HEAD på hal is

TomasB

Ny medlem
HEAD på hal is
Läste tidningen affärsvärlden och brakade ner i en artikel om vad som egentligen försigår inom sportföretaget och inte minst skidtillverkaren HEAD. Vad är egentligen ägaren och tillika VDn för HEAD egentligen ute efter... Detta hör väl till skidkurriosa, men kan vara värt en flukt. Nå vad sägs?

http://www.affarsvarlden.se/art/152754

Kram på er
Tomas

HEAD på hal is
låter ju inget vidare, för head för att inte tappa allt för mycket mera genom att exmepelvis tappa Jon som nog är deras störrsta ansikte utåt så att head försvinner helt borde dom sattsa mer på att marknadsföra head.
om dom knyter till sig fler åkare, dykare, tennisspelare i världsklass så borde det öppna ögonen på folk. genom att fler får upp ögonen så kan dom få bort de negativa siffrorna.

HEAD på hal is
Jag tror Head gjorde en bra deal nu när de signa Bode. Anledningar:
*Han är amerikan och den hjältedyrkar kulturen de har där innebär att alla kommer glida runt på headskidor.. Eller ja många iallafall :)
* Racing industrin och Carving är de största pengakällorna i skidbranschen starka namn där betyder $$$$

Men de borde oxå se över sitt friåkningteam.. Jag menar deras största "friåkarstjärna är (typ) Per Huss.. Inge fel på Perra men han har ju inte direkt den där "It" faktorn som tex Seth Morrison har.... Newschool teamet funkar väl men behöver amerikanska namn... Johnny Mosley har passerat sitt bäst före datum för flera år sedan....

HEAD på hal is
exakt dom borde knyta till sig några nya unga åkare i newschool temet (amerikaner), så dom får upp ögonen föe head.ja menar 7 åkare i newschool temet är inte mycket, om man kollar på armada,scott och salomon.

Senast ändrad:
HEAD på hal is
KaILe sa:
exakt dom borde knyta till sig några nya unga åkare i newschool temet (amerikaner), så dom får upp ögonen föe head.
Hur mycket skidor tror du dom säljer på ett namn då? Tillräckligt för att betala lönen?? Tror inte det. Om dom har dålig ekonomi så räcker det gått och väl med Bode. Han säljer garanterat mer skidor än Tanner Hall skulle göra tex. Alpina sidan är så sjukt mycket större än jibbingen eller framför allt friåkningen.

Manga: Håller med dig där på Bode. Men som jag skrev här ovan så är det inte så många skidor som säljs på Hugo Harrisons namn eller Tanners som på Bodes.

//Hasse

HEAD på hal is
Det finns väl en anledning att bode fick 10ggr så mycket pengar hos rossignol som Tanner Hall fick........bodes namn och utrustning kommer upp i TV varje gång det är världscup till en publik som består av en gigantisk summa människor! Det är inte ofta som new school-åkningen kommer ut till den stora massan....

HEAD på hal is
men unga åkare behöver ju inte få massor av pengar av head det kan ju räcka med skidor, pjäxor? för det kostar just ingenting att tillverka skidorna i jämförelse med vad dom säljs för, jag menar inte att dom ska bara ge bort skidor utan att dom ska binda till sig åkare som kan komma att stå på pallen inom några år! sen tror jag inte att tanner säljer mer skidor än bode. men eftersom att Tanner och Wester mfl är åkare som far runt om i världen och tävlar och hamnar ofta högt på pallen så syns ju Armada mer än om en åkare som Jon vinner eller hamnar på pallen?

HEAD på hal is
Helt rätt "KaILe". Dom borde satsa må ett par nya unga åkare som kommer att bli grymma om några år, det finns så mkt oupptäkta talanger som dom skulle kunna tjäna på att sponsra.

HEAD på hal is
Men KaILe då. Om en okänd åkare ska åka för dom hur ska då dom tjäna pengar på den åkare?? Du måste en känd åkare för att sälja och kända åkare kostar pengar, och kostar nån pengar så måste företaget tjäna pengar nånstans så åkare för betalt eller? Och vem är att binda upp nån som "kanske" slår om 3-4 år? Känns som varken du eller jeppenator har så stor kolla på hur man driver ett företag och hur man ger sponsring tyvärr. Sen om vilka som säljer mest skidor Armada eller Head så är det iofs Head men på Twintip sidan så är det säker helt jämnt mellan dom så. I alla fall i Europa och i Sverige så säljer Head betydligt mer än Armada är jag ganska säker på.

Blackriverpaint: Helt rätt där och sen så är "vanliga" skidåkningen ett par procent större än jibbingen oxå så.

//Hasse

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp