Head monster 76?

drak

Ny medlem
Head monster 76?
Såg att stadium säljer dessa för 3000 kr nu, grymt pris! Frågan är om det är nåt att ha? Hittar ingen information alls om dem egentligen, inga tester eller nånting..

Har ett par gamla monster im75 från 02/03. 183 långa (tror jag) med 20m radie. är sugen på nåt nyare och med mindre radie. Tror ni att ett par 76:or av längd 170 skulle vara för kort? det är ju 16.1m radie på dem så det verkar ju bra, men kanske är för korta. själv är jag 186 lång och väger 74 kg.

någon som vet radien på dessa i 177 långa förresten? hittar ingenting om det..

Head monster 76?
Jag köpte Head monster 76 idag på Stadium för 3000 kr, med längden 177 cm. Men jag har svårt att bestämma mig om jag har gjort ett bra köp...

För det första så var det en väldigt flummig försäljare. Jag presenterade hur lång jag var och hur mycket jag åkt (2 meter lång och kör avancerad pist, och medel offpist). Eftersom jag är en fattig student har jag inte haft några egna skidor de senaste åren, utan istället hyrt skidor. Då jag hyrt skidor brukar de ligga mellan 180 - 185 cm, är då 177 cm (som försäljaren föreslog) lite för kort? Att tillägga är att de längsta skidorna de tar in för Head monster är just 177.

Sedan är det mitt andra frågetecken... och det är midjemåttet 76. Skidan går ju under kategorin "allmountin" enligt säljaren på stadium, så enligt han skulle den funka helt okej som offpist också. Men efter att ha läst igenom andra inlägg på det här forumet och sett att flera rekommenderar 80+ för offpist, så funderar jag på att nyttja mitt "öppet köp" på skidorna.

Eller är detta en bra skida?

Har öppet köp i 14 dagar, hade varit trevligt med svar innan dess!

Head monster 76?
De flesta (mig inkluderat) rekommenderar inte 80+ för offpist. Vi rekommenderar 100+ för offpist. Ett par med minst 90-95+ skulle jag säga är minimum om man vill ha någon som helst lyftkraft.

Sen antar jag att du väger en del iom din respektingivande längd? 177 är oavsett mycket kort för 2 meter karl, väger denne också 80-85kg+ så är det helt åt helvete för "allmountain".

En gissning är också att bindningen som följde med (om det följde med en?) är åt helvete för klen för dig.

Monster 76 är dessutom en klenare modell, capkonstruktion och mjuka till skillnad mot modellerna över som är av sandwichkonstruktion och lite rejälare flex.

Lämna tillbaks och köp beggat är mitt tips. Får mycket för 3k där.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp