejer.Carled sa:En STH16 eller STH14 Driver och Rossignol/Looks FKS/Pivot-bindningar är bättre än Jester varje dag i veckan!
Proffsen kör väl ändå på de prylarna de får betalt för att använda? Sen är det bra många proffs som egentligen "ska" åka på marker, eller andra märken för den delen, (om man ser till vad deras skidsponsor har för leverantör) men åker på salomon/lookbuzzlightyear sa:du kommer garanterat bli nöjd med jestern. inte lustigt att man ser dom överallt i år och att väldigt många proffs kör dom
Därför är det ganska intressant att titta på puckelåkarna som verkligen belastar grejerna hårt! Det är en väldigt stor andel som kör P18/FKS185...Jarle sa:Proffsen kör väl ändå på de prylarna de får betalt för att använda? Sen är det bra många proffs som egentligen "ska" åka på marker, eller andra märken för den delen, (om man ser till vad deras skidsponsor har för leverantör) men åker på salomon/lookbuzzlightyear sa:du kommer garanterat bli nöjd med jestern. inte lustigt att man ser dom överallt i år och att väldigt många proffs kör dom
Snacka om att snacka imot sig själv då även den har ett "spjut" upp på bakbindningen.Bjo-rnR sa:de negativa med jestern är dess spjut som sticker upp när man tryckt in pjäxan i bindingen. Jag har ett fåtal gånger landat så tungt att jag satt mig på bindingen och fått otroligt ont även tappat bindingen och landat på häldelen.
Dålig design?
Jester har otroligt mycket plast men bindningen har klarat sidledslandningar på 15m hopp och ser fortfarande ut som ny. Plattan som jesters häldel monteras på är av plast och jag har sett ett flertal personer spräckt denna platta.
Du borde kolla på Look Pivot 14/18
Troligtvis inte då lågdinare ofta brukar vara ganska oelastiska dvs att de löser ut enklare (även om de är inställda på samma DIN). Så antagligen nej.hejdennis sa:Lnar tråd!
Är 180cm lång, väger 75kg..
är Head Mojo 11 en bindning som skulle passa mig?
Hänger mestadels i parken, en del pist&offpist också.